تازه‌های اطلاع‌رسانی اسلامی 33

پنج شنبه, 26 اسفند 1389 ساعت 14:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نرم‌افزار «ستارگان بقيع» توليد شد

جديدترين محصول مركز تحقيقات رايانه‌ای حوزه علميه اصفهان، با عنوان «ستارگان بقيع» به همت كارشناسان اين مركز، توليد و عرضه شد.

اين مركز به‌منظور ارتقای سطح شناخت عموم جامعه از شخصيت والای چهار امام معصوم(ع) مدفون در قبرستان بقيع؛ امام حسن(ع)، امام سجاد(ع)، امام محمدباقر(ع) و امام جعفرصادق(ع) نرم‌افزاری با عنوان «ستارگان بقيع» توليد و عرضه كرده است.

اين نرم‌افزار شامل متن 479 جلد كتاب و 191 مقاله درباره ائمه بقيع(ع) است و موضوعاتی مانند تاريخچه بقيع شامل: 8 جلد كتاب در بيش از 40000 موضوع، معرفی 1400 عنوان كتاب و مقاله درباره سيره فردی و اجتماعی ائمه بقيع(ع) را در برمی‌گيرد.

از ديگر ويژگی‌ها و قابليت‌های اين نرم‌افزار می‌توان به: امكان جستجوی پيشرفته در متن، پاورقی، عناوين و فهرست كتاب‌ها، امكان جستجوی ريشه‌ای و باپسوند، تعيين دامنه جستجو به صورت گروهی و كتابی، امكان انتقال متن به دفترچه يادداشت، امكانات متنوع چاپ و صوت و متن زيارت‌نامه‌ها، دعاها و مناجات‌ها درباره ائمه بقيع(ع) اشاره كرد.

ويژه‌نامه «روز مباهله» در پايگاه اينترنتی حوزه قرار گرفت

به مناسبت 24 ذيحجه روز مباهله پيامبر اسلام(ص)، ويژه‌نامه اينترنتی اين روز به همت محققان پايگاه اطلاع‌رسانی حوزه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

اين ويژه‌نامه اينترنتی حاوی 16مطلب با محوريت روز مباهله است. «روز مباهله»، «قضيه مباهله پيامبر(ص) با مسيحيان و دستاوردهای مباهله»، «داستان مباهله»، «هيئت نجران» و «خلاصه‌ای از مباهله پيامبر(ص)»، از سرفصل‌های اين ويژه‌نامه مناسبتی هستند. همچنین «مباهله، روشن‌ترين دليل باورهای شيعه»، «مباهله پيامبر(ص) واقعه‌ای عظيم»، «تفسير آيه مباهله»، «آيه مباهله (آيه 61 سوره آل عمران) و شأن نزول آن»، «تفسير آيه مباهله از ديدگاه اهل بيت(ع) و اهل سنت»، «معنای نفس در آيه مباهله»، از ديگر مطالب خواندنی اين ويژه‌نامه است.

«حضرت فاطمه(س) تجلی تمام زنان مقدس قرآنی(بر اساس آيه مباهله)»، «نگاهی به جايگاه حضرت زهراء(س) در آيه مباهله از ديدگاه اهل سنت»، «مسجد مباهله كجاست؟»، «روز مباهله پيامبر(ص)(قطعه ادبی)» و «موارد مرتبط و دانشنامه امام علی(ع) همراه پيامبر(ص) در مباهله»، از موضوعات ديگر ويژه‌نامه روز مباهله به‌شمار می‌روند.

پايگاه اينترنتی دفتر تقريب دانشگاه اديان و مذاهب راه‌اندازی شد

اين پایگاه كه به صورت آزمايشی همزمان با عيد سعيد غدير روی نشانی اينترنتی www.taghrib.urd.ac.ir قرار گرفته، به زبان فارسی است که در آينده بر اساس اهميت و فزونی جمعيت مخاطبان در زبانی خاص، ديگر زبان‌های زنده دنيا را نيز پوشش خواهد داد.

دفتر تقريب دانشگاه اديان و مذاهب با توجه به امر خطير وحدت امت اسلام و در جهت عمل به ندای آسمانی «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» و نيز انجام وظيفه دينی و شرعی خود و تقويت مبانی تقريب مذاهب اسلامی با هدف پوشش رويدادهای تقريبی و وحدت‌آفرين، خنثی‌سازی مقوله‌های تفرقه‌انگيز، ارتقای سطح آگاهی و تعميق تفاهم پيروان مذاهب اسلامی به‌ويژه در ميان فرهيختگان، تحكيم اخوت اسلامی بدون تمايز فرقه‌ای، قومی و ملی، رفع بدبينی‌ها و شبهات پيروان مذاهب اسلامی نسبت به يكديگر و در نهايت، زمينه‌سازی برای تشكيل كيان واحد امت اسلامی، اقدام به راه‌اندازی اين پايگاه اينترنتی كرده است.

توليد نرم‌افزار «آسيب‌شناسی انقلاب اسلامی از ديدگاه امام خمينی(ره)»

نرم‌افزار «آسيب‌شناسی انقلاب اسلامی از ديدگاه امام خمينی(ره)» با مشاركت معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبليغات اسلامی توليد و در كتابخانه‌های شبستان سراسر كشور توزيع شد.

اين نرم‌افزار كه شامل چهار بخش: مقدمه، آسيب‌های سياسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، با مشاركت و همكاری معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان و مؤسسه فرهنگی ندای زيتون تهيه و تدوين شده است.

گفتنی است که این برنامه در جهت طرح تقويت و تجهيز كتابخانه‌های تحت پوشش سازمان و به هدف تغذيه فكری مبلغان، در كتابخانه‌های شبستان سراسر كشور، اعم از كتابخانه‌های روستايی و كتابخانه‌های تخصصی حوزه دين، عرضه شده است.

انتشار دانشنامه «دفاع مقدس» با 865 مطلب بر روی پايگاه حوزه

به همت محققان پايگاه جهانی حوزه، دانشنامه دفاع مقدس با 865 مطلب شامل: مقاله، گزيده كتاب، پرسش و پاسخ و چكيده پايان‌نامه، روی پايگاه حوزه وابسته به مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی قرار گرفت.

اين دانشنامه با محتوای 42 نمايه در قالب 12 نمايه اصلی و 30 نمايه فرعی با محوريت دفاع مقدس، در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار دارد.

دفاع مقدس از آغاز تا پايان، دفاع مقدس و رهبری انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و نقش مردم، شهدا و دفاع مقدس، دفاع مقدس و نقش قدرت‌های خارجی و سازمان‌های بين‌المللی، پيروزی‌ها و تلخی‌های دفاع مقدس، از جمله نمايه‌های اصلی است.

منافقين و جنگ تحميلی، دفاع مقدس در عرصه هنر، دفاع مقدس در رسانه و اينترنت، دفاع مقدس و كتاب، كتاب‌شناسی و پايان‌نامه‌ها، از ديگر نمايه‌های اصلی دانشنامه دفاع مقدس است.

آغاز تهاجم عراق در جنگ تحميلی، دوران هشت ساله دفاع مقدس و پذيرش قطعنامه 598 سازمان ملل متحد، از نمايه‌های فرعی دانشنامه دفاع مقدس است. باید گفت عناوینی چون: ويژگی‌های دفاع مقدس، دوران بازسازی و پس از جنگ، امام خمينی(ره) و دفاع مقدس، آيت‌الله العظمی خامنه‌ای و دفاع مقدس، از ديگر نمايه‌های فرعی این دانشنامه به  شمار می‌روند.

جانبازان دفاع مقدس، آزادگان دفاع مقدس، روحانيت و دانشگاهيان در دفاع مقدس، سرداران دفاع مقدس، بسيج و سپاه در دفاع مقدس، ارتش و دفاع مقدس، پزشكان و دفاع مقدس، زنان و دفاع مقدس، مردم و پشتيبانی در پشت جبهه، بخشی دیگر از نمايه‌های فرعی اين دانشنامه را در بر می‌گيرند.

دانشنامه الكترونيك «امامت» توليد شد

دانشنامه الكترونيك «امامت» با بيش از 1400 مطلب به همت محققان و پژوهشگران مركز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی روی‌‌ شبكه جهانی حوزه‌نت قرار گرفت.

هدف از تدوين دانشنامه امامت، ارادت قلبی همه شيعيان به ساحت مقدس اميرمؤمنان(ع) و آسان‌سازی امر تحقيق برای دانش‌پژوهان حوزه و دانشگاه است.

اين دانشنامه با 1488 مطلب در قالب 75 نمايه شامل 19 نمايه اصلی و 56 نمايه فرعی، از هم‌اكنون در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته و مسأله امامت را از ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده است.

«مفهوم‌شناسی امامت»، «اهميت و ضرورت امامت»، «امامت در قرآن و سنت»، «صفات و ويژگی‌هاى امام(ع)» و «وظايف و شئون امام (علت غايی وجود امام يا فلسفه امامت)»، از نمايه‌های اصلی اين دانشنامه هستند.

از دیگر نمایه‌های فرعی این دانشنامه اینترنتی می‌توان به: «چيستی و حقيقت امامت»، «فرق ميان امام، نبى و رسول»، «امامت و خاتميت»، «امامت و خلافت»، «كلامی يا فقهی بودن بحث امامت» و «امامت از اصول دين يا مذهب؟» اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده بهتر از اين دانشنامه به نشانی اينترنتی ذيل مراجعه كنند:

پايگاه حوزه ← دانشنامه ← عقايد ← امامت

http://www.hawzah.net/Hawzah/Subjects/Subjects.aspx?LanguageID=1&id=3823

لوح فشرده مجموعه آثار «شيخ مفيد» در قم توليد شد

در آستانه سالروز بزرگداشت محمد بن نعمان بغدادی، ملقب به شيخ مفيد(ره) لوح فشرده مجموعه آثار اين مدافع معارف جهان تشيع، به همت محققان مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی در قم توليد شد.

اين مجموعه ارزشمند حاوی متن كامل 64 جلد كتاب در قالب 53 عنوان از مجموعه آثار شيخ مفيد(ره) در موضوعاتی چون: عقايد، فقه، اصول، اخلاق، تاريخ، ادعيه و زيارات است و از هم اكنون در اختيار علاقه‌مندان قرار می‌گيرد. «زندگی‌نامه»، «شخصيت‌شناسی» و «كتاب‌شناسی شيخ مفيد(ره)»، بخش‌های ديگری از اين لوح فشرده شخصيت‌محور است.

«جستجوی موضوعی در بيش از چهار هزار عنوان باب به وسيله فهرست گزينشی»، «مقايسه متون برنامه با يكديگر»، «متن كامل و ترجمه قرآن كريم با امكان جستجو در آيات» و «امكان جستجوی ساده و پيشرفته در متن و فهرست كتب»، از جمله قابليت‌های اين لوح فشرده است.

اين مجموعه نفيس دارای متن 10 دوره لغت‌نامه فارسی و عربی در 62 جلد با قابليت: «جستجو»، «يادداشت‌برداری»، «ذخيره»، «ويرايش» و «چاپ متن» است.

«دانشنامه امام حسين(ع)» روی شبكه جهانی حوزه قرار گرفت

به مناسبت ماه محرم‌الحرام دانشنامه غنی امام سوم شيعيان(ع) با بيش از 2100 مطلب شامل: گزيده كتاب، پرسش و پاسخ، چكيده پايان‌نامه، مجله و مقالات، روی شبكه جهانی حوزه‌ نت قرار گرفت.

اين دانشنامه در قالب 23 نمايه اصلی و 16 نمايه فرعی، از هم‌اكنون روی شبكه اطلاع‌رسانی اسلامی حوزه‌ نت در دسترس علاقه‌مندان است. در اين دانشنامه كه به توضيح زندگی‌نامه امام حسين(ع) به ‌عنوان سومين امام شيعيان می‌پردازد، ويژگی‌های فردی و ابعاد مختلف قيام اين امام همام تشريح شده است.

«تحليل واقعه عاشورا»، «درس‌هايی از امام»، «سيره و اخلاق امام»، «فضائل و مناقب امام»، «امام و نقش‌آفرينان حماسه كربلا»، «امام از نگاه قرآن و اهل بيت(ع)»، «امام از نگاه انديشمندان»، «امام در اينترنت و رسانه‌ها» و «امام و عاشورا در آئينه هنر و ادب»، از نمايه‌های اصلی اين دانشنامه هستند.

همچنین می‌توان به مواردی چون: «دعای عرفه»، «زيارت امام حسين(ع)»، «اربعين حضرت»، «امام و عزاداری»، «قيام امام و انقلاب اسلامی ايران»، «امام، كتاب و كتابشناسی» و «امام حسين(ع) و ويژه‌نامه‌های مجلات»، اشاره کرد.

«امام(ع) قبل از امامت»، «امام(ع) در دوره امامت» و «امام(ع) و كربلا»، از دیگر نمايه‌های اصلی دانشنامه است.

از نمايه‌های فرعی اين دانشنامه مذهبی: «عوامل و زمينه‌های نهضت عاشورا»، «اهداف و انگيزه‏های نهضت»، «پيام‏ها و پيامدهاى نهضت»، «حضرت عباس(ع) علمدار كربلا»، «اصحاب و ياران امام(ع) در كربلا»، «حضرت زينب(س) پيام‌ر‌سان كربلا» و «زنان و نهضت حسينی» است.

عناوینی چون: «امام حسين(ع) و امام مهدی(عج)»، «زندگانی»، «خاطرات زائران حسينی»، «مصائب حسينی»، «تاريخچه عزاداری»، «شيوه‌های عزای حسينی»، «فلسفه عزاداری»، «تبليغ و محرم» و «عنايات حسينی»، از جمله نمايه‌های فرعی اين دانشنامه می‌باشد.

نرم‌افزار دروس آيت‌الله العظمی مظاهری توليد شد

دوره كامل دروس خارج آيت‌الله العظمی مظاهری با موضوعات: مباحث الفاظ، مباحث تقليد و قواعد فقهيه در قالب سه بسته نرم‌افزار چندرسانه‌ای توليد شد.

دوره كامل دروس خارج اصول آيت‌الله العظمی مظاهری شامل صوت و متن كامل، 936 جلسه از دروس مزبور، با موضوعات: «مباحث الفاظ؛ 264 جلسه»، «مباحث عقليه؛ 365 جلسه» و «قواعد فقهيه؛ 307 جلسه» توليد شد.

اين مجموعه نرم‌افزاری از سوی مؤسسه فرهنگی مطالعاتی الزهراء(س) توليده شده و شامل 12 حلقه لوح فشرده است كه با امكانات ويژه تحقيق نظير: جستجو، يادداشت‌برداری و چاپ متن دروس، ارائه می‌شود. با توجه به بسته‌های نرم‌افزاری «العقود و المعاملات» و «القضاء و الشهادات» شامل صوت و متن كامل 917 جلسه از دروس خارج فقه، تاكنون 1853 جلسه از دروس خارج فقه و اصول آيت‌الله العظمی مظاهری به صورت نرم‌افزار چند رسانه‌ای توليد شده و در اختيار پ‍ژوهشگران قرار گرفته است.

نرم‌افزار «عفيفه» با موضوع «زن، حجاب و عفاف» توليد شد

نرم‌افزار «عفيفه» با موضوع «زن، حجاب و عفاف»، به همت مؤسسه نرم‌افزاری كوثر طراحی، توليد و منتشر شد.

اين نرم‌افزار اظهار كرد: در اين نرم‌افزاز به شبهات مطرح در موضوع حجاب و عفاف پاسخ داده شده است.

اين نرم‌افزار دارای 10 بخش، شامل: جستار، شبهات، پرسمان، نمايه‌ها، حكايت‌ها، يادداشت‌ها، گزارشات، نگارخانه، تفکیک قاره‌ها و پوشش بين‌الملل است. در بخش جستارها، متن كامل رساله هشت تن از مراجع عظام تقليد، شامل: رساله‌های خمينی(ره)، اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری و آيات عظام: مكارم شيرازی، سيستانی، بهجت، فاضل لنكرانی، تبريزی و اردبيلی آمده است.

در بخش پرسمان به بيش از 25 شبهه در مورد زن، حجاب و عفاف ‌پاسخ داده شده است و در بخش نمايه‌ها نيز بيش از 40 مقاله درباره زن، حجاب و عفاف قابل دسترسی است.

20 حكايت با موضوع «زن، حجاب و عفاف» و بيش از 100 مقاله، شعر و يادداشت با همين موضوع، در اين نرم‌افزار گنجانده شده است. بيش از 350 تصوير انواع لباس‌های اصيل اسلامی به همراه نام آنها با قابليت چاپ و بيش از 400 تصوير در 13 گالری تصاوير در قالب 3 موضوع حجاب، عفاف و پوشش كهن ايرانی، در اين برنامه قابل مشاهده است.

بخش « گزارشات» شامل چند گزارش تصويری در خصوص مد و حجاب همراه با فيلم مصاحبه با حجت‌الاسلام مهدی دانشمند در مورد حجاف و عفاف است. در بخش تفكيك قاره‌ها و پوشش بين‌الملل، بيش از 250 تصوير از انواع پوشش‌های مردم جهان از جمله كشورهای ايران، چين، ژاپن، استراليا، انگليس، فرانسه، مكزيك و مصر قابل مشاهده است. در نرم‌افزار «عفيفه» مطالب ديگری همچون 14 قطعه مداحی، 14 سخنرانی، 30 گفتمان و 13 موزيك درباره حجاب و عفاف در دسترس كاربران اين نرم‌افزار است.

پايگاه پاسخ‌گويی دينی «پرسان» رونمايی شد

پايگاه اينترنتی «پرسان و شبهات انديشه‌ای» به منظور پاسخگويی به پرسش‌ها و شبهات انديشه‌ای دانشجويان و طلاب جوان در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی در فضای مجازی رونمايی شد.

با توجه به توليد و انتشار بيش از يازده عنوان كتاب با عنوان كلی «پرسمان» از سوی كانون انديشه جوان، حضور مؤثر و پردامنه در فضای مجازی، يكی از اولويت‌های راهبردی توسعه كانون است و راه‌اندازی پايگاه اينترنتی پرسان با پشتوانه غنی مجموعه كتاب‌های پرسمان، گامی در اين راستا به‌شمار می‌آيد.

امكان مشاركت كاربران در موضوعات و پيشبرد مباحث در يك فضای آزادانديشانه و علمی، استفاده از توان معرفتی ديگر پايگاه‌ها و مراكز مشابه و سودجستن از آخرين دستاوردهای فنی در اين حوزه، از ویژگی‌های مهم پايگاه اينترنتی پرسان است.

حوزه فعاليت اين پايگاه پاسخگويی به پرسش‌ها و شبهات دانشجويان و طلاب جوان درباره مسائل فكری و فرهنگی گفتمان انقلاب اسلامی می‌باشد.

نسخه آزمايشی پايگاه اينترنتی پرسان‌ با نشانی اینترنتی www.porsan.ir در دسترس عموم کاربران فضای مجازی قرار گرفته ‌است.

دانشنامه حضرت زينب(س) در پايگاه حوزه نت عرضه شد

دانشنامه عقيله بنی‌هاشم، حضرت زينب كبری(س) با بيش از 260 مطلب، در پايگاه حوزه‌نت مربوط به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

اين دانشنامه در قالب 10 نمايه اصلی و شش نمايه فرعی تشكيل شده است.

از جمله نمایه‌های اصلی دانشنامه «حضرت زينب(س)، پيام‌رسان كربلا» عبارت‌اند از: زندگی‌نامه حضرت، مناقب و فضائل، رحلت و مرقد حضرت، حضرت زينب(س) و واقعه عاشورا، حضرت و امام زمان(عج)،حضرت زينب(س) در شعر، ادب و هنر، كتابشناسی و پايان‌نامه‌ها، حضرت زينب(س) در پرسش و پاسخ، و حضرت زينب(س) در اينترنت.

صبر زينبی، شخصيت علمی حضرت زينب(س)، حضرت الگويی برای زنان، حضرت بانوی كربلا، حضرت پرستار كربلا و خطبه‌های زينبيه، از جمله نمايه‌های فرعی دانشنامه حضرت زينب(س) هستند.

پايگاه «ويكی فرهنگ‌نامه اصول‌فقه» راه‌اندازی شد

مركز اطلاعات و مدارك اسلامی، فرهنگ‌نامه اصول فقه را كه حدود 6000 مدخل و 950 صفحه است، به صورت ويكی در اينترنت قرار داده است. با توجه به خاصيت ويكی بودن اين فرهنگ‌نامه، كاربران علاوه بر دريافت اطلاعات هر مدخل، می‌توانند به ارائه نظرات، انتقادات و پيشنهادات خود بپردازند. هدف از راه‌اندازی این پایگاه، ارائه كردن اطلاعات حوزه‌های علميه و علوم اسلامی در اينترنت است كه مزايايی از جمله امكان برقراری ارتباط بيشتر و روزآمد با علاقه‌مندان و پژوهشگران است.

دستیابی به يك الگو برای گسترش فعاليت‌های مركز در زمينه انتقال مفاهيم دينی در اينترنت، از اهداف دیگر این اقدام می‌باشد.

این پایگاه به همت مركز اطلاعات و مدارك اسلامی و به نشانی http://www.islamicdoc.org/wiki/index.php راه‌اندازی شده است.

دانشنامه «امام سجاد(ع)» روی شبكه جهانی حوزه قرار گرفت

در سا‌لروز شهادت تنها سفير بازمانده از مردان واقعه كربلا، حضرت امام زين‌العابدين(ع) دانشنامه آن امام همام به همت محققان پايگاه حوزه نت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، روی شبكه جهانی اينترنت قرار گرفت.

اين دانشنامه حاوی 135 مطلب شامل: گزيده كتاب، مقاله، چكيده پايان‌نامه، پرسش و پاسخ است كه در قالب 20 نمايه اصلی و فرعی در اختيار شيفتگان و علاقه‌مندان خاندان عصمت و طهارت(ع) قرار گرفته است.

امام(ع) در حوادث كربلا، دوران امامت، ياران امام(ع)، فضائل امام(ع)، آموزه‌های اخلاقی و رفتاری امام(ع)، سخنان و آثار علمی امام(ع)، امام(ع) در آيينه شعر و ادب، امام(ع) از ديدگاه انديشمندان، امام(ع) و معرفی كتب، پرسش و پاسخ درباره امام(ع) و ويژه‌نامه‌های مربوط به ايشان، در شمار نمايه‌های اصلی اين دانشنامه مذهبی است.

همچنین حوادث كربلا، حضرت زين‌العابدين(ع) تداوم‌بخش عزت و افتخار حسينی، امام سجاد(ع) از كربلا تا شهادت، تلاش تبليغاتی اهل بيت امام حسين(ع)، خطبه زين‌العابدين(ع) در كوفه، خطبه امام(ع) در شام، امام(ع) و قيام‌های بعد از عاشورا، بخشی از مقالات اين دانشنامه گرانسنگ است.

عرضه ويژه نرم‌افزار «سقای معرفت»

نرم‌افزار «سقای معرفت»، محصولی از مركز تحقيقات رايانه‌ای حوزه علميه اصفهان، عرضه شد.

به مناسبت ماه محرم و ايام عزاداری سالار شهيدان، مركز تحقيقات رايانه‌ای حوزه علميه اصفهان، اقدام به توزيع ويژه اينترنتی نرم‌افزار «سقای معرفت» به عنوان جامع‌ترين و كامل‌ترين كتابخانه حضرت عباس(ع) كرده است.

اين نرم‌افزار كه از تخفيف ويژه 30 درصدی برخوردار است، مطالب خود را در بخش‌هايی با عناوين كتابخانه، آوا، نگارخانه، فيلم و حكايت آورده است.

بخش كتابخانه حاوی متن 42 كتاب درباره شخصيت حضرت اباالفضل‌العباس(ع) و بخش آوا، حاوی بيش از هفت ساعت سخنرانی، بيش از شانزده ساعت همخوانی، مولودی، مرثيه و زيارت‌نامه حضرت عباس(ع) به صورت فايل صوتی است.

بخش نمايه شامل پژوهشی جامع درباره حضرت عباس(ع) در بيش از صد موضوع و زيرموضوع، بخش نگارخانه شامل 50 طرح زيبا درباره حضرت عباس(ع) و بخش فيلم حاوی فيلم سرداب مطهر است. همچنين بخش حكايت نيز چهل داستان گويا از زندگی و كرامات حضرت را ارائه می‌نماید.

نرم‌افزار «منشور قم» منتشر شد

نرم‌افزار «منشور قم» در جهت تبيين ابعاد سفر پر بركت مقام معظم رهبری به شهر قم طراحی و منتشر شد. در اين نرم‌افزار، متن كامل بيانات مقام معظم رهبری در ديدار اقشار مختلف مردم قم گردآوری و ارائه شده است.

بيانات، تصاوير، فيلم‌ و حاشيه‌هايی از سفر پر خير و بركت مقام معظم رهبری به استان قم، از ديگر بخش‌های طراحی شده در اين نرم‌افزار است. در قسمت‌ ديگر این برنامه، «نقشه راه» طراحی شده است كه در اين بخش، بيانات رهبر معظم انقلاب و نقشه راهی كه معظم‌له برای حوزويان و دانشگاهيان ترسيم كرده‌اند، ارائه شده است. همچنين در بخش «حاشيه» اين نرم‌افزار، حواشی ديدارهای مقام معظم رهبری با اقشار مختلف مردم و گوشه‌های از شور، عشق و علاقه مردم قم نسبت به مولا و مقتدای خويش به تصوير كشيده شده است. در بخش «فيلم» نيز قسمت‌هايی از سخنان مقام معظم رهبری در ديدار با دانشجويان، حوزويان، مسئولان و دیگر اقشار گردآوری شده است. «منشور قم» به همت مركز ارتباطات دولت و روحانيت، توليد شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

افتتاح وبگاه مركز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی

پایگاه مركز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به چهار زبان: انگليسی، عربی، تركی‌آذری و اسپانيولی افتتاح شد.

این پایگاه، به منظور ايجاد فضای اطلاع‌رسانی در عرصه نشر و گسترش معارف اسلامی و علوم انسانی و تأمين منابع مورد نياز مخاطبان خارج از كشور در اين حوزه‌ها، به چهار زبان راه‌اندازی می‌شود.

علاقه‌مندان برای مشاهده این وبگاه می‌توانند به نشانی اينترنتی http://www.samantarjomeh.ir مراجعه كنند.

آرشيو ديجيتال دفاع مقدس راه‌اندازی شد

برای نخستين‌بار آرشيو ديجيتال دفاع مقدس در كشور به همت بنياد شهيد و امور ايثارگران راه‌اندازی شد.

همه فيلم‌ها و مستندات دفاع مقدس به‌صورت يكپارچه ديجيتال شده است تا توليدكنندگان تلويزيونی، سينمايی و نويسندگان بتوانند به‌آسانی از اين منابع بهره‌مند شوند كه همچنان برای تكميل و غنی‌سازی اين منبع تلاش می‌شود.

5 ميليون و 300 هزار سند مربوط به شهدا و ايثارگران تاكنون روی پایگاه نويد شاهد قرار گرفته و انتشار اسنادی همچون وصيت‌نامه شهدا از طريق پيام كوتاه مورد استقبال چشمگير قرار گرفته است؛ به‌طوری كه روزانه 10 هزار تفأل بر وصيت‌نامه شهدا از اين طريق انجام می‌شود.

ارائه بيش از 1600 مقاله درباره مقام معظم رهبری در پایگاه نور مگز

در آستانه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم، پايگاه مجلات تخصصی مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی (نورمگز) 1620 مقاله را درباره شخصيت و ديدگاه‌های مقام معظم رهبری در دسترس علاقه‌مندان قرار داد.

اين حركت عظيم علمی و پژوهشی از چند ماه پيش به همت محققان پايگاه مجلات تخصصی آغاز شده بود كه با قطعی شدن سفر معظم له به صورت شبانه‌روزی پيگيری شد.

اين مجموعه مقالات در دو بخش آماده‌سازی و در اختيار ولايت‌مداران قرار گرفته است. از اين تعداد مقاله، بيش از 400 مقاله مربوط به سخنرانی يا آثار مكتوب مقام معظم رهبری است كه به صورت متن و تصوير ارائه شده است.

بخش ديگر از اين مجموعه، مربوط به مقالاتی است كه ديگران در خصوص شخصيت و ويژگی‌های منحصر به فرد مقام معظم رهبری دست به قلم برده‌اند. پژوهشگران می‌توانند برای دسترسی به اين مقالات با مراجعه به پايگاه اينترنتی مجلات تخصصی نور به نشانی www.noormags.ir و جستجوی عبارت «مقام معظم رهبری» و یا «آيت‌الله خامنه‌ای»، به اين مطالب ارزشمند دسترسی داشته باشند. مقالات مربوط به این مجموعه در مجلات مختلف ارائه شده که پس از جستجوی مزبور فهرست نشریاتی که مشتمل بر مقالات یادشده‌اند، عرضه می‌گردد.

رهبری و بسيج، رهبری و امام، انديشه تبليغ از امام(ره) تا رهبر انقلاب، گفتاری از امام(ره) تا رهبری، رهبری و قضات، حزب از ديدگاه رهبری، رهبری و انقلاب، رهبری و زندگی شخصی، از جمله عناوين اين مقالات است.

رهبری و دوران مبارزات، رهبری و جنگ تحميلی، رهبری و آموزش و پرورش، رهبری و احكام اجتماعی، رهبری و فرهنگ، رهبری و ادبيات و رهبری و حج، از ديگر مطالب اين مجموعه است.

لوح فشرده «اكسيرالسعاده» توليد شد

لوح فشرده «اكسيرالسعاده» به همت بخش خدمات فرهنگی معاونت بازرگانی مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی، توليد و به جامعه علمی كشور عرضه شد.

اين برنامه حاوی متن كامل 182 جلد كتاب در قالب موضوعاتی چون: قرآن، تفسير، عرفان عملی و نظری، تاريخ، اعتقادات و مباحث اجتماعی به سه زبان فارسی، عربی و انگليسی است.

متن كامل 16 عنوان كتاب در 63 جلد از مجموعه آثار علامه طباطبايی و متن كامل 35 عنوان كتاب در 105 جلد، متن كامل 90 سخنرانی، مقاله و نيز متن صوتی بيش از 100 ساعت سخنرانی از آيت‌الله سيدمحمدحسين حسينی‌طهرانی، از جمله مطالب اين لوح فشرده است.

متن كامل 12 عنوان كتاب در 14 جلد، متن 65 سخنرانی و مقاله و ارائه بيش از 700 ساعت فايل صوتی سخنرانی علامه سيدمحمدمحسن حسينی طهرانی، از ديگر محتويات اين نرم‌افزار علمی پژوهشی است.

پژوهشگران می‌توانند با استفاده از ويژگی‌هايی چون: جستجوی ساده و پيشرفته در فهرست و متن، كاوش در آيات قرآن به وسيله ريشه و مشتق كلمات، امكان پژوهش پيشرفته به كمك قابليت فهرست‌‌سازی و نيز قابليت جستجوی فعال در متن، روند تحقيق خود را تا حد مطلوبی سامان ببخشند. نمایش فيلم، صوت و تصاوير در بخش نگارخانه، از ديگر ویژگی‌‌های مفید اين لوح ارزشمند است.

لوح فشرده «كوثر» با موضوعات فرهنگی و اعتقادی توليد شد

لوح فشرده فرهنگی با عنوان «كوثر» در قالب چهار موضوع: فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی و تاريخی به همت محققان بخش خدمات فرهنگی مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی توليد و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

«حجاب»، «مهدويت»، «حقوق زن و مرد در اسلام» و «داستان‌های كوتاه در موضوعات مختلف» به قلم استاد منصوره وطنی در این لوح فشرده آمده است. هشت جلسه فيلم و آموزش استدلال مباحث حجاب، سلسله مباحث علل ظهور امام زمان(عج) و همچنين متن كتبی از جمله: حجاب از منظر فطرت و عقل و شرع، علل ظهور امام زمان(عج) در قرآن و روايات، از جمله مطالب خواندنی و ديدنی اين نرم‌افزار است.

حقوق و تكاليف زوجين و مقايسه تطبيقی با متون مذهبی در قرآن و روايات، حقوق و وظايف زن و شوهر در قرآن و روايات، عدم سازگاری اسلام و ايده جامعه مدنی، مجموعه داستان‌های واقعی، نقش تربيتی والدين و رسانه‌های گروهی در الگوپذيری نوجوانان و جوانان، از جمله عناوين كتب موجود در اين لوح فشرده است.

نرم‌افزار نمايه «حماسه زيتون» رونمايی شد

نرم‌افزار موضوعی نمايه «حماسه زيتون» طی مراسمی با حضور سفير سوريه، معاون سياست خارجی شورای عالی امنيت ملی و دبيركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور، رونمايی شد.

این نرم‌افزار كه به همت كارشناسان مؤسسه مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی نمايه در قالب يك DVD طراحی و توليد شده است، موضوعات خود را در ده عنوان اصلی به مطالبی درباره مسئله فلسطين و تجاوزات رژيم غاصب صهيونيستی به سرزمين‌های اشغالی فلسطين، لبنان، سوريه و كلياتی درباره مقاومت و جهاد اختصاص داده است.

در اين برنامه همچنين به مطالبی چون: مقاومت در قرآن و حديث، مسأله فلسطين از منظر امام خمينی(ره)، مقام معظم رهبری، شهيد مطهری و ديگران، انتفاضه، شهدای مقاومت، روز قدس، شهدای مقاومت، نقش جمهوری اسلامی در احيای مقاومت و جنبش‌های آزاديخواه فلسطين، مقالات و پايان‌نامه‌های مربوط به مقاومت، و منبع‌شناسی فلسطين در قالب فايل‌های: متنی، فيلم، عكس و نماهنگ پرداخته شده است.

ويژه‌نامه حضرت رقيه(س) در پايگاه حوزه‌نت عرضه شد

در سالروز شهادت دخت سه‌ساله اباعبدالله الحسين(ع) ويژه‌نامه حضرت رقيه(س) به همت محققان پايگاه حوزه‌نت مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی روی شبكه جهانی اينترنت قرار گرفت.

اين ويژه‌نامه مناسبتی كه در بردارنده ويژگی‌های شخصيتی فرزند خردسال امام حسين(ع) است، در سه بخش مقالات، دانشنامه و ساير ويژه‌نامه‌ها تهيه و تنظيم شده است. بخش مقالات و معرفی كتب حاوی 14 مطلب با محوريت حضرت رقيه(س) با عناوين: نام واقعی رقيه دختر امام حسين(ع)، دختران امام حسين(ع)، پژوهشی در هويت تاريخی حضرت رقيه(س) دختر سه‌ساله امام حسين(ع) و مرقد مطهر حضرت رقيه(س) می‌باشد.

ستاره دمشق، حضرت رقيه(س)، نقش كودكان در بالندگی حماسه كربلا، معرفی كتاب: داستان غم‌انگيز حضرت رقيه(س)، عمه بابايم كجاست؟، وفات حضرت رقيه (قطعه ادبی)، زير تازيانه در خرابه‌های شام(قطعه ادبی)، ببخش عمه(قطعه ادبی)، حضرت رقيه آرزوی قشنگ بابا (قطعه ادبی) و نيلوفر كبود، از دیگر عناوين اين بخش است.

لينك‌های مرتبط، بخش دیگری از اين ويژه‌نامه مناسبتی است. اين بخش به معرفی پايگاه و دانشنامه‌های مرتبط با موضوع اصلی ويژه‌نامه می‌پردازد كه از جمله می‌توان به: دانشنامه امام حسين(ع)، ويژه‌نامه محرم در پایگاه قديم حوزه‌نت، ويژه‌نامه محرم مجله گلبرگ، روزشمار قيام كربلا، روزشمار رويدادهای محرم و مناسبت‌های شب‌های دهه محرم اشاره كرد.

این دانشنامه به نشانی زیر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد:

http://www.hawzah.net:80/Hawzah/Occasions/OccasionView.aspx?LanguageID=1&OccasionID=47420

نرم‌افزار آینه فرداها تولید شد

نرم‌افزار آینه فرداها، ویژه سفر مقام معظم رهبری به قم از سوی مؤسسه فرهنگی نرم‌افزاری روایت تولید شد.

این برنامه، دربردارنده فیلم کامل دیدارها، گزارشات تصویری، تصاویر، صوت بیانات، گزارش‌های صوتی و متون می باشد.

«آینه فرداها» در 12 بخش مختلف آماده سازی شده و در هر بخش به بازنمایی و نمایش بخشی از این سفر پر خیر و برکت و شور و علاقه مردم قم به مقام معظم رهبری پرداخته شده است.

بخش اول با نام «آب زنید راه را...» شامل فیلم و تصاویری از آماده‌سازی شهر قم برای استقبال از مقام معظم رهبری است و در 10 بخش دیگر، به بازخوانی لحظه به لحظه 10 روز سفر پرداخته شده و بخشی هم با عنوان «ویژه» به گوشه‌ها و حاشیه‌های مرتبط اختصاص دارد.

14 بانک اطلاعات خودگردان نرم افزارهای اسلامی در کشور تاسیس شد

به همت امور کاربران معاونت بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز نور، طی دو ماه گذشته 14 بانک اطلاعات خودگردان نرم افزارهای علوم اسلامی و انسانی در شهرهای مختلف کشور راه‌اندازی شد.

به گفته مدیر بخش امور کاربران مرکز نور، این بانک‌های نرم‌افزاری به منظور ساماندهی و ارتقای علمی مراکز و مؤسسات فرهنگی و تحقیقاتی همچنین سهولت در فعالیت‌های علمی پژوهشگران حوزه و دانشگاه در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی می‌شود.

برخی از این بانک‌ها عبارت‌اند از: «دارالقرآن خانه کارگر- تهران»، «مؤسسه در راه حق- قم»، «دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی – قم»، «مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام نور- مشهد»، «حوزه علمیه امام صادق(ع)- زنجان»، «مدرسه علمیه طالبیه – تبریز»، «مدرسه عالی امیرالمومنین(ع) – قم»، «حوزه علمیه امیدیه»، «دانشگاه آزاد اسلامی واحداستهبان»، «دانشگاه امام صادق(ع)»، «مدرسه علمیه امام صادق(ع) سمیرم»، «پژوهشکده تاریخ اسلام – تهران»، «مدرسه علمیه مکتب اهل بیت(ع) – تیران و کرون اصفهان»، «مدرسه علمیه امام خمینی(ره) – فلاورجان اصفهان»، « مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) خواهران – تهران» و «مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم».

علاقه‌مندان و واجدان شرایط می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نورسافت) و یا با مراجعه به نشانی ذیل اقدام به راه‌اندازی بانک‌های خودگردان نرم‌افزارهای اسلامی و علوم انسانی نمایند.

http://www.noorsoft.org/gallery/data/media/SoftwaresUpdate/formbank.pdf

لوح فشرده «مجموعه آثار مکتوب استاد انصاریان» در قم تولید شد

نرم‌افزار مجموعه آثار مکتوب حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان به همت بخش خدمات فرهنگی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شد.

این برنامه مشتمل بر 76 عنوان کتاب فارسی و عربی در 108 جلد می‌باشد که به منظور آسان‌سازی پژوهش در آثار استاد انصاریان تدوین و تولید شده است.

این لوح فشرده در موضوعات مختلفی از جمله: ترجمه و تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مصباح الشریعه امام صادق(ع) و موضوعات مختلف اعتقادی، عرفانی، تربیتی و ‌اخلاقی با محوریت آثار و تالیفات استاد انصاریان تهیه شده است. متن سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها، مجموعه غزلیات و اشعار، شرح دعای کمیل، سیری در معارف اسلامی، عرفان و حکمت، نگرشی نو در اخلاق نظری، مناجات‌نامه، تربیت اجتماعی، اخلاق و معارف اسلامی، شرح و تفسیر، ترجمه کامل قرآن کریم به قلم استاد، از جمله مطالب موجود در این برنامه است.

همچنین بیش از یکصد تصویر از حجت الاسلام انصاریان و 60 ساعت صوت وی در خصوص ماه محرم، رمضان و شخصیت حضرت زهرا(س)، در این کتابخانه الکترونیکی عرضه شده است.

ثبت اطلاعات بیش از 2450 محقق حوزوی در پایگاه اندیشوران

مدیر پایگاه اندیشوران حوزه، از ثبت اطلاعات و آمار بیش از 2450 محقق حوزوی از سراسر کشور، در قالب 25 رشته تخصصی در این پایگاه خبر داد.

پایگاه اینترنتی اندیشوران حوزه به نشانی www.andishvaran.com به عنوان یکی از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی محسوب می‌شود که اطلاعات و آمار پژوهشگران حوزوی در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف را در فضای مجازی به جامعه عرضه و معرفی می‌کند.

در سال 86 تحلیل و طراحی اولیه پایگاه به پایان رسید و از سال 87 به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرد و از اواخر سال گذشته با عضویت قریب به دوهزار نفر محقق حوزه فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز نمود. در حال حاضر، از جمله خدمات این پایگاه علمی می‌توان به وجود کتابخانه، مجموعه جزوه‌های علمی و پژوهشی و همچنین مقالات متنوع اشاره کرد.

پرتال جامع امام خمینی(ره) راه‌اندازی شد

نسخه آزمایشی پرتال جامع امام خمینی(ره) به همت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) روی اینترنت قرار گرفت.

در بخش «زندگینامه امام خمینی(ره)» علاوه بر شرح حال ایشان، شجره‌نامه خاندان موسوی خمینی از حضرت امام تا ائمه معصومین(ع)، به نقل از آیت الله پسندیده قرار داده شده است.

بخش «آثار و تألیفات ایشان» نیز آثار امام خمینی در رشته‌های مختلف علوم اسلامی از جمله: فقه، فلسفه، عرفان و ادبیات به اختصار معرفی شده و در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

بخش مربوط به حرم مطهر امام خمینی (ره) به معرفی ساختمان حرم و مشخصات قسمت‌های مختلف آن می‌پردازد.

در این پرتال همچنین فهرست كامل اماكنی كه به نام امام خمینی در نقاط مختلف جهان ساخته شده، به همراه معرفی و تصاویر مربوط به هركدام قرار داده شده است.

«زندگی فرزندان امام»، «اخبار»، «بخش چند رسانه ای»، «سرویس‌های ویژه اعضا» و «عناوین برگزیده» از دیگر بخش‌های این پرتال ارزشمند است.

علاقه‌مندان برای مشاهده این پرتال می‌توانند به نشانی ذیل مراجعه کنند:

http://ocsserver.imam-khomeini.ir/portal/page/portal/IK/Default

بانك «پايان‌نامه‌های علوم عقلی» راه‌اندازی شد

بانك پايان‌نامه‌های حوزوی سطح 3 و 4 مرتبط با علوم عقلی در پايگاه اطلاع‌رسانی «مجمع عالی حكمت اسلامی» قرار گرفت.

در بانك پايان‌نامه‌های حوزوی سطح 3 و 4 مرتبط با علوم عقلی، موضوع، نگارنده، استاد راهنما، استاد مشاور، داور، محل تحصيل، محل نگهداری، تاريخ دفاع و برخی مشخصات ديگر هر پايان‌نامه با قابليت جستجو آمده است.

همچنين چكيده پايان‌نامه‌ها در انتهای مشخصات هر پايان‌نامه آورده شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از محتوای اين پايان‌نامه‌ها به نشانی اينترنتی www.hekmateIslami.com مراجعه كنند.

نرم‌افزار «پرس‌و‌جوی محرم» ويژه موبايل توليد شد

نرم‌افزار موبايل با عنوان «پرس‌وجوی محرم» به همت ستاد ساماندهی پاسخ‌گويی دينی كشور وابسته به دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم توليد شد.

اين برنامه دارای مطالب متنوع و جامعی در زمينه محرم است و پرسش و پاسخ محرم، كتاب‌شناسی محرم، مقالات محرم و معرفی مراكز پاسخ‌گويی دينی كشور، از بخش‌های مهم آن به شمار می‌روند.

بخش پرسش و پاسخ این نرم افزار در هفت عنوان مرتب شده و سؤالات هر قسمت به صورت جداگانه تنظيم گردیده و مشتمل بر 448 پرسش و پاسخ است.

در بخش كتاب‌شناسی اين نرم‌افزار نيز 54 كتاب معرفی شده و در بخش مقالات نيز مقالات فراوانی درباره محرم گردآوری شده است.

گفتنی است که در این برنامه موبایلی 85 مرکز پاسخ گویی شناسایی شده توسط این ستاد به اجمال معرفی شده‌اند.

نسخه جديد نرم‌افزار «پيشوای پيامبران» توليد شد

مدير مؤسسه نرم‌افزاری هنر ناب اسلامی از توليد نسخه جديد نرم‌افزار «پيشوای پيامبران» به مناسبت ميلاد پيامبر گرامی اسلام(ص) در اين مؤسسه خبر داد.

این نسخه جديد به نرم‌افزاری بسيار متنوع و جذاب در خصوص شخصيت، زندگی و سیره حضرت محمد مصطفی(ص) تبديل شده است.

«زندگی‌نامه»، «فضائل و مناقب»، «بعثت خورشيد» و «بانك مقالات» از بخش‌های متنی اين نرم‌افزار هستند و قسمت «تماشاخانه» نیز شامل 8 نماهنگ از جمله: «حضرت باران»، «تو آمدی»، «رحمة‌للعالمين» و «آرامش دريا» با كيفيت VCD است.

«حكايات تصويری» مشتمل بر ده داستان راجع به نبی مكرم اسلام(ص) به صورت كليپ ـ فلش و نيز بخش «شنيدنی‌ها» شامل سخنرانی‌های مذهبی درباره پيامبر گرامی اسلام(ص) از آيت‌الله مرتضی مطهری، حجت‌الاسلام و المسلمين محسن قرائتی و حجت‌الاسلام و المسلمين علی‌رضا پناهيان در قالب صوت، از ديگر قابلیت‌های اين نرم‌افزار هستند.

در این برنامه همچنین ده تصوير پانورامای 360 درجه از بخش‌های مختلف مسجد‌النبی(ص) با قابليت بزرگ‌نمايی و چرخش در محيط، 32 طرح گرافيكی، 2 نرم‌افزار تلفن همراه، 4 كتاب تلفن همراه، 30 تم برای گوشی‌های تلفن همراه و نیز طرح‌های مختلف اسلامی لباس، قابل دسترسی است.

از جمله ویژگی‌های این نسخه می‌توان به: افزودن قسمت «مولودی‌خوانی و شادمانی» به بخش «شنيدنی‌ها»، تكميل قسمت «مدح و مديحه‌خوانی» در بخش «شنيدنی‌ها» با افزودن 18 قطعه مديحه به اين قسمت و نیز اضافه كردن امكان نمايش زمان نهايی فيلم و مدت زمان سپری‌شده از نمايش آن به بخش «تماشاخانه»، اشاره كرد.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: سه شنبه, 24 اسفند 1389
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 52
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 33
بازدید 18494 بار
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 33 (زمستان 1389) تازه‌های اطلاع‌رسانی اسلامی 33