پرسش و پاسخ 24

شنبه, 30 آذر 1387 ساعت 16:21
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

پس از پاك كردن ويروس از سيستم، در Folder Option ، قسمت show/hidden  كار نمي‌كند. خواهشمندم بنده را در اين‌باره راهنمايي كنيد.

با توجه به نوع ويروسي كه در سيستم شما بوده، اين امر راهكارهاي مختلفي دارد. يكي از اين راهكارهاي حل اين مشكل به‌ شرح زير است:

از منوي Start ، گزينه Run را انتخاب كنيد و در آن Regedit  را تايپ كرده و Ok كنيد. حال، اين مسير را از پنجره سمت چپ بيابيد:

 

HKEY-LOCAL-MACHINE
SoftwareMicrosoftWindows
CurrentVersionExplorer
AdvancedFolderHidden
SHOWALL

سپس روي CheckedValue دوبار كليك كنيد و مقدار Value Data را از صفر به یک تغيير دهيد. بعد آن را تأييد كنيد و پنجره را ببنديد و سيستم خود را دوباره راه‌اندازي كنيد.

♦ لطفاً درباره چگونگي عملكرد برنامه هاي ريكاوري توضيح دهيد و بفرماييد چه مكانيزمي در آن‌ها به كار رفته كه فايل‌هايي را كه كاملاً پاك شده است،  بازيابي مي‌كنند؟

به‌طور خلاصه مي‌توان گفت كه سيستم عامل براي دسترسي به هر بخش از حافظه يا هاردديسك از يك نشانگر استفاده مي‌كند كه با توجه به آدرسي كه به آن داده مي‌شود، روي حافظه حركت مي‌كند. زماني كه اطلاعاتي موردنياز سيستم باشد، سيستم عامل براي درج اطلاعات جديد در آن بخش به نشانگر خود فرمان نمي‌دهد و همچنان از اطلاعات آن منطقه استفاده مي‌شود.

اما چنانچه به سيستم بگوييم كه اين اطلاعات مورد نياز نيست (پاك كردن)، ديگر آدرس هدايت كننده نشانگر به آن منطقه براي استفاده از اطلاعات آن منطقه مورد استفاده قرار نمي‌گيرد؛ به بيان ديگر، اطلاعات وجود دارد، ولي آدرس آن استفاده نمي‌شود.

با اين كار سيستم عامل متوجه مي‌شود كه براي درج اطلاعات جديد مي‌تواند روي اين بخش نيز اطلاعات درج كند؛ چون به آن اطلاعات نيازي نيست.

به همين دليل است كه اگر پس از دست رفتن فايل‌ها، هرچه زودتر آن‌ها را بازيابي كنيد، نتيجه بهتري خواهيد داشت؛ چون سيستم عامل اطلاعات كمتري روي آن‌ها درج كرده است و اطلاعات اوليه به قالب اصلي نزديك‌ترند. با درك اين مفهوم، چگونگي كار نرم‌افزارهاي بازيابي اطلاعات آسان‌تر مي‌شود؛ زيرا اطلاعات هميشه وجود دارند و فقط اجازه دسترسي به آن‌ها تغيير مي‌كند.

هنگام فراموشي پسورد کاربری چه کارهايي مي‌توان انجام داد؟

اگر براي Administrator خود، قبلاً پسورد انتخاب نکرده‌ايد، از Switch User به کاربر Administrator برويد و جاي پسورد را خالي بگذاريد. به اين ترتيب، مي‌توانيد با اختياراتAdmin وارد کامپيوتر شويد.

اما اگر در هنگام نصب ويندوز Xp براي Admin پسورد گذاشته باشند، اين كار را انجام دهيد: هنگام بالا آمدن ويندوز كليد 8F را زده، سپس بسته به نوع نياز خود يكي از گزينه‌هاي Safe Mode را انتخاب كنيد.

بعد از وارد شدن به ويندوز در منوي Start گزينه RUN را انتخاب كرده و در جاي خالي عبارت Control 2userpasswords را تايپ كنيد.

پنجره باز شده دو TAB به نام‌هاي Users و amp; Advanced دارد. TAB Users را انتخاب كرده و تيك گزينه:  «User must enter ...» را برداريد. با برداشتن تيك اين گزينه، ديگر هنگام ورود به ويندوز از شما پسورد گرفته نمي‌شود.

حالا با استفاده از گزينه Add مي‌توان نام كاربري را به آن اضافه نمود و با استفاده از گزينه Remove نام كاربري را حذف كرد. همچنين با استفاده از گزينه Properties مي‌توان ميزان دسترسي كاربران به ويندوز را تعيين كرد.

نرم‌افزارهاي مختلفي نيز براي اين كار وجود دارند. برخي از اين نرم‌افزارها را روي سي‌دي رايت مي‌کنند و سيستم را با سي‌دي بوت مي‌کنند. نرم‌افزار به‌ صورت خودكار اجرا شده و پسورد کاربر را پيدا مي‌کند.

چطور مي‌شود صداي درايو فلاپي را در آغاز به‌كار ويندوز قطع كرد؟

در موقع روشن شدن، سيستم مي‌تواند به‌ترتيب از يكي از دستگاه‌ها CDRom) ، Hard Disk، Floppy Drive و.. .) استفاده كند و از طريق آن‌ها بالا بيايد. زماني كه سيستم بوت مي‌شود، كليد Del  را فشار دهيد تا وارد Setup  دستگاه شويد. بسته به ‌نوع مادربورد، تنظيمات مربوط به بوت شدن سيستم خود را بيابيد. سپس اولين بخش براي بوت شدن را از فلاپي درايو به هاردديسك قرار تغيير دهيد تا سيستم براي بالا آمدن يك راست به سراغ هارد رفته و ويندوز بالا بيايد. شما مي‌توانيد ترتيب بوت شدن را نيز در همين بخش تعيين كنيد.

چند وقت است كه CPU سيستمم روي 100% كار مي‌كند و وقتي پنجره TASK MANAGER  را باز مي‌كنم، مي‌بينم فايل NMIndexStoreSvr.exe در قسمت Processes  هست كه تمام 100% كار كرد CPU براي آن است؛ در حالي كه هيچ برنامه‌اي ديگري باز نيست.در ضمن، END PROCESS  هم تأثيري ندارد.

 NMIndexStoreSvr.exe بخشي از برنامه Nero Scout است كه با برنامه Nero نصب مي‌شود. اين پروسه در حال ساختن بانك اطلاعاتي از فايل‌هاي قابل اجرا (صوت و تصوير) روي سيستم شما است. با اجراي برنامه Nero Scout و Disable  كردن آن مي‌توانيد از دست اين مشكل راحت شويد.

لطفاً درباره نرم‌افزار invisible browsing توضيح دهيد.

يكي از راه‌هاي حفظ و تأمين امنيت در اينترنت، ناشناس بودن و جلوگيري از آشكار شدن IP Address شما است كه به نوعي هويت شما در اينترنت مي‌باشد. Invisible Browsing نرم‌افزاري از شركت AmplusNet  است كه به كاربر امكان مخفي نمودن IP Address و يا تغيير آن را مي دهد تا بتواند به طور ناشناس به گشت و گذار در اينترنت بپردازد. اين نرم‌افزار مي‌تواند به‌سرعت هويت شما را در اينترنت تغيير دهد.

از ديگر توانايي‌هاي اين  نرم‌افزار مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

- توانايي مسدود كردن‌ Popunder، Popupها،‌IP هاي پيغام‌هاي Spam  و ActiveXها و JavaScriptهاي مخرب؛

- پاك كردن تمامي ردّ پاها و اطلاعات ناشي از كشت و گذار شما در اينترنت، مانند:

Browser Cookies, Internet URL History, Typed URL history, Auto Complete Forms Password History, Internet Explorer Favorites و.Temporary Files

چرا وقتي سيستم من خاموش است، هنگام زنگ خوردن تلفن روشن مي‌شود؟ البته وقتي سوكت مربوط به تلفن را از كيس مي‌كشم، چنين اتفاقي نمي‌افتد؟

پس از فشردن دكمه پاور رايانه براي روشن كردن سيستم، بلافاصله براي ورود به تنظيمات بايوس، دكمه DEL  روي كيبردتان را بفشاريد.

پس از ورود به صفحه ستاپ، بسته به نوع مادربوردتان، در قسمت Power Management  گزينه Modem Ring On  را بيابيد و آن را Disable  كنيد.

فرمتهاي pal و ntsc در رايت dvd-video  چه تفاوتي با هم دارند؟

فرمت‌هاي Pal و ntsc، قالب‌هاي نمايش فيلم هستند كه تفاوت‌هايي از جمله در كيفيت دارند. به‌ طور پيش‌فرض، وضوح سيستم‌هاي Pal بالاتر هستند.

مدتي است كه وقتي مي‌خواهم از قسمت run وارد msconfig شوم، سيستم ناگهان Restart مي‌شود و زماني كه مي‌خواهم وارد رجيستري سيستم شوم، با پيغام زير روبه‌رو مي‌شوم و سپس سيستم Restart مي‌شود:

redgistery editionhas  been disabled by your administrator.

کنترل کنيد كه آيا Task Manager شما فعال است؟ اگر فعال است، Processهاي سيستم را کنترل کنيد. در صورتي که در مورد Task Manager نيز همان پيغام را داد، سيستم شما آلوده به‌ويروس شده است. براي شروع از برنامه Autorun Eater استفاده کنيد تا Regesit و Task Manager شما فعال شود. سپس يک برنامه ضدويروس به‌روز نصب کنيد.

مدتي است کرم Recycled Virus در کامپيوترم هست و ضدويروس‌هاي مختلف هم آن را نمي‌شناسند و به‌دليل اين‌که کرم است و نه ويروس، هر چقدر آن را شيفت‌ديلت مي‌کنم، باز هم وقتي چيزي را حذف مي‌کنم و يا Rar مي‌کنم، ظاهر مي‌شود. مي‌خواستم بپرسم که بدون ضدويروس چطور مي‌توانم آن را از بين ببرم؟

براي اين كار مراحل ذيل را دنبال نماييد:

1. سيستم را در حالت Safemode روشن کنيد.

2. به خط فرمان برويد و در شاخه C دستورات زير را بنويسيد:

  • - ATTRIB -H -R -S AUTORUN.INF و سپس كليد Enter را بزنيد.
  • - DEL AUTORUN.INF و بعد كليد Enter را بزنيد.
  • - ATTRIB -H -R -S Recycled و سپس كليد Enter را بزنيد.

3. پنجره Mycomputer در ويندوز (Safemode) را باز کنيد و به درايو C برويد. پوشه Recycled را با کليدهاي Shift+del پاک کنيد.

4. مراحل مورد دوم را براي تمام درايوهايتان (از جمله USB) تکرار کنيد.

5. با استفاده از قابلیت Search در منوي Start در سيستم خود به ‌دنبال CTFMON.EXE بگرديد. چنانچه فايلي با اين نام يافتيد و آن فايل در اين مسير C:\WINDOWS\SYSTEM32 نبود، فوراً آن را پاک کنيد. البته فراموش نکنيد که Recycle bin را هم خالي کنيد.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: دوشنبه, 25 آذر 1387
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 72
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 24
بازدید 8935 بار
محتوای بیشتر در این بخش: « دانستنی‌های فناوری 24 آموزش 24 »
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 24 (پائیز 1387) پرسش و پاسخ 24