دستخط جمعی از بزرگان حوزه و دانشگاه در بازدید از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

پنج شنبه, 27 اسفند 1388 ساعت 13:44
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در راستای برگزاری مراسم بیستمین سال تأسیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، مناسب دیدیم که این ویژه‌نامه را با دستخط مبارک مراجع عظام و دست‌نوشته‌های علماء و شخصیت‌های حوزوی، دانشگاهی، فرهنگی، سیاسی، داخلی و خارجی که به هنگام بازدید از تولیدات نور یا شرکت در نمایشگاه‌های مربوط به مرکز مرقوم نموده‌اند، زینت‌بخش این شماره از فصلنامه قرار دهیم. از این رو، آنچه را در ذیل ملاحظه می‌کنید، تنها بخشی از صدها دستخطی است که در طی این دوره بیست ساله به ثبت رسیده و کارنامه پر افتخار مرکز را به زیور سپاس و تقدیر آراسته است.

 رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‏ اى مدظله‌العالی

بسم الله الرحمن الرحیم

تا همه ظرفیت اندیشه خلاق آدمى به کار نیفتد، امید کشف معارف الهى و ژرفاى آموزش‌هاى اهل بیت(ع) بر آورده نخواهد شد. ابزار فنى و دانش جدید کمک خوبى در این راه شمرده مى‏ شوند. شما جوانان فاضل و کارآمد از این‌که خواسته و توانسته ‏اید با استخدام کامپیوتر در این راه گامى بردارید، خداوند تعالى را سپاس گزارید و در ادامه راه فقط رضاى او را مقصود قرار دهید و براى گشوده شدن سرچشمه هاى دانش و معرفت از او مدد بخواهید. امید است کار متواضع شما با قبول الهى رفعت یابد و در این سرآغاز، فرجامى رضایت‌بخش و شفابخش داشته باشید.

والله الموفق وهو المعین
والسلام علیکم ورحمه الله
17 محرم 1411

 رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‏ اى مدظله‌العالی

بسم الله الرحمن الرحیم

بحمدالله آثار پیشرفت در بهره‌بردارى از کامپیوتر براى تحقیق در علوم اسلامى، مشاهده می شود. خداوند شما را موفق بدارد و نشاط و نیرویى ببخشد که هرگز از پیشرفت، خسته نشوید.


  مرحوم آیت الله على احمدى میانجى

بسم الله الرحمن الرحیم

در روز پنجشنبه 1372/9/25 مطابق دوم ماه رجب 1414 از نمایشگاه کامپیوترى دیدن کردم. علاوه بر این‌که از دیدن قسمت‏ها لذت بردم و از استفاده هاى مختلف فرهنگى آن که در مسیر صحیح و سازنده و دینى قرار گرفته، حظ وافر بردم، امیدوار شدم که در آینده دانشمندان و محققان بهره وافرى خواهند برد و رجاء آن است که رفته رفته کامل‏تر و استفاده را سهل‌تر سازند و در ضمن، فراموش نشود که این همه از برکات انقلاب است و باید گفت که یکى از ثمرات قیام به‌حق حضرت امام علیه الرحمه مى ‏باشد.

72/9/25


 آیت الله استادی

بسمه تعالی

در تاریخ 69/5/20 در خدمت حضرت آقای خرازی و برخی دوستان، از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و نتیجه زحمات و کوشش‌هایی که برادران عزیز در این مرکز انجام داده‌اند،‌ اجمالاً بازدید شد. امید است با پشت کار و جدیت برادران به وسیله این دستگاه عظیم و حیرت‌آور که راستی از نشانه‌های قدرت حضرت حق جلّ وعلا است، به کارهای علمی تتبعی اسلامی خدمات شایانی انجام گیرد و مباحث علمی به صورت دقیق‌تر و با اطلاع کافی از مصادرموجود دنبال شود.


 آیت الله محمد امامى کاشانى

بسم الله الرحمن الرحیم

توفیق یافتم از نمایشگاه کامپیوترى که ابتکار آن در این سال است، دیدن نمایم. بسیار جالب توجه بود غرفه هایى که از مراکز مختلف قم و خارج از قم حضور داشتند. هر کدام نوآوری ‏هایى را ارائه نمودند. امیدوارم این حرکت علمى و پژوهشى تکمیل گردد و براى محققان بهترین هدیه و براى معارف اسلام مؤثرترین ارمغان است. از زحمات دست‏اندرکاران نمایشگاه تشکر مى‏نمایم و توفیق روزافزون همگان را از درگاه خداوند تبارک و تعالى خواستارم.

72/9/25


آیت الله ابراهیم امینى

بسم الله الرحمن الرحیم

توفیق همه آقایان را از خداى بزرگ خواستارم و از زحمات تشکر می کنم.


 آیت ‏الله مرتضى بنى ‏فضل

بسم الله الرحمن الرحیم

در تاریخ 27 رجب 1416 از مؤسسه مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى قم بازدید شد. الحق والانصاف برادران اهل علم با تحمل زحمات طاقت‏فرسا آثار شیعه را احیا مى‏کنند و این امر عظیم از برکات انقلاب اسلامى، تأییدات خداوند سبحان و توجهات خاصه حضرت بقیه ‏الله الاعظم و رهنمودهاى حضرت امام سلام الله علیه و قدّس سرّه الشریف و مقام معظم رهبرى حضرت آیت الله خامنه‏اى مد ظله العالى و زحمات متصدیان دلسوز و متعهد مى‏باشد. از ایزد منان علو درجات امام راحل و طول عمر و سلامت مقام معظم رهبرى و مزید تأیید خدمتگزاران اسلام و مسلمین را خواهانم.

والسلام علی عباد الله الصالحین
27 رجب 1416
74/9/29


 دکتر نجفقلی حبیبی

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز 72/9/29 فرصتی دست داد و از اولین نمایشگاه نرم‌افزاری علوم اسلامی که به همّت حوزه مقدّسه قم مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم تشکیل شده است، بازدید کردم. تحرک و شور و شوقی که حاصل شده است، بسیار مغتنم است. علاقه حوزه به استفاده از ابزارهای جدید، افق تازه‌ای است که گشوده شده است. إن‌شاء‌الله این حرکت جدید با مراقبت جدی علمی و اجرایی دست‌اندرکاران بتواند کارهای مفیدی عرضه کند و راه را برای تحقیقات در زمینه‌های علوم اسلامی و انسانی باز کند.

نکته بسیار مهم در این کوشش مبارک این است که با تأسیس یک نهادی از قبیل شورای هماهنگی از دوباره‌کاری‌ها و یا اجرای برنامه‌های غیر مفید و صرف هزینه‌ها مراقبت لازم به عمل آورد که خدای نخواسته افراط در این امر و یا تکرار مکرر است، خسارت نزند و تلاش شود که برنامه‌ها بر اساس مبانی فرهنگی خودی طراحی و اجرا شود، و مسأله دیگر مراقبت این موضوع که همه اطلاعات دسته‌بندی شده در اختیار بیگانگان قرار نگیرد و چون با این وسائل این خطر نیز جدی است.
خداوند به دست‌اندرکاران توفیق عنایت فرماید.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران


 آیت الله محمد على تسخیرى

بسم الله الرحمن الرحیم

والصلاه والسلام على سیدنا محمد وآله الطاهرین

با سلام

از دیدن این همه کار علمى و تحقیقى لذت بردم. از خداوند متعال مى‏خواهم که رهبر معظم انقلاب اسلامى را براى همه امت حفظ نماید تا این خدمات بزرگ روز به روز توسعه یابد و فرهنگ والای تشیع گسترش مناسب را داشته باشد.

17 شعبان 1414
72/11/10


 دکتر سید محمد تیجانى سماوى (تونسى)

بسم الله الرحمن الرحیم

و الصلاه و السلام على أشرف المرسلین و آله الطیبین و الطاهرین

در این روز مبارک به لطف خدا از مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى بازدید کردم؛ فعالیت‌هاى پژوهشى و تحقیقاتى گرانقدر این مرکز، که جز خدا کسى بر ارزش آن واقف نیست، تحسین مرا بر انگیخت. از مسؤولینى که بى‌وقفه براى پیشبرد اهداف آن تلاش مى‏کنند، کمال تشکر را دارم و از خداوند منان مى‏خواهم که به آنان توفیق بیشتر در خدمت به مردم عنایت فرماید و آن‌ها را در زمره بندگان صالح خود قرار دهد.

15 شعبان


 آیت الله احمد جنتى

بسمه تعالی

از مرکز کامپیوترى علوم اسلامى دیدار کوتاهى صورت گرفت. این از آرزوهاى دیرینه اینجانب است که از اوایل طلبگى در اشتیاق و امید من بودم. بدین وسیله مراتب تقدیر بى‌نهایت خود را از مقام معظم رهبرى و همه دست‏ اندرکاران این مرکز ارزنده اعلام مى‏دارم. این خدمتى است که به عمر انسان‏ها شده و محققان را آسوده خاطر ساخته.

72/11/11


 آیت الله عبد الله جوادى آملى

بسمه تعالى شأنه العزیز

انتظار آفرینش از انسان اندیشور آن است که قبل از هر چیز مبدأ آفرینش عالم و آدم را بشناسد و آن را به جهانیان بشناساند و در عقاید، اخلاق، اعمال تابع رهاورد وحى باشد تا غیر از حکم خدا هیچ قانونى در عالم اجرا نشود. به امید ظهور ولى عصر(عج) که تحقق‏بخش چنین آرمان الهى است.

1372/10/1


 آیت الله سید کاظم حائرى

بسم الله الرحمن الرحیم

در تاریخ 14/12/69 به نمایشگاه مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى مراجعه نموده، با این‌که هنوز برنامه در نظر گرفته شده به اتمام نرسیده بود، بسیار نافع و مفید به نظر مى‏رسید؛ به‌خصوص جهت تسهیل کار مؤلفین و محققین. امید است توفیق اتمام کار و در معرض استفاده گذاشتن به‌زودى حاصل شود.


 دکتر غلامعلى حداد عادل

بسم الله الرحمن الرحیم

چه روزها و ماه ها و سال‏ها از عمر دانشمندان قدیم، صرف دستیابى به منابع و مآخذ شده است که اگر آن اوقات را صرف تفکر و تألیف می‌کردند، به‌یقین، فرهنگ اسلامى ما امروز غنى‏ تر و سودمندتر مى ‏نمود. راه یافتن شیوه هاى نوین اطلاع‏رسانى صرفه‏جویى در وقت محققان و مایه برکت عمر آنان است. توفیق همه آنان را که در معرفى این شیوه ها به حوزه هاى علمیه تلاش مى‏کنند، از خداوند متعال مسألت مى ‏کنم.

73/2/23


 حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینى بوشهرى

بسم الله الرحمن الرحیم

تلاش‌هاى ستودنى مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى هر انسان منصفى را به تحسین وا مى‏ دارد. عرضه کارهاى نو در عرصه مسائل اسلامى و پژوهشى و تولید نرم‏ افزارهای قابل استفاده، خدمتى بزرگ به اصحاب علم و اندیشه است. مجموعه کارهایى که در این نمایشگاه ششم ملاحظه کردم، خوب و سعد یافتم؛ اما به نظر مى‏ رسد چنانچه براى نمایشگاه‌هاى بعد متناسب با نیازهاى جامعه علمى، پروژه هایى تعریف شده تا عده‏اى از هم‌اکنون کار جدى روی آن شروع کنند، می‌تواند منشأ برکات بیشتر باشد.

80/12/11


 دکتر على حریرى

بسمه تعالى

پیشرفتى که برادران در تهیه برنامه هاى کامپیوترى به آن رسیده‏اند، تحسین ما را برانگیخت. از خداوند منان توفیق در کار را برایشان خواهانم.

1992/2/1


 حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان

بسم الله الرحمن الرحیم

حمد و سپاس بی‌قیاس خداوند را که توفیق بازدید از نمایشگاه نرم‌افزار علوم کامپیوتر به همت عزیزان سخت‌کوش و پرتلاش روحانی و  غیر روحانی را به اینجانب عطا فرمود.

نمایش نرم‌افزار، نمایش نرمی و همواری صحنه و طبیعت به عنوان ابزاری برای تکامل و عروجِ انسان نسبت به قدرت و توانایی بشر است. امید است به مصداق «وأعدوا لهم ما استطعتم من قوة...» هر چه بیشتر و بهتر طبیعت را مسخر خود سازیم و از امکانات هستی برای عروج و معراج الهی انسان بهره گیریم.

موفق و مؤید باشید.
72/9/30


 مرحوم آیت الله علی دوانی

بسم الله الرحمن الرحیم

توفیقی بود که در خلال جلسات مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام از مرکز کامپیوتری علوم اسلامی که منتهای آمالم بود، دیدن کنم. چقدر خوشحال شدم که اگر کسانی امثال من سال‌ها با زحمات زیاد کار تألیف و تصنیف را دنبال کرده‌اند، ولی با تأسیس این مرکز، همه معاصران و آیندگان از آن رنج‌های هزارساله آسوده شده و این دستگاه کار را کاملاً آسان کرده است.

زحمات قابل ملاحظه برادران در خور تقدیر و تحسین و تشکر و قدردانی است. ان‌شاء‌الله که پیوسته رو به تکامل برود و در آینده تحولی در کار تألیف و تصنیف پدید آید. با تقاضای توفیق بیشتر برای برادران عزیز و متصدیان امر.

72/11/9


 حجت الاسلام و المسلمین قربانعلى درى نجف ‏آبادى

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدللّه ربّ العالمین وصلّى اللّه على محمدٍ وآله الطاهرین

توفیقى حاصل شد تا در ایّام پر برکت ولادت حضرت حجت بن الحسن العسکرى(عج) و ماه عظیم شعبان المعظم از نمایشگاه مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى که به همت برادران عزیز و متعهد و تحت امر مقام معظم ولایت فقیه تأسیس و اداره می شود، بازدید و اندکى با کار این عزیزان آشنا شوم و تلاش برادران محترم را به فال نیک و قدم خیر بگیرم.

ان‌شاءالله زمینه ‏اى باشد تا نظام حوزه‏اى ما متحول شده و از ابزار و تکنیک و تکنولوژى و ارتباطات و سخت‏افزار و نرم‏افزار و نظام اطلاع‏دهى و اطلاع‏رسانى و برنامه‏ریزى و برنامه دادن به کامپیوتر و به کارگیرى کامپیوتر در کارهاى علمى و تحقیقاتى و علوم و معارف اسلامى حداکثر استفاده بشود و راه و باب جدیدى فرا راه محققان و مؤلفان علوم و معارف اسلامى گشوده شود. بدیهى است عصر حاضر با سرعت و شتاب چشمگیرى پیش مى‏رود و از همه امکانات ارتباطى و اطلاعاتى استفاده مى‏نماید و حتى فرزندانشان در دبیرستان‏ها با کامپیوتر سروکار دارند و آموزش مى‏بینند. امید آن‌که انقلاب اسلامى را رهبرى خردمندانه حضرت آیت ‏الله خامنه‏اى مدّ ظلّه و همت و شور جوانان مؤمن و مخلص راه مجد و عظمت آینده اسلام و مسلمین، بالاخص حوزه هاى علمیه و به‌ویژه حوزه علمیه قم را براى نسل‌ها و عرصه‌های آینده با شکوه و قدرت فراهم نمایید.

توفیق همه عزیزان را از خداوند بزرگ مسألت مى‏نمایم.
ملتمس دعای خیر
69/12/13


 پروفسور علوم الدین سعید (فیلیپینی)

به خاطر بازدید از مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى خدا را شاکرم و براى کارکنان این مرکز از درگاه حضرتش توفیق مسألت مى ‏نمایم.


 آیت الله العظمى لطف‏ الله صافى گلپایگانى

بسم الله الرحمن الرحیم

از توفیقى که در زیارت این مجتمع تحقیقى برایم فراهم شد، بسیار خوشحال و مسرورم. زحمات آقایان فضلای محترم صائب و مورد کمال تقدیر است. بدیهى است هر خدمتى که به اشاعه و نشر علوم و معارف قرآن کریم و اهل ‏بیت علیهم السلام باشد، مورد توجه حضرت بقیه الله ارواح العالمین له الفداء مى ‏باشد.

امید است این مؤسسه بتواند با ادامه کار خود تسهیلات فراوانى را در اختیار محققان قرار دهد.

شکر الله مساعیهم
22 شعبان 1411


 اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی

بسم الله الرحمن الرحیم

«الحمد لله الذی هدانا لهذا وما کنّا لنهتدی لولا أن هدانا الله»

با شکر و سپاس فراوان به درگاه ایزد متعال، همراه با خواهران محترم اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان توفیق حضور و بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب را یافتیم. تلاش چشمگیر محقّقان متعهّد در ارائه آثار فرهنگی اسلامی، بویژه با استفاده از بهترین و جدیدترین سیستمها موجب خوشوقتی گردید. تهیّه برنامه‌های قرآن، احادیث، رجال و آثار بزرگان اسلام بسیار مفید است و زمینه تحقیقات بعدی را برای ارائه و اعتلای ارزشهای اسلامی فراهم می‌کند. توفیق روزافزون همه خدمتگزاران به اسلام و مسلمین بویژه برگزارکنندگان و محقّقان این مجموعه را از خداوند متعال مسألت داریم.

با آرزوی توفیق الهی

از طرف خانم‌ها: سیمین بهزادپور، مریم خزعلی، حکیمه دبیران، پروین شریعتی، حسینی در معیت خواهر محترم خواجه‌نوری
74/2/30


 آیت‏ الله سید محمد على علوى گرگانى

بسمه تعالی

پس از ادای سلام و تحیت وافر جهت عزیزانی که در این مؤسسه مشغول خدمت هستند، زهی سعادت که چنین خدماتی در راه پیشرفت اهداف مقدس اسلام و نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد. بیش از این مزاحم نمی‌شوم.

والسلام خیر ختام
1372/10/30


 حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی

بسمه تعالی

الحمد لله که ابزار نو در خدمت ارزشهای کهن قرار گرفته و با این طریق عمر پژوهشگران مضاعف شده است.

باید از هر دقیقه قرنی ساخت       قرن را در دقیقه گنجانید

در خدمت حاج آقای لطفی و حاج آقای فلاح‌زاده از نمایشگاه دیدن کردیم و حظ معنوی بردیم.

با دعا
72/10/2


 حجت الاسلام و المسلمین علامه سید ساجد على نقوى

سعادتى حاصل شد که همه مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى را بازدید نمودم. یقیناً یک ضرورت اساسى که در راه تحقیق و در به کارگیرى وسایل و ابزار جدید وجود داشت را تکمیل نموده‏اند. در راه پژوهش و استنباط مشکلات بسیارى وجود دارد که با استفاده از این ابزار نوین گذشتن از مشکلات آسان و طى نمودن مسیر هموار مى‏ گردد و نیز بسیارى از برکات محقى در عالم تحقیق آشکار گشته است.

ما مى ‏خواهیم و تقاضا مى‏ نماییم که از همه این ابزار درکشور پاکستان استفاده شده و کسب فیض نماییم. از خداوند متعال عزوجل خواستارم کشور ایران و دوستان ایرانى که به این کار بزرگ مشغول مى‏باشند حوائجشان برآورده شده و توفیقات آن‌ها را افزون نماید. خصوصاً مقام معظم رهبرى حضرت آیت الله خامنه‏ اى دام ظله را طول عمر عنایت فرماید که با توجهات خاصه ایشان این مؤسسه تشکیل شده است.

والسلام
18 ربیع الثانی 1412
24 اکتبر 1991
5 آبان 1370


 مرحوم آیت الله العظمى محمد فاضل لنکرانى

بسم الله الرحمن الرحیم

بعد الحمد والصلوة، در تاریخ بیستم شعبان المعظم 1411 توفیق زیارت نمایشگاه مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى که زیر نظر مقام معظم رهبرى مدظله العالى تأسیس و فعالیت دارد، حاصل شد. قسمت‌هاى مربوط به علم رجال و کتاب وسائل الشیعه و کتاب شریف جواهر الکلام و مجمع البحرین در لغت مورد بازدید قرار گرفت. جداً این مرکز تسهیلاتى را که در رابطه با تحقیقات به وجود آورده، چه از نظر وقت که از اهم فواید آن است و چه از نظر صحت و وجود یا عدم یک مطلب مزبور و چه از جهات دیگر، بسیار ارزنده و غیر قابل توصیف مى‏باشد. امید آن‌که برادرانى که در این رابطه توفیق یافته‏اند، به پاداش بزرگ‌ترین خدمات فرهنگى به اسلام  و مکتب تشیع نایل گردند و مقام معظم رهبرى که عنایت به این مسائل نیز دارند، مؤید و منصور باشند.

والسلام علیه وعلیهم اجمعین
69/12/16


 آیت الله محمد حسین فضل الله

بسم الله الرحمن الرحیم

وارد کردن کامپیوتر در میان ابزارهاى ترویج فرهنگ اسلامى پیشرفتى بس بزرگ به شمار مى‏رود و من نمونه‏اى از آن را در برنامه «نور 2 - جامع الأحادیث» مشاهده نمودم و به ارزش تلاش و کوششى که در این راه صرف شده پى بردم و دریافتم که در این میان دستاوردى عظیم وجود دارد که دسترسى به منابع را براى پژوهشگران آسان مى‏سازد. خداوند به دست‏اندرکاران این طرح جزاى خیر عطا فرماید و براى تولید بیشتر توفیقشان دهد.

16 شعبان 1414


 دکتر محمد لگنهاوزن

بسمه تعالى

خداوند در حیات دنیوى و اخروى‏ تان به شما برکت عطا فرماید و در برنامه‌هایتان به شما موفقیت بسیار ارزانى دارد.


 حجت ‏الاسلام و المسلمین محسن قرائتى

بسمه تعالی

به رسول اکرم صلى الله علیه وآله وسلم خبر دادند که گروهى با اسلحه و شیوه خاصى مى‏ جنگند. ده نفر مسلمان را فرستاد تا آن شیوه را فرا گیرند و به دیگران یاد دهند.

ما در وابستگى فکرى و سیاسى، نه شرقى هستیم و نه غربى؛ اما در بهره‏ گیرى از علوم و ابتکارات، هم باید از شرق استفاده کنیم؛ به دلیل «اطلب العلم ولو بالصین» و هم از غرب. به هر حال، کار شما صرفه‏جویى در عمر محققان است و خدمت شما خدمت به علم و عالم‏ است.

امید دارم مؤسسه شما مبارک باشد و منشأ تحول.
والسلام


 آیت الله على کریمى جهرمى

بسم الله الرحمن الرحیم

مرکز تحقیقات علوم اسلامى با کامپیوتر، مرکز آمال محققان و اندیشمندان است. شرایط کنونى دنیاى اسلام حرکت سریع و بى‌وقفه ‏اى را در راه دستیابى به زلال صافى معارف اسلامى طلب مى‏کند و اکنون که این مرکز با برکت را از نزدیک دیدار مى‏کنیم، عوامل آن حرکت لازم را مجهز و آماده مى ‏بینیم.

به‌راستى که باید به مبتکران این حرکت حیات‏بخش تبریک گفت. اینجانب که از نزدیک توفیق دیدار مرکز مزبور را یافتم، به همه آقایان محترم و عزیزى که به نحوى در تأسیس این مرکز ارزشمند اقدام کرده‏اند، تبرک گفته و موفقیت بیشتر آن عزیزان را از خداوند خواهانم. نیز توفیق بهره‏مند شدن آقایان علما و محققان و صاحبان نظر و قلم را از این مرکز تحقیقاتى از خداوند مى ‏طلبم.

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
21 شعبان المعظم 1411
69/12/17


آیت الله محمد مؤمن

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین

روز شنبه هجدهم ماه مبارک رمضان 1410 هجری قمری برابر بیست و پنجم فروردین 1369 هجری شمسی توفیق یافتم از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی دیدن کنم. برادران زحماتی را در این رابطه کشیده و به ادامه آن مشغول‌اند. امید است خداوند متعال توفیق کامل و اخلاص مرحمت فرماید تا از امثال این وسائل جدید در تحقق و تنظیم و نشر معارف اصیل اسلامی کمال استفاده به عمل آید.

انه سمیع الدعاء قریب مجیب


 آیت الله سید على محقق داماد

بسمه تعالى

خداى را سپاس که توفیق عنایت فرمود براى بار دیگر آثار و دستاوردهاى مرکز تحقیقات کامپیوترى  علوم اسلامى را از نزدیک بازدید کنم الحمد لله در فاصله دو نمایشگاه کارهاى بیشتر و بهترى ارائه شده، خدمت زیادترى به دانشمندان و محققین علوم اسلامى عرضه گردیده است. امید دارم این روند همچنان ادامه داشته و در آینده نیز شاهد دستاوردهاى بسیار پیشرفته‏ترى از این مرکز معظم بوده باشیم. ان‏شاء‌الله

74/9/29


 حجت ‏الاسلام محمد محمدى رى ‏شهرى

بسم الله الرحمن الرحیم

در تاریخ 72/10/2 از نمایشگاه سراسرى نرم‏افزار علوم اسلامى که اولین نمایشگاه در این زمینه است، در شهر مقدّس قم بازدید کردم. تلاش‌هاى برادران فوق العاده قابل تقدیر است. اگر کسى شرایط اقداماتى که در این زمینه انجام گرفته را بداند، مى‏داند که جز عشق به آرمان‌هاى اسلامى نمى‏تواند آفریننده این آثار باشد، در عین حال باید تلاش‏هاى گسترده بیشترى صورت گیرد تا این آثار در سطح بین‏المللى قابل عرضه گردد، از خداوند متعال مى‏خواهم به همه عزیزانى که براى به وجود آوردن این مجموعه تلاش کرده‏اند بهترین عنایات و برکات خود را ارزانى دارد.

72/10/3


 حجت ‏الاسلام و المسلمین محمود محمدى عراقى

بسمه تعالی

خداوند متعال را هزاران شکر و سپاس که به برکت انقلاب مبارک اسلامى و رشد و پرورش استعدادهاى درخشان، جوانان فرهیخته در حوزه علمیه قم توانسته ‏اند با بهره ‏گیرى از ابزارهاى نوین پژوهشى، گنجینه‏ اى علوم و معارف اسلامى را در برابر دیده هاى دانش‏پژوهشان قرار دهند. توفیق بازدید از اولین نمایشگاه بزرگ نرم‏ افزار علوم اسلامى در آذر ماه 72 همزمان با هفته بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه براى اینجانب فتح بابى عظیم از دستاوردهاى تحسین‏برانگیز مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى و سایر مراکز ذیربط بود، امید است در سایه‏سار نعمت پر برکت ولایت فقیه هر روز شاهد صحنه هاى نوین از شکوفایى اندیشه و فرهنگ اسلامى در حوزه هاى علمیه باشیم.

به امید جهانى شدن حاکمیت فرهنگ انسان‏ساز اسلام با ظهور منجى آخرین، امام عصر عجل الله تعالى فرجه الشریف و با تشکر مجدد از همه عزیزان دست‏اندرکار نمایشگاه.


 آیت الله حسن ممدوحی

بسمه تعالی

از این نمایشگاه دیدار شد.

بسیار موجب خرسندی است؛ ولی ای کاش میسور بود در یک تشریک مساعی کارها با هم هم‌آهنگ بود. نکته مهم آن است که اشکال هر کار در به کارگیری آن بهتر روشن خواهد شد و چه بسا اگر به‌سرعت در دسترس محققان، کامپیوتر قرار گیرد، می‌توان به بهتر پیشرفتن برنامه‌ها کمک شود. به امید آنکه بتوان هر چه بیشتر به طرف تکامل علوم اسلامی پیش رفت.

نکته مهم‌تر: برای فهرست‌بندی در کتب دقیق علمی باید از محققان خبره استفاده کرد که هم بفهمد و هم دقیق موضوعات را ممتاز کند. نهج البلاغه را مثلاً فهرست کرده‌اند؛ ولی هر کس در حدّ خود؛ یعنی فهرستی از میزان اطلاعات خود او بوده است؛ نه فهرست نهج البلاغه. پس حتماً می‌بایست از محقّقان خبره در این زمینه‌ها استفاده نمود.

والسلام ـ  72/10/1


 حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز با مشاهده نمایشگاه نرم افزاری علوم اسلامی و زحمات ارزشمند خالصانه‌ای که برای عرضه محتوای منابع اسلامی به صورت کامپیوتری انجام شده است، مشعوف شدم. خرسندم که با تحقق انقلاب اسلامی و برقرار شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی امکانات چنین حرکت ارزشمندی فراهم آمده است. به ویژه آنچه زیر سایه و نظر مقام معظم رهبری (حفظه الله) به عنوان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی پدید آمده است، قابل تقدیر و سپاسگذاری است.

72/10/1


 آیت الله محمدتقى مصباح یزدى

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله والصلوه على رسوله وآله. اندیشه استفاده از تکنولوژى پیشرفته براى تحقیقات علمى اسلامى، به صورت آرزویى افسانه‏اى رخ مى‏نمود؛ چرا که فشارهاى دشمنان خارجى اسلام و عمّال داخلى آنان بر مراکز فرهنگى اسلامى و به‌ویژه حوزه علمیه قم به حدى بود که احتمال وقوع چنین آرزویى را در شکل رؤیا و افسانه جلوه می‌داد. ولى اراده الهى بر این قرار گرفته بود که در این روزگار، انقلابى الهى به دست مردى از تبار انبیا و اولیا علیهم صلوت الله واقع شود و از برکات آن زمینه‏اى براى رشد فرهنگى و فعالیت‌هاى علمى فراهم آید. از جوانه هاى نویدبخش این شجره طیبه تأسیس مرکز تحقیقات کامپیوترى در حوزه مبارکه علمیه قم مى‏باشد که به دست جوانمردانى بلندهمت و ژرف‏نگر و دوراندیش انجام گرفته است. دیدار از این مؤسسه و زیارت چهره هاى مصمم و شاداب و پر انرژى، غنچه نشاط را حتى در دل‌هاى افسرده نیز شکوفا می‌سازد.

اینجانب از صمیم قلب از خداوند متعال موفقیت روزافزون توأم با اخلاص و توجه و توسل دائم به پیشگاه مقدس ولایت عظمى عجل الله فرجه الشریف را براى این عزیزان مسألت دارم.

69/2/28


 آیت الله حسین مظاهرى

بسم الله الرحمن الرحیم

مایه خوشوقتى است که در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت 69 توفیق یافتم تا از نزدیک با مرکز محترم تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى، مسئولین و دست‏اندرکاران معزّز این مرکز علمى، تحقیقاتى و هم‏چنین اهداف و خدمات شایان توجّه برادران، به معارف مقدّس اسلامى و علوم عالى اهل‏بیت عصمت(ع) آشنا گردم. امید است این گونه حرکت‏هاى امیدبخش، فتح بابى باشد در جهت استفاده بیشتر فقهاء و طلاّب محترم از این دستگاه پیچیده که یقیناً باعث کاهش اصطکاک در امر تحقیق از طرفى، و هم‏چنین ارتقاء سطح کیفیت از جانبى دیگر خواهد بود.

در این فرصت، بر خود لازم مى‏شمرم، سپاس‏هاى قلبى و تشکرات عمیق خویش را از این خدمتگزاران حیاتبخش تشیع اعلام دارم. جزاکم الله خیر الجزاء، توفیقات و تأییدات الهیه را براى این عزیزان از خداوند متعال در ظل توجهات حضرت ولى عصر(عج) خواهانم.

18 شوال المکرم 1410
69/2/24


 آیت الله العظمى ناصر مکارم شیرازى

توفیق الهى دست داد که روز جمعه 29 رجب از دومین نمایشگاه سراسرى نرم‏افزار علوم اسلامى در قم دیدن کردم. بحمد الله این مراکز تحقیقاتى دست به دست هم داده‏اند و با استفاده از آخرین تکنولوژى در زمینه کامپیوتر کارهاى تحقیقاتى مهمى انجام داده‏اند که قبلاً حتى در تصور نمى‏گنجید. من مطمئن هستم این حرکت سبب تحول عظیمى در مطالعات اسلامى خواهد شد و سزاوار است در حوزه هاى علمیه استفاده بیشترى از این برنامه بشود تا به پیشرفت علوم اسلامى تحرک و سرعت بیشترى ببخشد. من به سهم خود از همه دست‏اندرکاران و بانیان تشکر مى ‏کنم.

وفقه الله لرضائه
74/10/1


 آقای سید حسین الموسوى

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله الذی أخرجنا من الظلمات الی النور بولایتنا للنبی و اهل بیته الاطهار

امیدوارم آثار این دستاوردها و تلاش‌ها در راستاى خدمت به اسلام به‌زودى آشکار گردد و خداوند در ازاى آن پاداش بزرگى به شما عطا فرماید.

ان‌شاءالله خداوند این خدمت را از شما قبول فرماید.

امام راحل را غریق رحمت خود ساخته و عمر رهبرمان آیت الله خامنه‏ اى را طولانى گرداند.

انه سمیع مجیب
15 شعبان 1414


 آیت الله العظمى سید عبدالکریم موسوى اردبیلى

بسمه تعالی

در مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى جمعى از فضلا و محصلین عزیز حوزه مشغول کارند که با سعى و کوشش خواهان تهیه وسائل سریع و صحیح محققین و کاوشگران در زمینه هاى مختلف علوم اسلامى هستند. به راستى از دیدن نتایج کار آن‌ها مبتهج شدم و خوشحال گردیدم. و به اهداف مقدّس آن‌ها ارج مى ‏نهم و تقدیر مى ‏کنم و از خداوند مسألت دارم همه به عنایت شامله خود موفق فرماید.


 آیت الله محمدرضا مهدوى کنى

بسم الله الرحمن الرحیم

در حاشیه کنفرانس جهانى اهل‏بیت علهیم السلام نمایشگاهى از مرکز تحقیقات کامپیوتری مورد بازدید قرار گرفت؛ با توجه به این‌که قرآن کریم در مرحله انتخاب همواره ما را به انتخاب احسن و اصلح راهنمایى مى‏فرماید، و در بازار رقابت‌ها و منافسات جهانى آن‏کس پیروز و ناجح و مفلح که بهترین را انتخاب کرده باشد. بنابراین، راهى را که این مرکز برگزیده است در این جهان متحول و پیشرو راهى بسیار لازم و ضرورى. امید است که در این مورد نیز از همگان گوى سبقت را ربوده و در ظل توجهات ولى ‏عصر ارواحنا فداه در این مسیر موفقیت‏هاى چشمگیرى داشته باشید. این حقیر به سهم خود زحمات مسئولین و خدمتگزاران این مرکز دینى و تحقیقى و علمى را در زیر حمایت رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامى از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

72/11/11


 مرحوم آیت الله على مشکینى

بسمه تعالی

الحمدلله على نعمائه وله الشکر على آلائه والصلاه والسلام على انبیاء و اوصیائه. امید آن‌که همت والاى علما و طلاب عصر بتواند همه طرق تعالى و ترقى را در ابعاد مختلف وارد حوزه کند و خدمت شایانى به علم کتاب و حدیث بنماید.

والسلام علیهم و رحمه الله
72/10/3


 حجت ‏الاسلام و المسلمین سید حسن نصر الله

بسمه تعالى

از خداوند تبارک و تعالى مسألت مى‏ کنم که این مرکز را در کمک به مبلغین و مجاهدین براى صرفه ‏جویى در وقت و عمرشان در راه خدمت به اسلام عزیز با تمام وجود توفیق عنایت فرماید.


 آیت الله العظمى حسین نورى همدانى

بسم الله الرحمن الرحیم

با توفیق خداوند متعال از اولین نمایشگاه سراسرى نرم‏افزار علوم اسلامى که توسط مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى برپا شده است بازدید نمودم. الحمدلله تعالى بسیار جالب و مفید است. امید که ان‏شاءالله در نمایشگاه بعدى شاهد تکامل بیشترى باشیم.

1372/10/2


 آیت الله سید محمود هاشمى شاهرودى

بسم الله الرحمن الرحیم

و الصلاة و السلام على سیدنا و نبینا محمد و على آله المیامین الطاهرین

به همراه برخى از دوستان از نمایشگاه کامپیوترى و محصولات فنى و پژوهشى آن که به صورت نرم‏افزار در آن عرضه شده بازدید کردیم که بسیار جذاب و مفید بود و راه را براى پژوهشگران و متفکران در رسیدن به علوم و معارف اسلامى مختلف هموار کرده بود. خداوند را سپاس مى‏گویم که این مرکزى که تحت عنایت رهبر انقلاب اسلامی آقای آیت الله خامنه‏اى دامت برکاته فعالیت مى‏کند به چنین توفیقى دست یافته است. از خداوند براى معظم‌له و کارکنان و دست‏اندرکاران این مرکز و سایر مراکز مشابه طول عمر و موفقیت مسألت مى ‏کنم.

والحمد لله رب العالمین
72/9/28

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: سه شنبه, 25 اسفند 1388
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 34
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 29
بازدید 11907 بار
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 29 (زمستان 1388) دستخط جمعی از بزرگان حوزه و دانشگاه در بازدید از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی