پرسش و پاسخ 33

پنج شنبه, 26 اسفند 1389 ساعت 14:53
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

» چرا بعد از نصب فتوشاپ 8 در ويندوز 7 پیغام زير ظاهر مي‌شود و برنامه فتوشاپ اجرا نمي‌شود؟

No valid interface language is present

اين پيغام در نسخه‌هاي عربي (فارسي) برنامه فتوشاپ ظاهر مي‌شود.

براي حل اين مشكل از طريق پنجره Control Panel وارد بخش Region and Language شويد و زبان را از فارسي به انگليسي تغيير دهيد. حالا فتوشاپ را اجرا كنيد.

» به‌تازگي يك پرينتر رنگي HP خريده‌ام كه موقع چاپ صفحات رنگي پيغام not enough mass storage مي‌دهد. البته اين مشكل با كاهش كيفيت عكس برطرف مي‌شود.

اين پيغام زماني ظاهر مي‌شود كه سيستم نتواند تمام حجم اطلاعات را براي پرينتر ارسال كند. در اين گونه موارد، پرينتر از USB2 پشتيباني مي‌كند و بايد آن را به پورت USB2 وصل كرد تا با توجه به بالاتر بودن سرعت انتقال اطلاعات، اين مشكل برطرف شود.

چنانچه مادربورد سيستم آن را پشتيباني مي‌كند، آن را از روي سي‌دي مادربورد نصب كنيد.

» چگونه مي‌توان در ويندوز7 هايبرنت را در كنار ري‌استارت و اسليپ آورد؟

از پنجره Control Panel وارد بخش Power Options شويد و گزينه Change Plan Setting را انتخاب كنيد.

حالا Change Advanced Plan Settings را انتخاب نموده علامت (+) كنار Sleep را بزنيد و عبارت Hibernate After  را انتخاب نمایيد كه به ‌طور پيش‌فرض، روي Never است. روي Never كليك كنيد و آن را به صفر تغيير دهيد. حالا هر وقت Sleep را انتخاب كنيد، سيستم به حالت هايبرنت مي‌رود.

» براي دانلود، از نرم‌افزار اينترنت دانلودمنيجر استفاده مي‌كنم؛ اما حالا ديگر كار نمي‌كند و هر چيزي كه مي‌خواهم دانلود كنم، بايد به ‌طور دستي آن را در اينترنت دانلودمنيجر بگذارم. راه حل این مشکل چیست؟

به‌طور معمول پس از نصب، اين برنامه به‌عنوان پيش‌فرض براي دانلود قرار مي‌گيرد. ممكن است پس از نصب، برنامه ديگري كه اين تنظيمات را تغيير داده باشد، نصب كرده باشيد. بنابراين، با Uninstall و نصب دوباره اين برنامه مي‌توانيد آن را پيش‌فرض براي دانلود قرار دهيد. مرورگرهاي خود را ببنديد، برنامه را اجرا كنيد. از منوي Preferences گزينه Browser Integration را فعال كنيد.

» هنگام تايپ فارسي وقتي مي‌خواهم از پرانتز يا علامت‌ها استفاده كنم يا حتي يك كلمه را به‌صورت انگليسي بنويسم به اول جمله مي‌رود؛ چگونه اين مشكل را رفع كنم؟

با توجه به اينكه در چه محيطي در حال تايپ هستيد، كليدهاي Ctrl+Shift سمت راست كيبورد براي نوشتار فارسي (از راست به چپ) است. با زدن آنها، جهت نوشتار را از راست به چپ تعيين كنيد؛ براي درج متن لاتين كافي است كليدهاي Alt+Shift سمت چپ را فشار دهيد.

اما چنانچه در محيطي در حال تايپ هستيد كه چنين قابليتي ندارد، مي‌توانيد متن مورد نظر خود را در محيطي كه اين قابليت را دارد مانند Microsoft Word يا Notepad تايپ كنيد و سپس آن را در محيط مورد نظر خود كپي كنيد.

» چطور مي‌شود كاري كرد كه مودم هنگام وصل به اينترنت صدا ندهد؟

براي قطع صداي مودم در هنگام اتصال به اينترنت، از پنجره كنترل‌پنل گزينه Phones & Modems را انتخاب كنيد. روي اتصال موجود كه از مودم مورد نظر براي اتصال به اينترنت استفاده مي‌كند، كليك‌ راست كـــرده و گزينه Properties را انتخاب كنيد. در برخي مودم‌ها با انتخاب نوع مودم گزينه Properties را انتخاب كنيد و در بعضي ديگر بايد گزينه Configure را بزنيد. در پنجره باز شده (Modem Properties) و در لبه Modem تيك گزينه Enable Modem Speaker را برداريد. پنجره‌هاي باز را تأييد كنيد و خارج شويد.

» كامپيوترم را اشتباهي پارتيشن‌بندي كرده‌ام؛ به طـوري كه 20 گيگابايت فضا آزاد مانده و به هيچ درايوي اختصاص ندارد. آيا مي‌شود بدون نصب مراحل ويندوز، از اين فضا استفاده كنم؟

براي استفاده از فضاي آزاد هارد مي‌توانيد از نرم‌افزارهاي جانبي مانند Partition Magic كه محيط كاري ساده‌اي دارند، استفاده كنيد. با استفاده از اين برنامه مي‌توانيد روي پارتيشن‌بندي هارد سيستم، مديريت كنيد.

» هنگام باز كردن هر برنامه با اين خطا مواجه مي‌شوم:

از برنامه‌اي مانند NET FRAMEWORK3-VISUAL C++‎ نیز استفاده كردم و حتي ويندوز را هم عوض كردم، ولی مشكل حل نشد.‏Microsoft visual C++ R2006‏

دلايل مختلفي موجب بروز چنين پيغامي مي‌شوند. يکي از معمول‌ترين دلايل، ايجاد تغيير در رجيستري است که بيشتر توسط ويروس‌ها به‌وجود مي‌آيد. بنابراين، سيستم خود را با آنتي‌ويروس اسکن کنيد. با يکي از برنامه‌هاي کاربردي تعمير رجيستري (Registry Fix) مي‌توانيد اين مشکل را برطرف کنيد. سايت مايکروسافت نيز بسته‌اي براي حل اين مشکل ارائه کرده که مي‌توانيد آن را از نشاني زير دريافت کنيد:

http://clicklinks.ir/31212a

» چگونه مي‌توان فيلم‌هاي دي‌وي‌دي را که داراي منوي انتخاب زبان هستند، در هارد کامپيوتر کپي کرد؟

چنانچه فايل‌هاي دي‌وي‌دي را به ‌صورت معمول روي سيستم ذخيره کنيد، مي‌توانيد آن را با نرم‌افزار پخش‌کننده دي‌وي‌دي به همان صورت دي‌وي‌دي ببينيد. البته شما بايد قالب دي‌وي‌دي را براي باز کردن انتخاب کنيد. بنابراين، هنگام باز کردن دي‌وي‌دي، بايد پوشه آن را انتخاب کنيد؛ نه خود فايل را. همين‌طور مي‌توانيد از دي‌وي‌دي يک Image گرفته و سپس با نرم‌افزارهايي که داخل Image را مي‌بينند مانند Daemon Tools، آن را به‌صورت دي‌وي‌دي ببينيد.

» يک فايل Setup برايم ميل شده که وقتي مي‌خواهم آن را دانلود کنم، آنتي‌ويروس سايت ياهو آن را به ‌عنوان ويروس شناسايي مي‌کند. چطور آن را دانلود کنم؟

معمولا فايل‌هاي exe در نقل و انتقالات با کمي مشکل مواجه مي‌شوند. چنانچه پست الکترونیکی ديگري داريد، آن را به آن نشاني فوروارد کنيد و از آنجا فایل مزبور را دانلود کنيد. بهترين کار براي نقل و انتقال اين‌گونه فايل‌ها، فشرده کردن آنها (zip يا rar) است که بيشتر آنتي‌ويروس‌ها مشکلي با آنها ندارند. پس از دانلود فايل، آنها را از حالت فشرده خارج کنيد.

» از ويندوز 7 استفاده مي‌کنم. اما وقتي مي‌خواهم به ‌صورت دايل‌آپ به اينترنت وصل بشوم، با پیغام خطا روبه‌رو مي‌شوم. راه حل این مشکل چیست؟

اين پيغام زماني ظاهر مي‌شود که مودم درست عمل نمي‌کند يا درايور نادرستي براي آن تعريف شده است. از درست نصب بودن مودم اطمينان حاصل کنيد. براي نصب درست مودم، ابتدا سيستم را خاموش کرده و مودم را از روي مادربورد جدا کنيد. سپس سيستم را با اختيارات ادمين روشن کنيد. از پنجره Control Panel روي Phone and Modem Options دوبار کليک کنيد. از لبه Modems، در قسمت مودم‌هاي نصب شده، مودم مورد نظر را انتخاب کرده و دکمه Remove را بزنيد. چنانچه سيستم براي حذف مودم پرسشي کرد، آن را تأييد کنيد. سيستم را خاموش کرده و مودم را دوباره روي مادربورد و سرجاي خود قرار دهيد. حالا وقتي سيستم را روشن مي‌کنيد، ويندوز از اضافه شدن سخت‌افزار جديد خبر مي‌دهد که طبق راهنمايي خود ويندوز مي‌توانيد درايور مودم را نصب کنيد. با توجه به اينکه عنوان کرديد ‌به‌تازگي از ويندوز 7 استفاده مي‌کنيد، بايد دقت داشته باشيد که مودم، درايور ويندوز 7 را داشته باشد. معمولا از روي سايت توليد کننده مودم مي‌توانيد آن را به‌دست آوريد.

» يك فايل تصويري دارم كه با دستگاه setup box ضبط شده است. با هر نرم‌افزاري تبدیلش مي‌كنم، بدون صدا كانورت مي‌شود. پسوندش هم ts. است. لطفاً مرا راهنمايي كنيد.

لازم است برنامه مبدل خود را تغيير دهيد. مي‌توانيد از برنامه‌هاي Total Video Convertor ،xilisoft video converter يا TSCovertor استفاده کنيد.

» چند ماهي است که رایانه‌ام در حين كار ناگهان هنگ مي‌كند و حتي علامت ماوس هم تكان نمي‌خورد و خاموش هم نمي‌شود و بايد سیستم را ريست نمایم و گذاشت تا خنك شود. با عوض كردن ويندوزهاي اكس‌پي و ويستا و 7 و همچنين هاردديسك، سي‌دي رايتر، كابل‌هاي ساتا و IDE هم مشكل آن حل نشد.

در چنين شرايطي احتمال اول، سوختن يا نيم‌سوز شدن يكي از فن‌هاي خنك‌كننده، به‌ويژه فن پردازنده است؛ نیم‌سوز شدن یعنی اینکه فن با دور و سرعت پایین‌تر کار می‌کند. در صورتي كه آنها را چك كرده‌ايد و مشكل از آنها نبوده، مسأله به مادربورد يا گرداننده‌هاي آن مربوط مي‌شود.

» وقتي در اینترنت با ياهو يا گوگل يك موضوع را جستجو مي‌كنم، سايت‌هاي قديمي ‌و جديد همه با هم مي‌آيند؛ در صورتي كه من جديدترين مطالب را نياز دارم.

در جستجوي گوگل، دستوراتي براي محدودكردن نتيجه وجود دارند كه از آن جمله مي‌توان به Daterange اشاره كرد. اين دستور، جستجوي شما را به تاريخ به‌خصوصي يا يك محدوده تاريخي كه صفحه در گوگل ايندكس‌گذاري شده، محدود مي‌كند. بايد در نظر داشت كه اين جستجو، كاري به تاريخي كه يك صفحه ساخته شده است، ندارد و تنها بر مبناي تاريخ ايندكس‌گذاري در گوگل، عمل مي‌كند.

» مرورگر اينترنت اكسپلور بنده هنگام وصل شدن به اينترنت با اخطار زير مواجه می‌شوم:

the page cannot displayed
downloading from C://windows/system32/xpsp3res.dll//dnserror.htm

ابتدا تاريخ و زمان سيستم خود را كنترل كنيد. چنانچه درست نيست، آن را به روز كنيد. حالا Temporary Files اينترنت را كاملاً پاك كنيد. از منوي Tools، Internet Options و از لبه General Tab، زيرگزينه Browsing History و دكمه Delete را انتخاب كنيد و با انتخاب تمام گزينه‌ها، آنها را حذف كنيد. مرورگر خود را ببنديد و دوباره باز كنيد. براي اطلاعات بيشتر مي‌توانيد به سايت مايكروسافت به نشاني زير برويد:

http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Benـus%3B813444&x=9&y=15

» لطفا روش ساخت جي‌ميل را توضيح دهيد. با چه برنامه‌اي مي‌توان وبلاگ را طراحي كرد؟

هرچند در گذشته ساختن جي‌ميل كار چندان آساني نبود و تنها با داشتن دعوتنامه چنين امكاني وجود داشت، اما امروزه اين كار به‌راحتي انجام مي‌شود. كافي است به سايت google برويد. در بالاي صفحه روي Gmail كليك كنيد. در صفحه جديد، روي Create an Account كليك كرده تا وارد فرم ثبت نام جي ميل شويد. با پركردن اطلاعات، اكانت شما ساخته خواهد شد. در مورد طراحي وبلاگ با توجه به سرويسي كه ارائه‌دهنده وبلاگ از آن پشتيباني مي‌كند، مي‌توانيد از نرم‌افزارهایي چون: Windows Live Writer، Front Page، WGBlog استفاده كنيد.

» درباره فايل‌هاي ogg توضيح دهيد و بگوييد كه با چه برنامه‌اي اجرا مي‌شوند.

فرمت ogg يـك فرمـت بازمتن و آزاد است كه در streaming و فشرده‌سازي فايل‌هاي صوتي و ويدئويي بـه كار مي‌رود. مي‌توان گفت ogg جايگزين آزاد و بازمتن براي فرمت 3mp به شمار مي‌رود.

بسياري از نرم‌افزارهاي پخش‌كننده كنوني قـادرند اين فرمت را پخش كنند. گفتنی است که ogg داراي 3 سيستم فشرده‌سازي (Codec) مختلف است:

  • ـ سيستم Vorbis براي فشرده‌سازي فايل‌هاي صوتي؛
  • ـ سيستم Speex براي فشرده‌سازي صداي انسان؛
  • ـ سيستم Theora براي فشرده‌سازي ويدئو.

» طريقه پيدا كردن درايور سخت‌افزارها را در اينترنت توضيح دهيد. چرا فايرفاكس هيچ صفحه‌اي را به صورت آفلاين نشان نمي‌دهد؟

نرم‌افزارهايي در همين خصوص وجود دارند مانند Device Doctor‌ كه پس از شناسايي قطعه، در اينترنت به جستجوي درايور مورد نظر مي‌پردازد. معمولا شركت‌هاي سازنده قطعات، درايورهاي مورد نياز قطعات خود را در پایگاه خود قرار مي‌دهند. با جستجوي نام و مدل قطعه خود مي‌توانيد به درايور مورد نظر برسيد. پایگاه‌‌هاي فراواني بانك نرم‌افزاري درايورهاي قطعات مختلف هستند كه عضويت در برخي از آنها نيز رايگان است.

در فايرفاكس و اينترنت اكسپلورر براي ديدن صفحات آفلاين، ابتدا بايد آن صفحه را به صورت كامل ذخيره كنيد. در برخي موارد، تنظيمات پيش‌فرض به گونه‌‌اي است كه پس از بارگذاري صفحه، روي ‌هارد سيستم ذخيره مي‌شود و در حالت آفلاين هم صفحه قابل بازيابي است؛ اما لينك‌هاي آن نيازمند اتصال آنلاين است. براي ذخيره كامل صفحه در فايرفاكس، از منوي File گزينه Save Page As را انتخاب كنيد و در پنجره باز شده از فهرست ذخیره، Complete Web Page را انتخاب نمایید.

پس از ذخيره‌سازي علاوه بر فايل HTML، پوشه‌‌اي نيز با همان نام در كنار فايل اصلي ظاهر مي‌شود كه اطلاعات آن صفحه را در خود ذخيره كرده است و با بازكردن صفحه HTML در حالت آفلاين، با استفاده از محتويات اين پوشه، صفحه را به طور كامل نشان خواهد داد. توجه داشته باشيد كه اين كار را براي تمام صفحات وب نمي‌توان انجام داد.

» ويندوز اكس‌پي بنده زيرنويس‌هاي فارسي فيلم‌هاي مختلف با فرمت اس آر تي را به شكل حروف فرانسوي يا غيره نشان مي‌دهد. البته سوند افكت ويندوز هم به طور خودكار اجرا مي‌شود و با نامفهوم كردن صداي فيلم باعث نفهميدن صداي اصلي مي‌شود. لطفا بنده را راهنمايي نماييد.

اين مشكل مربوط به سيستم ويندوز رايانه شما است. براي برطرف كردن اين مشكل ابتدا مطمئن شويد كه تنظيمات منطقه‌اي ويندوز شما روي Persian يا Farsi قرار گرفته باشد.

به اين منظور، به قسمت Control Panel ويندوز برويد و روي گزينه Regional & Language Options كليك كنيد. از بخش Language گزينه ...Install Files for را كليك كرده و روي كليد OK كليك كنيد. در اين موقع، ويندوز نياز به سي‌دي نصب ويندوز خواهد داشت تا فايل‌هاي فارسي را روي سيستم نصب كنيد. اکنون سيستم خود را دوباره راه‌اندازي نمایيد.

در ضمن، فعال شدن Sound Effect دلايل مختلفي مي‌تواند داشته باشد. ممكن است تداخل نرم‌افزارهاي پخش‌كننده فايل باشد يا نصب نرم‌افزاري كه باعث اين كار مي‌شود. براي كنترل اين مطلب، فايل را با نرم‌افزار ديگري پخش كنيد. براي اطمينان مي‌توانيد درايور كارت صداي سيستم را دوباره نصب كنيد.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: سه شنبه, 24 اسفند 1389
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 76
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 33
بازدید 8938 بار
محتوای بیشتر در این بخش: « آموزش 33
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 33 (زمستان 1389) پرسش و پاسخ 33