تازه های فناوری اطلاعات 21

دوشنبه, 27 اسفند 1386 ساعت 15:24
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 سامانه وبلاگ مدارس حوزه های علمیه خواهران

سامانه وبلاگ مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با هدف ترویج فرهنگ وبلاگ‌نویسی دینی میان خواهران طلبه راه‌اندازی شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در بخش «سامانه وبلاگ مدارس» فهرستی از همه‌ وبلاگ‌های وابسته به این مرکز را معرفی کرده‌ است.

برخی از این وبلاگ ها هنوز مطلبی در خود قرار نداده‌اند؛ اما برخی علاوه بر سرویس های وبلاگ‌نویسی دیگر، در این سرویس هم مطالب خود را منتشر می نمایند.

 مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از چندی قبل، به موضوع آموزش وبلاگ‌نویسی به خواهران طلبه و نیز ظرفیت های موجود برای گسترش معارف دینی در اینترنت، توجه ویژه‌ای را مبذول داشته است.

وبلاگ برخی از این مدارس در سامانه وبلاگ مدارس به نشانیhttp://womenhc.com قابل دسترسی است.

نسخه آزمایشی مهدی پدیا آغاز به کار کرد

دانشنامه مهدی پدیا با هدف ایجاد بانک اطلاعات درباره موضوعات مهدویت راه اندازی شد .

مهدی پدیا که با عنوان دانشنامه امام مهدی(عج) آغاز شده است، تلاشی برای اطلاع‌رسانی و ساماندهی اطلاعات با موضوع مهدویت در دنیای اینترنت است.

در بخشی از توضیحات راه اندازی این پایگاه آمده است: بروز پدیده مالتی مدیا (Multi Media) یا همان رسانه چندکاره به استفاده کنندگان از اینترنت امکان می دهد تا به طور همزمان از تصویر ، صدا و نوشتار استفاده کنند. کاری که قبلاً متصور نبود.

مهدی پدیا بخش های مختلفی دارد که یکی از بخش های پیش‌بینی شده برای این دانشنامه، بخش مدرسه«مدرسه» است که مطالب مفیدی را عرضه نموده است.

گردآوری مجموعه اطلاعات مربوط به مؤسسات مهدوی، کتاب های مهدویت، مقالات منتشر شده، نشریات مهدویت، و هر آنچه که به مهدویت مربوط می شود از اهداف این برنامه است.

این دانشنامه در سه زبان فارسی و عربی و انگلیسی طراحی شده است که هنوز بخش های عربی و انگلیسی آن غیر فعال می باشد.

دانشنامه مهدی پدیا در آغاز راه خود است و هنوز اطلاعاتی در آن قرار داده نشده است که امیدواریم با همکاری مدیران آن با مراکز و مؤسسات مهدویت فضای مناسبی به وجود آید که علاقه‌مندان بتوانند آگاهی های لازم را درباره مهدویت و انتظار از آن به دست آورند.

این پایگاه با نشانی  http://www.mahdipedia.irدر دسترس کاربران قرار دارد.

پایگاه اینترنتی بانک کتاب‌شناسی هادی راه‌اندازی شد

پایگاه اینترنتی کتاب‌شناسی هادی با گنجایش 30 هزار جلد کتاب و قابلیت جستجوی موضوعی، در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) راه‌اندازی شد.

این وب سایت خلاصه‌ای است از نرم‌افزار هادی که در میان حوزویان و دانشگاهیان و مراکز پژوهشى جایگاه ویژه‏اى را به خود اختصاص داده ‌است.

پایگاه اینترنتی هادی با هدف اطلاع‌رسانی در زمینه معارف اسلامی و علوم انسانی، از طریق تهیه نرم افزار کتاب‌شناسی هادی و پژوهش، نگارش، ترجمه و تدوین موضوعات پژوهشی در زمینه‌هایی چون: حدیث، تاریخ و رجال راه‌اندازی شده ‌است.

وب‌سایت هادی علاوه بر اطلاعات کتاب‌شناسی، ریزموضوعات بیش از 30 هزار جلد کتاب ، پایان‌نامه و نشریه را نیز ارائه داده‌ است.

این برنامه به دلیل استقبال فراوان اخیراً براى سومین بار مورد تجدید نظر قرار گرفته است و اکنون نسخه جدید آن تحت «ویندوز» با بیش از 30000 جلد کتاب فارسى در اختیار علاقه‏مندان قرار گرفته ‌است.

نرم‏افزار کتاب‏شناسى «الهادى» نیز با بیش از 10000جلد کتاب عربى از سوی این مرکز عرضه شده است.

برای استفاده از این بانک اینترنتی می‌توان به نشانی  www.hadilib.com مراجعه کرد.

رادیو اینترنتی «محرم» راه‌اندازی شد

پایگاه فرهنگی مذهبی و علویون به مناسب ایام دهه فجر و محرم، یک رادیو اینترنتی با نام «محرم» را بر روی پایگاه خود قرار داده ‌است.

رادیو اینترنتی «محرم» با پخش مداحی مداحان برجسته کشوری ویژه محرم به مناسبت ایام‌الله دهه فجر با پخش 24 ساعته در 7 روز هفته در ایام محرم و صفر طراحی شده‌ است.

پایگاه فرهنگی و مذهبی علویون این امکان را فراهم کرده تا کاربران با استفاده از سورس کد رادیو محرم این رادیوی اینترنتی را در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های خود قرار دهند.

شیعه آنلاین راه‌اندازی شد

پایگاه اطلاع‌رسانی شیعه آنلاین با هدف نشر معارف شیعه در فضای اینترنت توسط تعدادی از دانشجویان علاقه‌مند به نشر معارف شیعه، راه‌اندازی شده است.

این پایگاه که اطلاع‌رسانی از اخبار شیعیان را به عنوان هدف خود اعلام کرده است، در کنار بخش اخبار روز ، بخش هایی چون گفتگو، مقاله، تریبون آزاد و نظرسنجی را نیز در نظر گرفته است.

آخرین نظرسنجی این پایگاه درباره تهدید حزب الله لبنان در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی است که در سؤال آن آمده است: «تأثیر انتقام حزب الله از رژیم اشغالگر قدس چگونه خواهد بود؟» علاقه‌مندان می توانند گزینه های مناسب را در این نظرسنجی انتخاب کرده و نتایج آن را مشاهده نمایند . این پایگاه با نشانی  www.shia-online.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

نسخه جدید نور المبین در پایگاه قرآنی المبین

نرم‌افزار نورالمبین 2 به جهت حجم کم و رایگان بودن و کارایی بالایی که دارد، مورد توجه کاربران اینترنت واقع شده است.

این نرم‌افزار، دومین محصول سایت قرآنی المبین است که در راستای نشر معارف راستین و مقدس اسلام و تشیع تهیه و تنظیم گردیده و به صورت رایگان در اختیار کاربران اینترنت قرار گرفته است.

نسخه موجود, با امکانات و ویرایش‌های جدیدی ارائه شده که آن را به یکی از کامل‌ترین برنامه های قرآنی تبدیل کرده است.

در این برنامه، کاربران متن کامل قرآن کریم را به همراه ترجمه آن در اختیار خواهند داشت. همچنین می توانند به فهرست موضوعی قرآن نیز دسترسی داشته باشند.

متن کامل نهج‌البلاغه به همراه ترجمه فارسی آن، از دیگر امکانات نرم افزار است. ضمن این‌که کاربران می توانند در متن عربی و فارسی قرآن و نهج البلاغه جستجو کنند. محیط برنامه به‌خوبی طراحی شده است و به‌راحتی می‌توان با آن کار کرد.

نور المبین 2 آیات قرآن کریم را با موضوع‌بندی جالبی عرضه نموده که از آن جمله می‌توان به موضوعات: صفات خداوند، پیامبر اعظم(ص)، امیر مؤمنان(ع)، اهل بیت(ع)، مهدویت، قیامت، بهشت، جهنم، وظایف مسلمان، صفات مؤمنین و کفار، اشاره کرد.

ویژه‌نامه تولد امام حسن عسکری(ع) در اینترنت

پایگاه اینترنتی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع)، ویژه‌نامه اینترنتی منتشر کرد.

در این ویژه‌نامه با عنوان «نگین سامره» مجموعه‌ای از اطلاعات در قالب چند رسانه‌ای درباره زندگی و شخصیت امام حسن عسکری(ع) ارائه شده است. در بخش مقالات این ویژه‌نامه عناوین: آسمان بزم شادی گستراند، خصال و شمایل امام حسن عسکری(ع)، رهنمودهای تربیتی از امام حسن عسکری (ع)، حکومت و سیاست در سیره امام حسن عسکری (ع)، تشویق در سیره امام حسن عسکری (ع)، مسئولیتی سنگین بر دوش امام حسن عسکری (ع)، لبخندهای امام حسن عسکری (ع)، کرامت امام عسکری از زبان علامه حسن زاده آملی، امام حسن عسکری (ع) و درنده اهلی، او خود مسیحی دیگر است، احادیث دُرربار و کتابشناسی امام حسن عسکری (ع) جهت مطالعه کاربران عرضه شده است.

«در مکتب خوبان» مجموعه سخنرانی‌هایی درباره امام یازدهم است که علاقه‌مندان می‌توانند آن‌ها را دریافت کرده و گوش دهند.

داستان‌هایی از زندگی امام حسن عسکری(ع) به صورت صوتی و تصویری، از بخش های جالب توجه این ویژه‌نامه اینترنتی است.

کتابخانه مجازی امام حسن عسکری (ع) قفسه‌ای از کتابخانه بزرگ تبیان است و کاربران از طریق این ویژه‌نامه می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. عترت امام حسن عسکری (ع) در یک نگاه ، پایگاه‌های مرتبط، ویژه‌نامه‌های گذشته، تصاویر ویژه و Screensaver، از دیگر بخش‌های این ویژه‌نامه به شمار می‌رود.

برای دسترسی به این ویژه‌نامه می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید:

http://tebyan.net/index.aspx65047=pid?

 نرم‌افزار ویژه حضرت زینب(س) تولید و عرضه شد

 نرم‌افزار «گل صبر»، ویژه حضرت زینب(س) توسط مؤسسه ره‌آورد فرهنگ و هنر شهر تهران تولید و عرضه شده ‌است.

 در این نرم‌افزار که ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان می‌باشد، بخش‌های متنوعی درباره زندگی حضرت زینب(س) از تولد تا رحلت ایشان در قالب چند رسانه‌ای ارائه گردیده ‌است.

 در بخش داستان زندگی آن حضرت، بخش‌ها: دوران جوانی، داستان عالم، در کربلا، در راه شام، درکاخ یزید ارائه شده ‌است. همچنین بخش حکایت‌های انیمیشنی و متون تاریخی به بازگویی فرازهای خاص زندگی آن حضرت پرداخته ‌است. در بخش نوا و نما نیز سرود‌هایی در مورد زندگی و خصوصیات روحی آن حضرت و در بخش زیارت، زیارت‌های مختلفی که درباره آن حضرت وجود دارد، قابل دسترسی ‌است. کاربران در بخش «یاد بگیریم» موضوعاتی چون: صبر، وفاداری و تقوا، را از زندگی آن حضرت می‌آموزند و در بخش بازی و سرگرمی با موضوعات مذهبی و مرتبط با زندگی حضرت زینب(س) نیز بازی‌های مناسبی عرضه شده ‌است.

«رافد»؛ ارائه دهنده اذان آنلاین

پایگاه اینترنتی شبکه رافد به ارائه اذان به صورت آنلاین برای کاربران اینترنتی عربی و انگلیسی‌زبان پرداخته‌ است.

این پایگاه امکان دسترسی به ساعات شرعی و پخش صدای اذان به صورت آنلاین را در اوقات شرعی مناطق مختلف جهان برای کاربران فراهم کرده ‌است. برای تنظیم اذان آنلاین با وارد کردن نام کشور و شهر، ساعات شرعی مشخص و ندای اذان به صورت آنلاین پخش خواهد شد.

از دیگر امکانات پایگاه رافد می‌توان به ارائه اوقات شرعی، چگونگی پیدا کردن قبله، اعمال و ادعیه، تقویم هجری به همراه مناسبات اسلامی اشاره کرد.

همچنین با ورود به صفحه اصلی یا تقویم این پایگاه، می‌توان از ساعات شرعی آن روز اطلاع یافت و دیگر احتیاجی به اتصال دوباره به اینترنت نیست.

شبکه رافد توسط مؤسسه آل‌البیت(ع) احیا گردیده و با هدف ارائه مطالبی با مضامین اسلامی و خدمات متنوع به کاربران، در روی اینترنت قرار گرفته ‌است.

تالار گفتمان پایگاه اینترنتی «یاران مهدی(ع)» شروع به کار کرد

پایگاه اینترنتی منتظران موعود با عنوان «یاران مهدی(ع)» جهت بحث و تبادل نظر اقدام به راه‌اندازی یک تالار گفتمان کرده و به ارائه خدمات به کاربران خود می‌پردازد.

علاقه‌مندان جهت استفاده از تالار گفتمان ابتدا باید در این بخش عضو شوند و پس از تأیید عضویت، به بحث و تبادل نظر بپردازند.

از امتیازات این پایگاه، ارائه بانک پرسش و پاسخ مهدویت در بخش‌هایی چون: قرآن، اهل بیت(ع)، اعتقادات، ولایت، خلقت و آفرینش، یاران مهدی(عج)، نشانه‌های ظهور، انتظار و ظهور و رجعت است.

این پایگاه اینترنتی به‌تازگی کار خود را شروع کرده و بخش بانک پرسش و پاسخ آن تعداد کمی پرسش و پاسخ را در خود جای داده ‌است. نشانی این پایگاه عبارت است از: http://yaranemahdi.ir/Default.asp

راه‌اندازی پایگاه اینترنتی حضرت محمد(ص) به ده زبان بین‌المللی

به دنبال اهانت های مکرر رسانه های غربی به پیامبر اکرم(ص)، پایگاه الکترونیکی «این است محمد» جهت معرفی چهره حقیقی حضرت محمد، به ده زبان زنده دنیا راه‌اندازی شد.

دفاع از شخصیت پیامبر اکرم(ص) و آموزه های آن حضرت، تبیین ارزش‌های دینی در شریعت اسلام، شناساندن چهره حقیقی پیامبر اکرم(ص) با استناد به منابع مستند و موثق، از اهداف راه‌اندازی این پایگاه اینترنتی اعلام شده است.

گفتنی است که این پایگاه الکترونیکی قابلیت اضافه کردن زبان، امکان تصحیح مطالب، بخش معجزات و سخنان پیامبر اسلام(ص) و ارائه مطالب نقل شده از سوی غیر مسلمانان سراسر جهان را دارا است.

در این پایگاه همچنین از مخاطبان، اندیشمندان و مسلمانان سراسر دنیا خواسته شده است تا با ارسال مطالب و مقالات خود، چهره واقعی پیامبر اکرم(ص) را به جهانیان معرفی کنند.

پایگاه الکترونیکی مذکور به ده زبان: انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، دانمارکی، هلندی، روسی، سوئدی و نروژی فعالیت‌ می‌کند.

علاقه‌مندان برای مشاهده این پایگاه و راه‌اندازی بخش فارسی آن می‌توانند به نشانی: http://mohammad.islamway.com مراجعه نمایند.

طراحی و عرضه نرم‌افزار جامع عصر عاشورا

این نرم‌افزار همزمان با فرا رسیدن ماه محرم توسط گروهی از طلاب حوزه علمیه قم طراحی و عرضه شد.

این نرم‌افزار شامل مکتوبات، احادیث و روایات در خصوص وقایع ، حوادث و مصیبت‌های وارد شده به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سرزمین کربلا است.

بخش مکتوبات حسینی شامل کتاب حماسه حسینی اثر شهید مطهری و لهوف اثر مرحوم سید بن طاووس، و بخش احادیث شامل احادیثی که از امام حسین(ع) روایت شده، می‌باشد.

«کرامات حسینی» شامل بیش از ‪۴۰ مورد از کرامات امام سوم شیعیان چه در زمان حیات و چه بعد از شهادت، و نیز «سوگنامه حسینی» شامل اشعار متناسب نوحه‌خوانی بر اساس دوازده شب مرسوم در ماه محرم، از دیگر بخش‌های این نرم‌افزار است.

دراین نرم‌افزار، ده‌ها ساعت صوت و تصویر از بهترین سخنرانی، مداحی و روضه‌خوانی از سخنرانان و مداحان بنام کشور در بخش «بانک صوت و تصویر» قرار داده شده که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتشار نرم‌افزار «آموزش قرآن‌کریم»

این نرم‌افزارکه توسط مرکز طلوع کامپیوتر و مؤسسه تحقیقاتی امام رضا(ع) منتشر شده است، بخش‌های ذیل را در بردارد: 1.روخوانی شامل آموزش اولیه و ابتدایی خواندن قرآن‌کریم؛ 2. آشنایی مشتمل بر اطلاعاتی در زمینه‌های مختلف قرآنی و مشاهیر  و نیز آشنایی با زندگی تعدادی از استادان ایرانی و خارجی؛ 3. حفظ شامل قرائت سوره‌های جزء سی قرآن به ‌صورت ترتیل و امکاناتی جهت حفظ آن‌ها؛ 4. تجوید شامل آموزش تخصصی خواندن قرآن‌کریم؛ 5. امتحان که در بردارنده پرسش و پاسخ در مورد  موارد آموزشی است؛ 6. بخش قرائت آیات قرآن‌کریم که در آن تلاوت تعدادی از سوره‌ها توسط استاد: مصطفی اسماعیل، عبدالباسط، غلوش، شحات انور و منشاوی عرضه شده ‌است.

نرم‌افزار «آموزش قرآن‌کریم»، به دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه شده ‌است.

تولید نرم‌افزار «سالنامه تقویم شیعه» ویژه تلفن همراه

نرم‌افزار «سالنامه تقویم شیعه» برای استفاده در تلفن همراه از سوی مؤسسات مبین و پیشگامان موج تلفن همراه ارائه شد.

این برنامه، نخستین نرم‌افزار «سالنامه تقویم شیعه» طبق سال‌های قمری، شمسی و میلادی است که تا 20 سال آینده قابل استفاده است.

در این سالنامه تمام مناسبت‌ها به ویژه ولادت و شهادت ائمه و یاران آن بزرگواران و روزهای خاص مذهب تشیع از جمله شب‌های قدر ارائه گردیده و به تفصیل در خصوص آن توضیح داده شده ‌است.

همچنین در نرم‌افزار «سالنامه تقویم شیعه» ادعیه مخصوص، زیارات معروف، 40 حدیث از هر معصوم، حکایات ائمه معصومین(ع) گنجانده شده و به ‌صورت نوشتاری در اختیار کابران قرار گرفته ‌است.

در این نرم‌افزار، کاربر به وسیله قابلیت «روزهای خاص» در جریان وقایع، توضیحات، ادعیه و اشعار مرتبط با واقعه آن روز قرار می‌گیرد.

از دیگر امکانات نرم‌افزار «سالنامه تقویم شیعه» ویژه تلفن همراه می‌توان به ارائه اطلاعاتی از وقایع انقلاب اسلامی به صورت فشرده اشاره کرد.

نرم‌افزار رایه‌الهدی عرضه شد

نرم‌افزار چند رسانه‌ای «رایه الهدی» ویژه هیئت‌های دانش‌آموزی انصار المهدی (عج) اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان منتشر شد.  محتوای آموزشی این نرم‌افزار چند رسانه‌ای شامل : شیوه‌نامه، تاریخچه هئیت در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، هیئت امنای انصار المهدی(عج) در استان‌ها، خادمین هیئت در مدرسه، معارف مهدوی، تفسیر زیارت آل یاسین، محفل انس با شهدای دانش‌آموز ، اعزام مبلغین، انتظارات دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از هیئت استان‌ها ، معرفی برنامه‌های هماهنگ کشوری و ایجاد خلاقیت در هیئت است.

در این نرم افزار دانش‌آموزان با مباحثی چون: آداب مداحی در بیانات حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری، ویژگی‌های مداحی، مدیریت در هیئت، اثر شعر فاخر بر مداحی، مداحی دانش‌آموزی، آنچه یک مداح باید بداند، آشنایی با مقاتل معتبر، مقتل‌خوانی مقام معظم رهبری، روش سنتی مداحلی و تحریفات لفظی عاشورا،  احکام عزاداری شامل فتاوای مقام معظم رهبری و فتاوای سایر مراجع، آسیب نرساندن به بدن، آهنگ نوحه‌های عزاداری، اهمیت دادن به نماز اول وقت و نوع پوشش درعزاداری آشنا می‌شوند.

تاریخچه هیئت‌ها شامل سابقه و سنت عزاداری، جامعه‌شناسی هیئت مذهبی، نمادهای عاشورایی، آداب واعظ شامل بیانات مقام معظم رهبری در آستانه محرم، تقویت نظام رهبری و مرجعیت، پرهیز از روضه‌های سخت و نیز گالری عکس، صوت و فیلم، از دیگر قابلیت‌های آموزشی نرم‌افزار چند رسانه‌ای «رایه الهدی» می‌باشد.

ارائه نرم‌افزار دو زبانه آشنایى با معصومین(ع)

نرم‌افزارآشنایى با معصومین(ع)  بیش از 1100 متن فارسى و انگلیسى و افزون بر 1100 تصویر مرتبط با متن در خصوص چهارده معصوم (ع) را در اختیار کاربران قرار داده است.

همچنین 560 حدیث از معصومین (ع) با ترجمه فارسى و انگلیسى را ارائه نموده است که کاربر مى‏تواند به منظور فهم معناى 900 واژه دشوار از واژه‏نامه دو زبانه موجود در برنامه استفاده کند و براى دستیابى به توضیح برخى اصطلاحات نیز به فرهنگ‌نامه تصویرى دو زبانه برنامه مراجعه نماید.

از قابلیت‏هاى کارآمد این نرم‏افزار، نمایش فهرست و نمایه به صورت درختواره و جستجوى پیشرفته منطقى در متن است که پژوهشگر را به هنگام تحقیق در اطلاعات برنامه یارى مى‏رساند.

ترتیل جزء سى ‏ام قرآن و 20 ساعت قصه‏گویى به زبان فارسى و انگلیسى به همراه بیش از یکصد پیوند (Link) صوتى در داخل متن داستان، از دیگر ویژگى‏هاى این لوح فشرده است که فضاى مناسبى را براى استفاده بهتر کاربران فراهم ساخته است.

تولید و عرضه نرم‌افزار «گل در حصار» ویژه امام حسن عسکری(ع) در قالب چند رسانه‌ای و انیمیشن

این نر‌‌م‌افزار، داستان زندگی حضرت امام حسن عسکری(ع) را در قالب انیمیشن برای کودکان و نوجوانان به تصویر کشیده ‌است.

برخی از داستان‌های این نرم افزار عبارت‌اند از: آقا شیره، داستان‌های ابوهاشم، امام در حصار، همیان، فرعون و سجاده. همچنین متون تاریخی موجود در این برنامه به نوجوانان و نیز بزرگ‌ترها کمک می‌کند تا با آشنایی بیشتر با امام حسن عسکری(ع) بتوانند به پرسش‌های کودکان پاسخ دهند.

متون تاریخی برنامه با این عناوین آمده ‌است: ابوهاشم، شهادت امام، احمد بن اسحاق، عبدالله بن جعفر، عثمان بن سعید، نیرنگ خلیفه عباسی، ابوهاشم جعفری، ابوحمزه، اسماعیل بن محمد، محمد بن عیاش، عمر بن ابی مسلم.

در قسمت دیگر این نرم‌افزار، بخش نوا و نما گنجانده شده که مشتمل بر سرودهایی در منقبت امام حسن عسکری‌(ع) می‌باشد و در بخش حدیث نیز احادیثی از ایشان نقل شده ‌است.

از دیگر بخش‌های ارائه شده در «گل در حصار»، بخش «یاد بگیریم» است که در آن داستان‌هایی امروزی با بهره‌گیری از کلام معصوم(ع) طراحی گردیده ‌است. افزون بر این، موضوعاتی چون: تواضع و فروتنی، شوخی، شادی اما کجا؟ و نصیحت پنهانی، در این بخش قابل دسترسی است. در نرم‌افزار «گل در حصار» چند بازی و سرگرمی ویژه کودکان نیز موجود است. این محصول چند رسانه‌ای‌ را مؤسسه نرم‌افزاری ریحان تولید و عرضه کرده است.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: شنبه, 25 اسفند 1386
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 64
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 21
بازدید 11805 بار
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 21 (زمستان 1386) تازه های فناوری اطلاعات 21