پرسش و پاسخ 15

چهارشنبه, 29 شهریور 1385 ساعت 16:05
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

» هنگامی که تلفن زنگ می زند، کامپیوتر من خود به خود روشن می شود. مشکل چیست؟

◊ کامپیوتر خود را دوباره راه اندازی کنید و با فشردن کلید delete وارد setup شوید.

در این قسمت، تنظیماتی مربوط به روشن شدن کامپیوتر وجود دارد. منوی این قسمت به نوع مادربورد شما بستگی دارد. در قسمتی با نام Power Management یا مشابه آن، می توانید این تنظیمات را بیایید. تنظیمات مربوط به روشن شدن خودکار دستگاه زنگ تلفن، ماوس و صفحه کلید را غیر فعال کنید. تغییرات را ذخیره کنید و از Setup خارج شوید.

» چگونه می توان حجم دو درایو را با هم عوض کرد؟

◊ حجم دو درایو را نمی توانید با هم تعویض کنید! بلکه فقط به کمک برنامه های مثل Partition magic می توانید حجم درایوها را تغییر دهید، یکی را کوچک کنید و حجم آزاد شده را به دومی اضافه کنید. به این ترتیب، اطلاعات شما از بین نمی روند. همچنین، می توانید نام درایوها را تغیر دهید. به این وسیله می توانید نام دو درایو را با هم جابه جا کنید: ولی با این کار، فایل ها در درایوها باقی می مانند و جابه جا نمی شوند. البته نام درایوی را که ویندوز روی آن نصب کرده اید، نمی توانید تغییر دهید.

» هنگام ورود به بعضی سایت ها، نوار زرد رنگی در بالای صفحه دیده می شود و قسمتی به نام information Bar باز می شود. دلیل این امر چیست؟

◊ دلیل ظاهر شدن این نوار زرد رنگ این است که سایتی که وارد آن شده اید، قصد اجرای یک برنامه Activex و در حقیقت نصب یک برنامه را روی ویندوز شما دارد. برای جلوگیری از خرابکاری برنامه های مخرب مانند ویروس ها که با رفتن به سایت های مختلف، ویندوز شما آلوده نشود، Service Pack2 ویندوز XP اجازه اجرای چنین برنامه هایی را نمی دهد. اگر به سایتی که متصل شده اید. اطمینان دارید، با کلیک روی این نوار زرد رنگ و انتخاب گزینه مناسب، می توانید به سایت مورد نظر خود اجازه اجرای برنامه را بدهید.

» هر وقت صفحه گوگل را باز می کنم اولین حرف را که وارد می کنم، تمام کلمات مربوط به جست و جوهای قبلی هم ظاهر می شود، برای جلوگیری از ظاهر شدن شان چه کنم؟

◊ برای این کار در برنامه IE به منوی Tools بروید و روی intemet options کلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود. به قسمت Content رفته و روی Auto Complete کلیک کنید.

در این پنجره، علامت کنار forms  را بردارید و روی Clear Foms  کلیک کنید تا اطلاعات ذخیره شده حذف شوند.

سپس کلید Ok را فشار دهید، البته با این کار اطلاعات ذخیره شده برای تمام سایت ها هم حذف خواهند شد.

» چگونه می توان خط قرمز زیر کلمات در برنامه Word را که درست یا غلط بودن آنها را نشان می دهد، غیر فعال کرد؟

◊ برای غیر فعال کردن غلط گیر املایی برنامهWord  در منوی Tools رویOptions  کلیک کنید. سپس به قسمت Spelling Grammar بروید. در این قسمت، علامت کنار Check Spelling as you type  را بردارید و کلید Ok را فشار دهید.

» پس از اتصال دو کامپیوتر از طریق خط تلفن و مودم، چگونه می توان بین آنها اطلاعات رد و بدل کرد؟

◊ برای این کار، ابتدا باید اطلاعات کامپیوتر اول را به اشتراک بگذارید.

روی فولدر یا درایو مورد نظر خود کلیک راست کنید و در قسمت sharing and security این کار را انجام دهید. سپس برای اطلاع از نام ویندوز خود، روی My Computer کلیک راست کرده و Properties  را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می شود و در قسمت Computer Name و در مقابل Full Computer Name می توانید نام کامپیوتر خود را مشاهده کنید. همچنین، در قسمت run کامپیوتر دیگر پس از تایپ این نام را وارد کنید و ok را فشار دهید. با انجام این کار، فولدرها یا درایوهای به اشتراک گذاشته شده، فایل دسترسی از طریق کامپیوتر دیگر هستند.

» اپدیت بایوس سیستم به چه دردی میخورد؟

◊ فواید به روز کردن بایوس عبارتند از :

  1. مادربرد توانایی شناسایی سخت افزارهای جدید مانند هاردهای با ظرفیت بالا را پیدا می کند.
  2. مشکلاتی مانند خاموش شدن سیستم بعد از Shut Down کردن آن در مادربردهای پنتیوم II برطرف می شود.
  3. اگر مادربرد با قطعه خاصی مشکلاتی دارد و ایجاد تداخل می کند با به روز کردن بایوس برطرف می شود.
  4. اگر مشکلی در راه اندازی سیستم از طریق سخت افزارهای مختلف وجود دارد برطرف می شود.
  5. اگر مادربرد در کار کردن با سری جدید CPU ها مشکلی در نمایش میزان فرکانس و ... داشته باشد برطرف می شود.

» وقتی به طور معمولی به اینترنت وصل میشویم مثلا با سرعت 45 کیلو بایت در اصل سرعت دریافت اطلاعات خیلی زیاد باشد 4 تا 5 کیلوبایت بر ثانیه است می خواستم بدانم اینترنت پر سرعت نیز همین گونه است یعنی مثلا سر عتش 512 است سرعت دریافت اطلاعاتش نیز همینگونه است یا خیر؟

◊ در مورد اینترنت پرسرعت عرض کنم که اینترنت پرسرعت از سرعت 64 کیلو شروع می شود و در انواع ADSL به گیگابیت در ثانیه نیز می رسد. سرعت بارگیری(Down Load) هم از تقسیم این سرعت بر 8 بدست می آید. یعنی مثلا در سرویس 64 کیلو سرعت بارگیری(Down Load) حداقل 6 می باشد.

» چرا بهترین پارتیشن بندی را هنوز که هنوزه در محیط dos بهتر از ویندوز می توان انجام داد؟

◊ اگر منظورتان از DOS محیطی خارج از ویندوز است باید عرض کنم که به دلیل اینکه در ویندوز برنامه ها در داخل پارتیشنها در حال اجرا هستند نمی توان بر روی پارتیشنها عملیات انجام داد. بهترین پارتیشن بندی در حال حاضر در هنگام نصب ویندوز می باشد که ویندوز ویستا امکان انجام این کار را به صورت گرافیکی فراهم کرده است. همچنین از داخل ویندوز و از قسمت Administrative Tools که در کنترل پنل است و در قسمت Computer management و قسمت Disk Management می توانید پارتیشن بندی لازم را انجام دهید.

» آیا راهی برای بالا بردن سرعت انترنت وجود دارد؟

◊ برای داشتن اینترنت پر سرعت نکات زیر را در نظر داشته باشید :

  1. سعی کنید کارت اینترنت را از ISP خریداری کنید که در منطقه مخابراتی شما قرار دارد.
  2. ISP ای را انتخاب کنبد که خطوط دیجیتال E1 داشته باشد.
  3. مودمی را انتخاب کنید که قابلیت رفع نویزهای خط تلفن را داشته باشد.
  4. مودمهای خارجی قطعا سرعت و دقتی بیشتر از مودمهای داخلی دارند.
  5. برنامه های اضافی که با مودم و سرعت اینترنت کار می کنند را نصب نکنید چون این برنامه ها به نظر من به جای انکه سرعت را افزایش دهند سبب بروز اشکال در اتصال شما می شوند.
  6. تنظیمات Connectionها را دستکاری نکنید و اجازه دهید تا تنظیمات اولیه ویندوز حفظ شود.
  7. از ترفندهایی که به اصطلاح بر روی سرعت اتصال از طریق دستکاری در رجیستری ویندوز تاثیر میگذارند استفاده نکنید. خلاصه اینکه من به افزایش سرعت نرم افزاری معتقد نیستم. مگر اینکه باعث کاستی و اشکال در قسمت دیگر ویندوز شود.
  8. وصل شدن در زمانهایی که بار ترافیک سرور زیاد است سبب کاهش سرعت می شود.
  9. تنظیمات مرورگر IE را در حالت پیشفرض قرار دهید.

» لطفاً در مورد نحوه کار با نرم افزار web zip توضیح دهید.

◊ با این برنامه می توان با اتصال به اینترنت مطالب یک سایت را بطور کامل(همراه با فایل های صوتی ) ذخیره نمود و بعد از قطع ارتباط با اینترنت از مطالب آن استفاده کرد.

با این نرم افزار میتوانید یک سایت را به صورت کامل بارگیری(Down Load) کنید و ان را به صورت افلاین مشاهده کنید.

ادرس سایت مورد نظر را در قسمت بالای صفحه تایپ کرده و وارد سایت میشوید.سپس Download را بزنید.

در قسمت پایین صفحه ای که باز شد مشخص کنید که سایت کجا ریخته شود.

در قسمت Download Method و منوی File Type می توانید تنظیم کنید که چه فایلهایی بارگیری(Down Load) شوند که به طور پیش فرض تماماً انتخاب شده اند.شما میتوانید مثلاً عکسها و Movie و صداها را حذف کنید.

در قسمت URLFilter میتوانید لینکهایی از همان سایت را که به ان احتیاج ندارید تایپ کنید و از بارگیری(Down Load) انها جلوگیری کنید.

حالا Run Now را بزنید.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: چهارشنبه, 22 شهریور 1385
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 78
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 15
بازدید 9500 بار
محتوای بیشتر در این بخش: « آموزش 15
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 15 (تابستان 1385) پرسش و پاسخ 15