پرسش و پاسخ 43

یکشنبه, 31 شهریور 1392 ساعت 15:14
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

» موقع استفاده از گوگل کروم در قسمت هیستوری تمامی سایت‌های مرورشده ثبت می‌شود. چگونه می‌توانم بدون ثبت‌نام این سایت‌ها در این قسمت، از این مرورگر استفاده کنم؟

در بیشتر مرورگرهای جدید، ویژگی‌اي با نام Private Browsing‌ وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد بدون این‌که هیچ ردی از خويش به جا بگذارید، از مرورگر خود استفاده کنید. برای مرورگر گوگل کروم، این ویژگی با نام Incognito معروف است و شما برای دسترسی به آن می‌توانید كليد تركيبيCtrl + Shift + N  را فشار دهيد و سپس به بخشIncognito  بروید.

 » لپ‌تاپ من توشیبا مدل Satellite L20-110 است و همان‌طور که می‌دانید، خیلی هم جدید نیست. می‌خواستم بدانم آیا امکان ارتقای سخت‌افزاری آن وجود دارد؟ در این صورت، چه قطعاتی قابل تعویض است؟

در لپ‌تاپ‌ها نمی‌توان مانند رایانه‌‌های رومیزی هر قطعه‌ای را ارتقا داد. تنها کاری که می‌توانید بکنید، این است که RAM  دستگاه یا هارد آن را ارتقا دهید. برای این منظور هم باید ببینید رمی که الآن از آن استفاده می‌کنید، چقدر و با چه مشخصاتی است.

» می‌خواستم بپرسم آیا این امکان وجود دارد که از لپ تاپ دوستم که ویندوز 7 اورجینال روی آن نصب است، بک آپ گرفته و آن را روی لپ‌تاپ خودم نصب کنم و سپس با استفاده از پروداکت آیدی آن ویندوز، ویندوزی را که روی لپ تاپ خودم نصب کردم، اورجینال کنم؟

خیر نمی‌توانید این‌کار را انجام دهید؛ زیرا Product Key بر اساس اطلاعات سخت‌افزاری تولید می‌شود و به آن دستگاه اختصاص دارد. با این کار، ویندوز شما Genuine نمی‌شود.

» چندی پیش زمانی که از طریق پروکسی به اینترنت وصل شدم، متوجه شدم بعد از آن دیگر نمی‌توانم از طریق برخی مرورگرها (اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم) و بدون استفاده از پروکسی به اینترنت وصل شوم. اما زمانی که از طریق پروکسی به اینترنت وصل ‌شده و وارد مرورگر می‌شوم، به‌راحتی هر سایتی را باز می‌کند.چطور باید این مشکل را رفع کنم؟

زمانی که ویندوز نمی‌تواند به پراکسی شما متصل شود، می‌تواند چند دلیل داشته باشد. برای برگرداندن پراکسی مورد استفاده می‌توانید این‌کار را از مسیر زیر انجام دهید. ابتدا Internet Explorer را باز کرده و بعد از بخش تنظیمات، گزینه Internet Option را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز شده، به دنبال Connection‌ بگردید. سپس در این بخش، تنظیمات مربوط به پروکسی را غیرفعال نماييد یا تغییراتی را که می‌خواهید اعمال کنید.

» برای اجرای بسیاری از برنامه‌ها، با پیغام  UACویندوز مواجه می‌شوم. آیا راهی وجود دارد که بدون خاموش کردن UAC، این برنامه‌ها بدون اخطار باز شوند؛ به‌گونه‌ای که برای برنامه‌هایی که مشخص می‌کنیم، استثنا قائل شود؟

خیر، نمی‌توانید این‌کار را انجام دهید. به کنترل پنل بروید و در قسمت User Account روی گزینه Change User Account Control settings ، کلیک کنید. سپس تنظیمات را به پایین‌ترین سطح تغییر دهید تا مسأله حل شود.

» من یک مودم وایرلس ADSL و یک تبلت دارم. آیا راهی وجود دارد که بتوان از طریق وایرلس مودم ADSL رايانه‌ام با تبلت تبادل فایل کنیم؟

این بستگی به مودم شما دارد که بتواند به عنوان یک روتر عمل کند یا خیر. وقتی از آن به عنوان روتر استفاده کنید، می‌توانید یک شبکه داخلی ایجاد کنید و تمام دستگاه‌های متصل به آن می‌توانند فایل‌های خود را به اشتراک بگذارند.

» برای ویندوز 7 رمزعبور گذاشتم و زمانی که می‌خواهم رمز را وارد کنم صفحه‌کلید فارسی است و باید دستی آن را به انگلیسی تغییر دهم. چطور می‌شود ویندوز به صورت پیش‌فرض انگلیسی باشد؟

باکس‌هایی که برای ورود متن در ویندوز استفاده می‌شوند تنظیمات خود را از بخش زبان سیستم‌عامل می‌گیرند، به طور مثال اگر خاصیت Default input language برابر فارسی باشد همه باکس‌های متنی به صورت پیش‌فرض فارسی هستند و همین‌طور برای انگلیسی. (البته هر برنامه می‌تواند تنظیمات خاص خود را داشته باشد) برای تنظیم‌کردن آن می‌توانید به بخش Regione and language در کنترل پنل رفته و سپس در تب Keyboards and languages روی Change keyboards کلیک کنید و در صفحه باز شده گزینه default input language را روی زبانی که می‌خواهید قرار دهید

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: دوشنبه, 25 شهریور 1392
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 79
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 43
بازدید 10756 بار
محتوای بیشتر در این بخش: « دانستنی‌های فناوری 43 آموزش 43 »
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 43 (تابستان 1392) پرسش و پاسخ 43