دانستنی های فناوری 42

پنج شنبه, 30 خرداد 1392 ساعت 15:04
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

- باریک‌ترین و سبک‌ترین نوت بوک جهان

باریک‌ترین و سبک‌ترین نوت بوک جهان، توسط یک شرکت تایوانی تولید شد. این نوت بوک Inhon Blade 13 Carbon  نام دارد و دارای ضخامت 39/0 اینچی و وزنی معادل 9/1 پاوند می‌باشد. این درحالی است که جدیدترین مک بوک ایر شرکت اپل 68/0 اینچ ضخامت و ۳ پاوند وزن دارد. این نوت بوک با دو پردازنده Ci5 و Ci7 عرضه شده است. برخی دیگر از ویژگی‌های آن عبارت‌اند از: ۴ گیگ رم، وضوح صفحه ۱۶۰۰*۹۰۰ و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابايت.
منبع: www.iritn.com

- دفترچه یادداشت هوشمند ایسوس ۳۹۹

تازه‌ترین تبلت ایسوس با کارايی یک دفترچه یادداشت هوشمند، برای کاربران در حال حرکت طراحی شد.

تازه‌‌ترین محصول ایسوس موسوم به MeMO Pad Smart 10.1 با قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قدرتمند رونمایی شد. Pad Smart از یک صفحه ‌نمایش ۱۰٫۱ اینچی با وضوح تصویر HD معادل ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل و فناوری تشخیص لمس ۱۰ انگشت برخوردار است. این محصول، ۹٫۹ میلیمتر ضخامت و ۵۸۰ گرم وزن دارد و از فناوری انحصاری سونیک‌ مستر ایسوس برای ارائه صدای شفاف، پخش صدا با طیف بسامدی بالا، اسپیکرهای استریو با صفحات ۱۲×۲۵ میلیمتری فلزی، پردازنده چهارهسته‌ای انویدیا موسوم به تگرا ۳ و سیستم‌عامل اندروید نسخه ۴٫۱، بهره‌ می‌برد. از دیگر قابلیت‌های این محصول، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، امکان استفاده از کارت حافظه خارجی، دوربین ۵ مگاپیکسلی و دوربین دوم برای برقراری تماس‌های ویدیویی با وضوح ۱٫۲ مگاپیکسل اشاره کرد. ایسوس همچون همیشه نرم‌افزارهای اختصاصی خود را روی این تبلت نیز ارایه کرده است. این محصول، یک ابزار جانبی موسوم به Folio Key به همراه دارد. و شبیه سایر کاورهای محصولات ایسوس است که در خود یک کیبورد بلوتوث جای داده که با تبلت ارتباط برقرار می‌کند. این کاور به‌ صورت آهن‌ربایی روی تبلت را می‌پوشاند و با تا‌شدن در زیر خود به پایه نگهدارنده برای قرارگیری تبلت تبدلی می‌شود. این کیبورد به باتری داخلی مجهز است و با یکبار شارژشدن از طریق کابل USB، تا یک‌ ماه کار خواهد کرد.
منبع: www.iritn.com

- صفحه‌کلید‌ جادویی

ممکن است تا به حال اسم لپ‌تاپ‌ Razer Blade به گوش عده‌ بسیاری نرسیده باشد. اولین و شاید مهم‌ترین ویژگی که سبب تمایز این لپ‌تاپ از سایر رقبا شده است، صفحه کلید جادویی آن است.

شاید کمی عجیب به نظر بیاید؛ اما در بین کلید‌های صفحه‌کلید آن، کلید‌های دینامیکی LCD به چشم می‌خورد؛ برای مثال، شما می‌توانید آیکون بازی‌هایی را که روی سیستم نصب کرده‌اید، روی صفحه‌کلید خود تماشا کنید. این گزینه می‌تواند به عنوان کلید میان‌بر برای سایر نرم‌افزار‌ها استفاده شود.

نکته‌ دیگری که توجه همه را به این لپ‌تاپ جلب می‌کند، طراحی آن است. طراحی ظریف و چشم‌نواز منحصربه‌فرد و در عین حال زیبا است. در کنار طراحی بدنه‌، نور پس‌زمینه‌ صفحه‌کلید، زیبایی این مدل را دوچندان کرده است.
منبع: http://isna.ir

- اولترابوک جدید گیگابایت با توان گرافیکی بالا

طراحی بدنه این اولترابوک، به‌گونه‌ای است که حرارت به خوبی از منطقه CPU و GPU خارج شده و در عین حال صدای بسیار کمی نیز تولید شود. شرکت گیگابایت که در حال افزایش گستره نوت‌بوک‌های خود در بازارهای جهانی است، به‌تازگي یک مدل اولترابوک جدید با توانایی گرافیکی بالا را تولید کرده است. این محصول که U۲۴۴۲ نام دارد، بسیار باریک و سبک بوده و تنها ۱۸.۵ تا ۲۱ میلی‌متر ضخامت و بین ۱.۵۹ تا ۱.۶۹ کیلوگرم وزن دارد. این اختلاف ضخامت و وزن نیز به دلیل دو مدل مختلف از این اولترابوک با کارت گرافیک و هارد دیسک‌های متفاوت است؛ به این ترتیب که مشتری می‌تواند از یکی از دو مدل کارت گرافیک GT۷۳۰M یا GT۶۵۰M بهره ببرد. همچنین برای هارد‌دیسک، دو گزینه در اختیار کاربر قرار گرفته است که یا mSATA SSD ۲۵۶ گیگابایتی با سرعت بالا و یا HDD ۷۵۰GB/۱TB با گنجایش بسیار بالا را انتخاب کند.

علاوه بر توانایی گرافیکی بالا، این محصول جدید گیگابایت به واسطه بهره‌گیری از پردازنده‌های نسل سوم Core اینتل، از قدرت پردازشی بسیار خوبی نیز برخوردار است. طراحی بدنه این اولترابوک، به‌گونه‌ای است که حرارت به‌خوبی از منطقه CPU و GPU خارج شده و در عین حال، صدای بسیار کمی نیز تولید شود. صفحه نمایش شفاف با وضوح HD+ و خروجی صدای با کیفیت THX TruStudio Pro، بازی کردن و تماشای فیلم را برای کاربران بسیار دلچسب می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این اولترابوک می‌توان به حسگر خودکار نور پس‌زمینه صفحه‌کلید اشاره کرد که با توجه به میزان نور محیط، کلیدها را نمایان می‌کند. U۲۴۴۲ گیگابایت با حمل بسیار آسان و ظاهر جذاب خود می‌تواند همراه بسیار خوبی برای تمامی کاربران باشد.
منبع: پايگاه خبری ايتنا.

- برای حرفه‌ای‌هایی که در کار ویدئویی هستند

کمپانی مکسل برای حرفه‌ای‌هایی که در کار ویدئویی هستند، هارد درایوهایی با سرعت بالا را ساخته است.  هارد اکسترنال موسوم به Multi-Interface HDD در سایزهای ۱ و ۲ و ۳ ترابایت ساخته شده است. برای انجام کار ویدئویی، چند پورت متنوع برای این دستگاه تعبیه شده است؛ از جمله پورت یو اس بی نسخه سه، eSATA، فایروایر نسخه ۴۰۰ و ۸۰۰.

این هارد درایوها با هدف هندل کردن فایل‌های بزرگ ویدئویی حجیم ساخته شده و با فناوری‌های جدید به کار رفته در آن، می‌توان انواع فایل‌های ویدئویی را به‌راحتی کپی کرده و با سرعت بالا ذخیره کرد.  مکسل می‌گوید هارد اکسترنال به صورت پلاگ‌این و آن‌پلاگ ساخته شده تا كاربر در حین روشن بودن رايانه، بتواند هارد را وصل کرده و يا از آن جدا کند.  بورد تعبیه‌شده برای هارد طوری است که با ویندوز و اپل کار می‌کند.  همچنین این هارد که ۷۲۰۰ دور در دقیقه است، روی ویندوز سرور ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸ نیز به‌راحتی کار می‌کند و برای نقل و انتقال فایل‌های ویدئویی حجیم روی سرور نیز به صورت پلاگ‌این به سرور به‌خوبي جواب می‌دهد.  همچنین دمای منفی ۲۰ تا مثبت ۶۰ درجه را جواب می‌دهد؛ بدون این‌که دچار مشکل فیزیکی شود.  هر سه مدل مذکور، در ابعاد ۵.۶۱ * ۱.۳۸ * ۸.۵۲ اینچ ساخته شده است.
مرجع: پايگاه خبری خبر آنلاین.

- مادربوردی برای حرفه‌ای‌ها

شرکت ایسوس، به‌تازگی مادر بوردی را به بازار ارائه کرده است که می‌تواند عطش کاربرانی را که می‌خواهند از نهایت جزییات گرافیکی لذت ببرند، برطرف کند. این محصول که P9X79-E WS نام دارد، قابلیت پشتیبانی از فناوری 4-Way SLI و CrossFireX را دارد و با استفاده از این ویژگی‌ها کاربر می‌تواند به طور هم‌زمان چندین کارت گرافیک را روی مادربورد نصب کند و از قدرت پردازشی آن برای کاربردهای گرافیکی پیچیده استفاده کند. وجود دیودهای نوری تعیین وضعیت روی بُرد، به کاربرد در تشخیص بهتر مشکلات در هنگام بوت شدن سیستم کمک می‌کند. ایسوس برای مدیریت بهتر در محیط شبکه و دسترسی بهتر و بدون مشکل به اطلاعات در محیط شبکه، از دو کارت شبکه گیگابیتی که به وسیله چیپ‌ست Intel i210 مدیریت می‌شود، بهره مي‌برد.  با وجود این چیپ‌ست، پردازنده به هنگام انتقال اطلاعات در حداقل میزان درگیری خواهد بود و اطلاعات به راحتی و با کمترین وقفه منتقل می‌شود. این مادربورد از مدار چاپی ده‌لایه و خازن‌های 100 درصد جامد با عمر بالا استفاده می‌كند. همچنین این مادربورد از ویژگی ASUS SSD Caching II پشتیبانی می‌نمايد که این موضوع باعث می‌شود کارایی این مادربورد در زمان بارگذاری سیستم عامل افزايش يابد. این مادربورد از چندین درایو مختلف پشتیبانی می‌کند. این موضوع امکان انجام پیکربندی‌های مختلف مانند دو درایو SSD و دو هارددیسک و یا سه درایو SSD و یک هارددیسک را به کاربر می‌دهد.
منبع: www.bazicenter.com

معرفی رايانه ThinkCentre Edge 62z

برای اولین‌بار است كه لنوو، دسکتاپ همه‌کاره خود از سری تینک سنتر را در سایز ۱۸٫۵ اینچی راهی بازار می‌کند. به گزارش zdnet، پردازنده این دسکتاپ نسل سوم اینتل Core i3 است و سیستم عامل ویندوز ۷ نسخه ۶۴ بیتی پروفشنال، روی آن نصب است. نمایشگر آن ۱۸٫۵ اینچی بوده و گرافیک اینتل دارد. هارد دستگاه، ۱ ترابایت بوده و ۸ گیگ رم نیز روی آن نصب است. در مقایسه با سری ۲۰ اینچی لنوو، این محصول، ۶۵ درصد فضای کمتری اشغال می‌کند و طوری طراحی شده تا فضای اندكي را روی میز کار شما بگیرد. دوربین، برای ویدئو کنفرانس روی آن نصب شده و دی‌وی‌دی رایتر، پورت یو اس بی و شبکه، دو بلندگو و پسورد سخت‌افزاری، از دیگر امکانات این دسکتاپ است.
منبع:  www.tekshow.com

- مانیتور چندلمسی مخصوص ویندوز۸

شارپ، به‌تازگی یک مانیتور بیست اینچی چندلمسی ذت که مخصوص ویندوز۸ طراحی شده است؛ وارد بازار کرد. این محصول که LL-S201A نام دارد، این قابلیت را دارد که به شکل هم‌زمان توسط هر ده انگشت لمس شود و نيز به شکل ایستاده یا خوابیده روی میز، با استفاده از یک رابط قلمی مورد استفاده قرار گیرد.

LL-S201A که برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده‌است، در حقیقت ترکیبی از یک مانیتور چندلمسی و یک پایه باریک کشو مانند است که با این ویژگی کاملاً مناسب جهت کار با مثلاً نرم‌افزارهایی چون آفیس است. پایه این مانیتور، به کاربران امکان می‌دهد که آن را به حالت شیب‌دار روی میز کار خود قرار دهند و اگر نمی‌خواهند از حالت لمسی استفاده کنند و يا رابط قلمی را جایگزین آن نمایند.

این محصول جدید شارپ، به دلیل برخورداری از ویژگی سیستم عامل  ویندوز۸، از ابزار مخصوص آفیس، یعنی  Ink Tool نیز پشتیبانی می‌کند که سبب می‌شود کاربر بتواند روی فایل‌های پرزنتیشن، صفحات اکسل و یا سایر مدارک، مواردی را یادداشت کند. ویژگی دیگر، امکان قرارگیری این مانیتور با زاویه ده درجه روی میز و همچنین چرخش ۱۸۰ درجه است؛ به این صورت که افراد کنار دست شما نیز بتوانند به‌راحتی صفحه را ببینند. نکته آخر این‌که پنل این مانیتور، UV2A است که در حقیقت، نوع جدیدی از پنل‌های VA با کنتراست بالا محسوب می‌شود.
منبع: http://acharweb.com

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: یکشنبه, 26 خرداد 1392
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 65
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 42
بازدید 39373 بار
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 42 (بهار 1392) دانستنی های فناوری 42