آموزش 43

یکشنبه, 31 شهریور 1392 ساعت 15:08
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

♦میانبر برای نشانه‌ها در اکسل

در این ترفند، با استفاده از غلط‌یاب املایی در نرم‌افزار اکسل، میانبرهایی به نشانه‌های مورد نظر اختصاص داده و می‌توانید به‌راحتی و با استفاده از این میانبرها نشانه‌های دلخواه را تایپ کنید:

 

  • 1. پیش از هر چیز، نشانه مورد نظر خود را با کلیک روی گزینه Symbols از تب Insert انتخاب کنید تا به صورت تایپ شده در سلول اکسل مشاهده شود.
  • 2. نشانه تایپ شده را به حالت انتخاب درآورده و آن را در حافظه موقت ویندوز (clipboard) کپی کنید.
  • 3. به منوی فایل بروید و گزینه Options را انتخاب نمايید.
  • 4. از فهرست به نمایش درآمده در سمت چپ پنجره تنظیمات، به بخش Proofing مراجعه کرده و پس از آن، روی AutoCorrect  در سمت راست کلیک کنید.
  • 5. در این مرحله، پنجره تصحیح خودکار با فهرست عبارات پیش‌فرض آن قابل مشاهده است. شما می‌توانید در این بخش عبارت‌هایی را که قصد دارید به طور خودکار به عبارت دیگری تبدیل یا تصحیح شوند، مشخص کنید.
  • در این ترفند با استفاده از این قابلیت، عبارت مخففی را به نشانه مورد نظرمان اختصاص داده و در کادر تصحیح شده آن عبارت، نشانه دلخواه را قرار می‌دهیم. به ‌این ترتیب، هرگاه عبارت مخفف تایپ شود، به طور خودکار نشانه موردنظر جایگزین آن خواهد شد. برای انجام این کار، ‌باید در کادر Replace عبارت دلخواهی را به عنوان مخفف نشانه مورد نظر تایپ کنید؛ به عنوان مثال، عبارت .@cr
  • پس از مشخص کردن عبارت مخفف، ‌باید نشانه مورد نظر را در کادر With وارد کنید. از آن‌جا که امکان تایپ نشانه‌ها در این کادر وجود ندارد، می‌توانید با کلیک راست روی کادر مورد نظر و انتخاب گزینهPaste ، نشانه موجود در حافظه موقت ویندوز را به این بخش انتقال دهید.
  • 6. در نهایت، روی گزینه Add کلیک کرده و با انتخاب گزینه OK همه پنجره‌های فعال را ببندید.

منبع: www.jamejamonline.ir

 

تنظیمات بوت در ویندوز 8

دسترسی به تنظیمات بوت در ویندوز 8، تغییرات بسیاری کرده و ابزارهای مختلفی در صفحه تنظیمات بوت در این سیستم‌عامل گنجانده شده است. ابزارهای تعمیر بوت، تغییر در اجرای مراحل بوت سیستم عامل، بوت به حالت امن و بازگردانی سیستم عامل به وضع قبل، از جمله امکاناتی است که در تنظیمات بوت ویندوز 8 در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. دسترسی به این ابزارها، از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر بوده که ساده‌ترین این روش‌ها به این شرح است:

  1. کلیدهای Windows + i را برای دسترسی به نوار کناری ویندوز فشار دهید.
  2. روی گزینه Power کلیک کنید و در حالتی‌که کلید Shift را پایین نگه داشته‌اید، روی گزینه Restart کلیک کنید.
  3. در این مرحله، گزینه‌های مختلفی اعم از Continue Troubleshoot Turn off your PC در صفحه آبی‌رنگ تنظیمات بوت در اختیار شما قرار خواهد گرفت. روی Troubleshoot کلیک کرده و پس از آن، Advanced options را انتخاب نمايید.
  4. در این مرحله، ابزارهای مختلفی برای بازسازی سیستم عامل و اصلاح مشکلات در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای دسترسی به تنظیمات بوت می‌توانید روی Startup Settings کلیک کنید.
  5. در نهایت، با کلیک روی گزینهRestart، رایانه شما راه‌اندازی مجدد شده و پیش از بوت‌شدن سیستم‌عامل، منوی تنظیمات بوت برای شما نمایش داده می‌شود.

 

سلول‌های منجمد در اکسل

بسیاری از افراد برنامه اکسل را برای انجام امور حسابداری مورد استفاده قرار می‌دهند؛ فهرست‌هایی که در ردیف اول آنها عناوینی مربوط به هر ستون قرار می‌گیرد یا در ردیف اول از سمت چپ یا راست آنها، عنوان مربوط به آن ردیف نوشته می‌شود. اگر این فهرست‌ها را در اختیار داشته باشید، متوجه شده‌اید مرور اطلاعات این فهرست‌ها کمی دشوار است؛ چرا که با حرکت در صفحه رو به پایین یا چپ و راست، عنوان‌های مشخص شده برای هر ستون یا ردیف نیز جابه‌جا می‌شود و شما نمی‌دانید مقدار به نمایش درآمده در هر سلول، مربوط به چه بخشی است. برای جلوگیری از بروز این مشکل، می‌توانید به راحتی ستون‌ها یا ردیف‌های مورد نظر خود را منجمد (Freeze) کنید تا هنگام حرکت و اسکلرول صفحه ثابت بمانند. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا فایل مورد نظر خود را در برنامه اکسل فراخوانی کرده و نشانگر ماوس را روی سلولی قرار دهید که قصد دارید بخش‌های بالا و چپ آن را منجمد کنید. در صورتی که محیط کاربری اکسل را راست به چپ کرده‌اید، سلول‌های موجود در سمت راست سلول انتخابی منجمد می‌شوند.
  2. پس از انتخاب سلول دلخواه، از ریبون بالای نرم‌افزار، تب View را انتخاب کرده و روی Freeze Panes کلیک کنید.
  3. از منوی به ‌نمایش درآمده، روی گزینه Freeze Panes کلیک کنید.
  4. مشاهده می‌کنید که خطوط راهنمای مشکی‌رنگی در بالا و سمت چپ سلول مورد نظر شما ایجاد شده و به شما نشان می‌دهد کدام سلول‌ها منجمد شده‌ است. چنانچه صفحه را اسکرول کنید، متوجه می‌شوید كه سلول‌های منجمدشده ثابت مانده و می‌توانید به راحتی از فایل اکسل خود استفاده کنید.

منبع: www.jamejamonline.ir

 

جایگزینی برای وارد کردن دستورات CMD در  windows

در این ترفند، قصد داریم به معرفی یک روش ساده، اما کاربردی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به باز نمودن Command Prompt ویندوز، دستورات موجود در آن را اجرا کنید. این ترفند، در ویندوزهای 7 و 8 قابل اجرا است.

برای این کار، کافی است از نوار آدرس موجود اکسپلورر ویندوز بهره بگیرید. ابتدا یک پوشه دلخواه را باز کنید. سپس در نوار آدرس، دستور مورد نظر خود را وارد کنید؛ به عنوان مثال، اگر در یک پوشه هستید که درون آن یک فایل متنی با نام test.txt قرار دارد، با استفاده از دستور ذيل می‌توانید آن را توسط Notepad باز کنید:   notepad test.txt

همچنين اگر قصد دارید یک پایگاه را Ping کنید، با وارد کردن دستور زیر در نوار آدرس ویندوز اکسپلورر، می‌توانید این کار را انجام دهید:   ping tarfandestan.com

و یا برای مشاهده فهرست محتویات پوشه‌ای که در آن هستید، از این دستور استفاده کنید:

cmd /k dir

همچنین در نظر داشته باشید كه با وارد کردن عبارت cmd در نوار آدرس هر پوشه، می‌توانید مستقیماً به cmd با همان مسیر پوشه در خط فرمان، دسترسی داشته باشید.

ورود همزمان با دو حساب کاربری در Skype

در صورتی که از نرم‌افزار پیام‌رسان Skype استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید که در محیط این نرم‌افزار تنها می‌توان در آنِ واحد با یک حساب کاربری وارد شد و برای ورود با حساب کاربری دیگر، باید از حساب کاربری اول خارج شده و سپس با حساب کاربری دوم وارد شوید. اما با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما معرفی می‌کنیم، می‌توانید بدون نیاز به نرم‌افزار جانبی خاصی، به طور همزمان از دو حساب کاربری خود روی Skype استفاده کنید.

برای این کار، ابتدا به طور معمول توسط نرم‌افزار وارد حساب کاربری اولِ خود شوید. سپس کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید. اکنون در پنجره Run عبارت زیر را وارد کرده و Enter بزنید:

"C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /secondary

دقت کنید در صورتی که Skype را در مسیر دیگری به غیر از مسیر پیش‌فرض نصب کرده‌اید، باید آدرس موجود در این دستور را تغییر دهید. خواهید دید که پس از وارد کردن این دستور، پنجره Skype جدیدی باز خواهد شد که می‌توانید با استفاده از آن، وارد حساب کاربری دوم خود شوید. در صورتی که روی صفحه دسکتاپ خود از Skype یک Shortcut ایجاد کرده‌اید و از طریق آن Skype را ایجاد می‌کنید، می‌توانید بدین صورت نیز عمل کنید:

ابتدا روی فایل میان‌بر Skype در صفحه دسکتاپ راست‌کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید. حال در پنجره بازشده در تب Shortcut، بر روی عبارت موجود در قسمت Target کلیک کنید.

اکنون در انتهای این عبارت، یک فاصله تایپ کرده و سپس این عبارت را وارد نمایید: secondary/

چیزی که خواهید داشت ـ با مسیر پیش‌فرض ـ بدین صورت خواهد بود:

"C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /secondary

سپس روی OK کلیک کنید. اکنون با استفاده از این فایل میان‌بر می‌توانید دو پنجره Skype باز کنید و با آن‌ها به طور همزمان وارد حساب‌های کاربری متفاوت خود شوید.

 

آب و هوا در تقویم گوگل

تغییرات ناگهانی آب‌و‌هوا می‌تواند برای خیلی‌ها ناخوشایند باشد. این تغییرات برای افرادی که بسیاری از کارهایشان را با برنامه‌ریزی قبلی انجام می‌دهند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. کاربران سرویس تقویم گوگل را می‌توانیم گروهی از این افراد منظم به شمار آوریم.

بسیاری از این افراد، قرارهای ملاقات و برنامه روزمره خود را در سرویس تقویم گوگل مشخص کرده و طبق آن به انجام امور مورد نظر می‌پردازند. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و می‌خواهید برای انجام کارهای روزانه‌تان از وضع آب‌و‌هوا آگاه شوید، می‌توانید از سرویس نمایش وضع آب‌و‌هوا در تقویم گوگل کمک بگیرید. این قابلیت به طور پیش‌فرض در تقویم گوگل غیر فعال است و برای فعال‌سازی آن ‌باید به روش زیر عمل کنید:

  1. با مراجعه به لینک زیر، به محیط کاربری خود در سرویس تقویم گوگل وارد شوید:https:‌/‌‌/‌www.google.com‌/‌calendar
  2. پس از ورود به محیط کاربری، از بخش بالا سمت راست صفحه روی آیکون کوچکی که به شکل یک چرخ‌دنده است، کلیک کرده و از منوی به نمایش درآمده، گزینه Settings را انتخاب کنید.
  3. در صفحه تنظیمات تقویم، به تب General بروید.
  4. صفحه را به پایین اسکرول کرده و گزینه Location را پیدا کنید.
  5. شهر مورد نظر برای نمایش وضع آب‌و‌هوا را در کادر مورد نظر تایپ کرده و با تغییر‌دادن گزینه مقابل، عبارت Show weather based on my location به یکی از دو واحد سانتی‌گراد یا فارنهایت، نمایش وضع آب‌و‌هوا را فعال کنید.
  6. در نهایت، با کلیک روی Save، تغییرات را ذخیره کنید.
  7. در این مرحله، به صفحه تقویم باز می‌گردید و مشاهده می‌کنید كه اطلاعات از وضع آب‌و‌هوای امروز و سه روز بعد، در تقویم به نمایش درآمده است. با کلیک روی آیکون به نمایش درآمده کنار هر روز، می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری مانند: میزان دما، رطوبت و سرعت وزش باد را مشاهده کنید.

منبع: www.jamejamonline.ir

 

حذف موقتی‌های ویندوز فون 8

سیستم‌عامل ویندوز فون 8، در مواردی با سیستم‌عامل ویندوز مشابه است. یکی از این موارد، در نرم‌افزارهای نصب‌شده روی آن و کاهش فضای خالی حافظه پس از مدت زمان چند ماه است. در این سیستم‌عامل نیز مانند ویندوز، نرم‌افزارها، فایل‌های موقت (Temp) را روی حافظه ذخیره کرده و به مرور موجب کاهش حجم خالی حافظه تلفن همراه می‌شوند. اگر شما هم با این مشکل مواجهید و می‌خواهید فضای خالی تلفن همراه خود را افزایش دهید،‌ باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا مطمئن شوید در صفحه کاشی‌های فعال حضور دارید (Live Tiles). پس از آن، صفحه را به سمت چپ جارو کرده تا فهرست برنامه‌ها را مشاهده کنید.
  2. گزینه Settings را در فهرست برنامه‌ها پیدا کرده و روی آن را فشار دهید.
  3. صفحه تنظیمات را به پایین اسکرول کرده و گزینه storage check را فشار دهید.
  4. کمی منتظر بمانید تا اطلاعات مورد نیاز پردازش شود و نتایج درخواست‌شده در اختیار شما قرار گیرد. در این مرحله، اطلاعاتی از میزان فضای اشغال‌شده توسط نرم‌افزارها، فایل‌های مالتی‌مدیا، سیستم‌عامل و همچنین میزان فضای آزاد در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  5. با جارو‌کردن صفحه فوق به سمت چپ، جزئیات بیشتری برای شما به نمایش درخواهد آمد و می‌توانید با استفاده از گزینهclear در این صفحه، نسبت به حذف فایل‌های موقت اقدام کنید.

همچنین با انتخاب گزینه Details در این بخش، می‌توانید اطلاعات کامل‌تری را از میزان فضای اشغال‌شده توسط هر برنامه مشاهده کنید.

منبع: www.jamejamonline.ir

 

فیلترهای عکس در IOS7

کاربران محصولات اپل پیش از انتشار 7ios برای اعمال فیلتر و افکت‌های مختلف روی تصاویر خود می‌توانستند از دو روش استفاده کنند؛ روش اول، ذخیره عکس مورد نظر در رایانه و اعمال تغییرات توسط آن بود و روش دوم، شامل استفاده از نرم‌افزارهای مجزای ویرایش تصاویر روی تلفن همراه یا تبلت بود.

این روزها با انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل iOS، این محدودیت‌ها از بین رفته و کاربران این سیستم‌عامل می‌توانند بدون نیاز به نرم‌افزارهای جانبی، هنگام عکسبرداری و پس از عکسبرداری، فیلترهای پیش‌ساخته‌ای را روی عکس‌های خود اعمال کنند. این فیلترها، اغلب شبیه فیلترهایی است که در نرم‌افزار Photo Booth نیز وجود دارد.

فیلترگذاری هنگام عکسبرداری: اگر قصد دارید همزمان با عکسبرداری، فیلتر مورد نظرتان نیز روی سوژه‌های عکاسی اعمال شود، می‌توانید پس از اجرای نرم‌افزار دوربین، روی سه دایره خاکستری رنگ فشار دهید.

هنگامی که فیلترها غیر فعال است، این دایره‌ها خاکستری بوده و پس از فعال کردن فیلترها، دایره‌ها نیز رنگی می‌شود.

پس از فعال‌سازی فیلترها، پیش‌نمایشی از نتیجه اعمال هر فیلتر روی عکس شما به‌نمایش در‌می‌آید و می‌توانید به راحتی عملیات عکاسی را با استفاده از فیلتر دلخواه به انجام برسانید.

فیلترگذاری پس از عکاسی: اگر قبلاً از سوژه‌های مورد نظرتان عکس گرفته‌اید و حالا قصد دارید فیلتری را روی آنها اعمال کنید، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

  1. به كمك نرم‌افزار Photos عکس مورد نظرتان را به ‌نمایش درآورید و روی گزینه Edit فشار دهید.
  2. در میان آیکون‌های موجود در صفحه ویرایش عکس، روی آیکونی که در وسط قرار گرفته و به شکل سه دایره داخل یکدیگر است، فشار دهید.
  3. پس از به نمایش درآمدن فهرست فیلترهای موجود، روی فیلتر دلخواه فشار داده تا پیش‌نمایشی از فیلتر، روی عکس اعمال شود.
  4. پس از انتخاب فیلتر مورد نظر برای اعمال روی عکس مربوط، گزینه Apply را فشار دهید.
  5. با طی این مراحل، فیلتر انتخابی روی عکس شما اعمال شده و عکس جدید به طور خودکار روی دستگاه شما ذخیره می‌شود.

منبع: www.jamejamonline.ir

 

ردپاهای گوگلی

یکی از امکاناتی که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد، ذخیره کردن عبارت‌های جستجوشده توسط شما در سرور گوگل و پیشنهاد آنها هنگام جستجوهای جدید در این موتور جستجو است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید جستجوهایی را که هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها پیش در گوگل انجام داده‌اید، مشاهده کنید و با کمک این تاریخچه جستجو، جستجوهای جدیدتان را نیز راحت‌تر به انجام برسانید.

این قابلیت در مواردی همچون دفترچه خاطرات عمل می‌کند؛ زیرا شما می‌توانید با مراجعه به محوطه کاربری خود در پایگاه گوگل و مشخص کردن تاریخ مورد نظرتان، جستجوهای انجام‌شده در آن تاریخ را به‌طور دقیق مشاهده کنید؛ به‌عنوان مثال، ممکن است به‌خاطر نداشته باشید كه یک ‌سال پیش در چنین روزی به چه کاری مشغول بوده‌اید، اما با بررسی جستجوهایی که در آن روز توسط گوگل به انجام رسانده‌اید، می‌توانید موضوع کاری آن روز خود را به یاد آورید!

این قابلیت برای بسیاری از کاربران مفید است؛ اما برخی کاربران نیز تمایلی به استفاده از آن ندارند. یکی از نکات قابل توجه در فعال بودن این قابلیت، کاهش حریم خصوصی شما است؛ به طوری که اگر این قابلیت روی کاربری شما فعال باشد و کاربری گوگل شما هک شود یا روی رایانه‌ای باز باشد، دیگران به راحتی می‌توانند به بخش تاریخچه جستجوهای شما بروند و وارد حریم خصوصی‌تان شوند. اگر جزو این دسته از کاربران هستید و ترجیح می‌دهید كه تاریخچه جستجوهایتان در گوگل ذخیره نشود و در محیط کاربری شما قابل دسترس نباشد، می‌توانید به این روش عمل کنید:

  1. به محوطه کاربری خود در سرویس گوگل وارد شوید.
  2. از بالا سمت راست صفحه، روی نام کاربری خود کلیک کرده و از منوی به ‌نمایش درآمده، روی گزینه Account کلیک کنید.
  3. صفحه را به پایین اسکرل کرده و در بخش Other Tools روی لینک Manage your web history کلیک کنید. با ورود به لینک history.google.com نیز می‌توانید به این بخش دسترسی یابید.
  4. در این مرحله، صفحه‌ای برای شما به نمایش درخواهد آمد که شامل جستجوهای صورت‌گرفته توسط شما به تفکیک تاریخ است. شما می‌توانید هر یک از جستجوهای صورت‌گرفته را در این بخش مشاهده کنید، به جستجو میان آنها بپردازید و با توجه به گروه‌بندی‌های مختلفی که توسط گوگل صورت گرفته است، آنها را فیلتر کرده و جستجوهای انجام‌شده در موارد خاص را مشاهده کنید.
  5. چنانچه قصد داشته باشید برخی موارد موجود در بخش تاریخچه را حذف کنید، باید ابتدا آنها را انتخاب کرده، سپس با کلیک روی Remove Items، نسبت به حذف آنها اقدام کنید.
  6. در صورتی‌که بخواهید به ‌طور کامل این قابلیت را غیرفعال کنید، باید از بالا سمت راست صفحه، روی آیکون چرخ‌دنده کلیک کرده و از منوی به ‌نمایش درآمده، Settings را انتخاب کنید. سپس در صفحه تنظیمات، با کلیک روی گزینه Turn off، آن را غیرفعال کنید.

منبع: www.jamejamonline.ir

 

کاهنده‌های سرعت در ویندوز 8

به‌تازگی ویندوز 8 را روی رایانه خود نصب کرده‌اید و در کمال تعجب مشاهده می‌کنید كه سرعت بوت اولیه ویندوز پایین است؟ فکر می‌کنید برخی برنامه‌های نصب‌شده روی سیستم‌عامل موجب این کاهش سرعت است؟ دوست دارید برنامه‌هایی که سرعت بوت سیستم‌عامل را کاهش می‌دهند، شناسایی و آنها را غیرفعال کنید؟

ابزار مدیریت وظایف (Task Manager) در ویندوز 8 علاوه بر پشتیبانی از قابلیت نمایش برنامه‌هایی که همزمان با سیستم‌عامل بوت می‌شوند، قابلیت دیگری را نیز در خود جای داده است که به کمک آن می‌توان تأثیر هر برنامه روی سرعت بوت سیستم‌عامل را مشاهده کرد. این قابلیت که به‌صورت رتبه‌بندی تحت عنوان Impact در ابزار مدیریت وظایف قابل مشاهده است، به شما این امکان را می‌دهد تا با مشاهده نرم‌افزارهای دارای رتبه High، آنها را غیرفعال کرده و به‌ این ترتیب، سرعت بوت سیستم‌عامل را افزایش دهید.

برای استفاده از این قابلیت، به این نکات توجه کنید:

  • 1. ابتدا ابزار مدیریت وظایف را اجرا کنید. برای اجرای این ابزار، می‌توانید در صفحه شروع ویندوز 8، عبارت Task Manager را تایپ کرده و اولین نتیجه را در فهرست نتایج فشار دهید. اگر در محیط کلاسیک دسکتاپ هستید، می‌توانید با فشار همزمان کلیدهای CONTROL+ALT+DELETE و انتخاب Task Manager از منوی به نمایش درآمده، نسبت به اجرای این ابزار اقدام کنید.
  • 2. در بخش پایین صفحه ابزار مدیریت وظایف، روی More details فشار دهید تا تب‌های این ابزار در بالای آن نمایش داده شود.
  • 3. به تب Startup بروید و روی ستون Startup impact کلیک کنید تا موارد موجود در بخش Startup به ترتیب میزان تأثیر روی سرعت بوت سیستم، از زیاد به کم مرتب شوند.
  • 4. حالا می‌توانید با توجه به میزان تأثیر هر یک از برنامه‌ها، مواردی را که قصد دارید مانع اجرای همزمان آنها با بوت سیستم‌عامل شوید، انتخاب کرده و روی گزینه Disable کلیک کنید.
  • چنانچه درخصوص عملکرد برنامه‌ای شک دارید یا نیازمند اطلاعات بیشتری در مورد آن هستید، می‌توانید پس از کلیک راست روی نام آن برنامه، گزینه Open file location را انتخاب کنید تا محل ذخیره‌سازی برنامه مربوط روی هارددیسک نمایش داده شود. می‌توانید با استفاده از گزینه Search online، با جستجو در اینترنت اطلاعات بیشتری راجع به برنامه مورد نظر کسب کنید.
  • 5. در صورتی‌که نظرتان تغییر کرد و خواستید برنامه‌ای را دوباره به فهرست برنامه‌های قابل اجرا همزمان با بوت سیستم‌عامل اضافه کنید، می‌توانید با تکرار مراحل فوق، پس از انتخاب نرم‌افزار مورد نظر با کلیک روی گزینه Enable، نسبت به فعال‌سازی دوباره آن اقدام کنید.

منبع: www.jamejamonline.ir

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: دوشنبه, 25 شهریور 1392
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 73
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 43
بازدید 10851 بار
محتوای بیشتر در این بخش: « پرسش و پاسخ 43