پرسش و پاسخ 21

دوشنبه, 27 اسفند 1386 ساعت 15:24
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

» چگونه می‌توان وقتی یک ویندوز را حذف می‌کنم، گزینه انتخاب آن ویندوز را که در ابتدای روشن شدن رایانه نمایان می‌شود، نیز پاک کنم؟

برای این کار در ویندوز روی My Conputer کلیک راست کرده و گزینه Proprties را انتخاب نمایید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، به قسمت Advanced رفته و در بخش Startyp and Recoery روی Settings کلیک کنید. اگر فقط یک ویندوز دارید، علامت Time to Display List Of Operating Systems را بردارید. به این ترتیب، فهرست سیستم‌های عامل در ابتدای روشن شدن رایانه نشان داده نمی‌شود. اگر هم دارای چند ویندوز هستید، روی Edit کلیک کرده و خطوط مربوط به ویندوزی را که حذف کرده‌اید، بردارید.

» فایل‌های مخفی در رایانه ام نشان داده نمی‌شوند. تا به حال چند بار هم نشان دادن این فایل‌ها را فعال کرده ام؛ ولی فایده‌ای ندارد. چگونه می‌توان کاری کرد که این فایل‌ها نشان داده شوند؟

برای این کار، در قسمت Run از منوی شروع برنامه، Regedit را اجرا کرده و به مسیر زیر بروید.

Microsoft Windows/ Currentversion / Current User / Software Explorer=HKEy

در این مسیر مقداری به نام Hidden را بیابید. مقدار 1 برای این مقدار باعث نشان داده شدن فایل‌های مخفی و مقدار 2 باعث نشان داده نشدن آن‌ها می‌شود. برای اعمال تغییرات، ویندوز را دوباره راه‌اندازی نمایید.

» چگونه می‌توان ویندوز را به چند روز قبل برگرداند؟

برای این کار، باید System Restore از قبل فعال باشد. برای اجرای آن، در منوی شروع به Programs، سپس Accessories و در نهایت به Tools System رفته و روی System Restore کلیک کنید تا اجرا شود. در برنامه My Computer to an Earlier Time Restore را انتخاب و روی Next کلیک کنید. در مرحله بعد، زمانی را که می‌خواهید به آن بازگردید، انتخاب کرده و Next را فشار دهید. با ادامه دادن مراحل تنظیمات، ویندوز و فایل‌های مختلف در درایو‌ها به زمان مورد نظر شما بازگردانده می‌شوند. دقت کنید که انجام چنین کاری فایل‌های تمامی درایو‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته می‌توانید تنظیمات System Restore را طوری تغییر دهید که فقط روی درایو ویندوز عمل کند. برای این کار روی My Computer کلیک راست کرده و Priperties را انتخاب نمایید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، به بخش System Restore بروید. روی هر درایوی که نمی‌خواهید System Restore روی آن فعال باشد، کلیک کرده و سپس روی Settings کلیک کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود Turn Off This Drive System Restore on را علامت زده و کلید ok را فشار دهید.

» چگونه می‌توان ویندوز را در حالت Safe Mode اجرا کرد؟

برای این کار در ابتدای بالا آمدن ویندوز، کلید F8 را فشار دهید تا فهرستی برای انتخاب انواع حالت‌های ویندوز نشان داده شود. در این فهرست Safe Mode یا Safe Mode With Networking را برای داشتن شبکه انتخاب نمایید تا ویندوز شما در حالت Safe Mode بوت شود.

برای بوت‌شدن ویندوز در حالت معمولی باید Start Windows Normally را انتخاب نمایید.

» روی تمام درایوهای من یک پوشه به نام Information System Volume وجود دارد. این پوشه به چه درد می‌خورد و آیا حذف آن مشکلی برای سیستم ایجاد می‌کند؟

در این پوشه اطلاعات مربوط به Restore System نگهداری می‌شود تا در صورت بروز هرگونه مشکلی در اثر نصب نرم‌افزارها یا عوامل دیگر بتوان تنظیمات ویندوز را به حالت قبل برگردانید. بنابراین، در صورت تمایل به ا ستفاده از چنین امکانی در ویندوز Xp بهتر است این پوشه را حذف نکنید. برای تغییر تنظیمات System Restore روی My Computer کلیک راست کنید و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، وارد قسمت System Restore شوید.

» چگونه می‌توان My Recent Documents را حذف کرد؟

برای نشان ندادن این قسمت، روی منوی شروع کلیک راست و Properties را انتخاب نمایید. سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود، روی Customize کلیک کنید.

در قسمت Advanced و در زیر Recent Documents علامت کنار List My Most Recenty Opened Document را بردارید و کلید Ok را دوبار فشار دهید. به این ترتیب، این قسمت در منوی شروع نشان داده نمی‌شود. اگر هم فقط می‌خواهید محتویات آن قسمت را حذف کنید، باز هم پس از کلیک راست کردن روی منوی شروع و کلیک روی Customize و رفتن به قسمت Advanced، در زیر Documents Recent روی Clear List کلیک کنید تا محتویات موجود در My Recent Documents حذف شود.

» هنگامی که در My Computer روی یک درایو دوبار کلیک می‌کنیم، به جای آن که محتویات آن در همان صفحه باز شود، یک پنجره جدید باز شده و محتویات در آن پنجره نشان داده می‌شود. چگونه باید این مشکل را حل کرد؟

برای برگرداندن تنظیمات ویندوز به حالت پیش فرض، یعنی باز شدن محتویات هر درایو و پوشه در همان پنجره در My Computer به منوی Tools رفته و روی Folder Option کلیک کنید. سپس در قسمت General و در زیر Browse folders گزینه اول، یعنی Open Each In The Same Window را انتخاب نمایید و کلید Ok را فشار دهید.

» چطور می توان فهرست جستجوی خود را در گوگل، پاک کنیم؟

برای پاک کردن این اطلاعات، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. از کنترل پنل، Intemet Options را انتخاب کنید.
  2. زبانه Content را انتخاب کنید.
  3. روی Autocomplete کلیک کنید.
  4. روی Clear Forms کلیک کنید.
  5. Ok را زده و خارج شوید.

در این شیوه، اطلاعات مزبور پاک می‌شوند. اما برای این که ذخیره‌سازی اطلاعات Search را غیر فعال کنید، می‌توانید تیک کنار Forms را بردارید. با تیک زدن مجدد نیز دوباره فعال می‌شود. همچنین برای حذف آدرس‌ها از Address Bar از Intemet Optionsو زبانه General دکمه Clear History را علامت بزنید.

» آیا برای باز کردن سریع Properties رایانه راهی وجود دارد؟

برای تغییر تنظیمات ضروری رایانه باید به قسمت System در Control Panel بروید. برای مراجعه سریع به آن می‌توانید با کلید راست ماوس روی My Computer کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید و یا کلید ویندوز را نگه دارید و کلید Pause/Break را فشار دهید.

» پس از اتصال دو رایانه از طریق خط تلفن و مودم، چگونه می‌توان بین آن‌ها اطلاعات را رد و بدل کرد؟

ابتدا باید اطلاعات رایانه اول را به اشتراک بگذارید. روی پوشه یا درایو مورد نظر خود کلیک راست کنید و در قسمت Sharing and Security کار اشتراک گذاری را انجام دهید. سپس برای اطلاع از نام رایانه خود، روی My Computer کلیک راست کنید و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، در قسمت Computer Name و در مقابل Full Computer Name می‌توانید نام رایانه خود را مشاهده کنید.

همچنین در قسمت Run دستگاه رایانه دیگر این نام را وارد کنید و Ok را فشار دهید. با انجام این کار، پوشه ها یا درایوهای به اشتراک گذاشته شده قابل دسترسی از طریق رایانه دیگر هستند.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: شنبه, 25 اسفند 1386
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 78
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 21
بازدید 8344 بار
محتوای بیشتر در این بخش: « آموزش 21
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 21 (زمستان 1386) پرسش و پاسخ 21