آموزش 12

چهارشنبه, 30 آذر 1384 ساعت 15:32
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

Quick Heat Total Security 2005 بسته نرم افزاری امنیتی بسیار قدرتمند

شرکت Cat Computer Services که یکی از شرکت های پیش رو در زمینه تأمین امنیت سیستم ها در کشور هند می باشد، نسخه جدیدی از بسته نرم افزاری امنیتی قدرتمند و حرفه ای خود را با نام Total Security 2005Quick Heat عرض نموده است. این محصول قدرتمند؛ شامل بخش های مختلفی مانند: Quick Heal AntiVirus, Personal FirewallQuick Heat Anti-Spam, Anti-Popup, و protectionNetwork است و بخش Network protection آن برای کسانی که از اینترنت به صورت کابلی و شبکه ای استفاده می نمایند و می خواهند مانع دسترسی غیر مجاز دیگران به پوشه های Share شوند، بسیار مفید می باشد. این نرم افزار، قبل از نصب سیستم را به طور کامل برای داشتن هر کرم و یا ویروسی بررسی می نماید و در صورت مشاهده هر نوع ویروس و یا کرمی آن را نابود می کند و یا راهکار دیگری به شما ارائه می دهد. تمامی کرمها، Trojan ها و Spyware ها را با شناسایی فایل های آنها در هارد و کلیدهایشان در رجیستری پاکسازی می نمایند! ایمیل های شما Attachment های خود را قبل از اینکه به میل باکس داخلی رایانه شما وارد شوند، به دقت بررسی می نماید. همچنین بخش Anti-Span این محصول، برای فیلتر کردن ایمیل های مزاحم و تهیه فهرست با نام Black Ust که به عنوان مثال از چنین نشانی ای، هیچ گونه ایمیلی دریافت نشود و یا تهیه White List که مشخص می کند که فقط از این چند مکان ایمیلی دریافت شود، بسیار مفید و کارآمد است.

این نرم افزار قابلیت فیلترسازی پایگاه های اینترنتی را نیز بر روی سیستم شما داراست. شما می توانید فهرستی از پایگاه هایی را که مایل به باز شدنشان بر روی دستگاه خود نیستید، به نرم افزار بدهید تا آنها را فیلتر نماید. همچنین برنامه مزبور قادر به مخفی کردن کاربر در اینترنت و غیر قابل شناسایی شدن آن برای جلوگیری از نفوذ دیگران می باشد.

Quick Heal Total Security در بخش Anti-Popup قادر به بستن هر نوع پنجره Pop-Up مزاحم است. این نرم افزار امنیتی بلافاصله پس از وصل شدن به اینترنت شروع به Update دیتابیس قدرتمند خود می نماید.

HyperCam نرم افزاری جهت تهیه فیلم از مانیتور

این برنامه، یکی از بهترین نرم افزارهای تهیه فیلم های آموزشی از صفحه مانیتور بوده که می تواند از بخش های مختلف ویندوز فیلم برداری کند و حاصل کار را با پسوند AVI در اختیار شما قرار دهد. این نرم افزار علاوه بر ضبط تصاویر، صداهای میکروفون متصل به سیستم را نیز به همراه تصویر ضبط کرده، شما را در ایجاد فیلم های مولتی مدیا یاری می رساند.

با استفاده از این نرم افزار می توانید تمامی فعالیت های صفحه نمایش خود را ضبط کنید و از آنها برای موارد گوناگونی مانند تهیه فیلم های آموزشی استفاده نمایید.

یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار، امکان اضافه کردن متون دلخواه به تصویر است که معمولاً جهت فیلم های آموزشی و ترجمه آنها به کار می رود. برنامه مذکور همچنین دارای انعطاف پذیری بالایی در ارائه میزان فشردگی با حجم فایل های خروجی است و از قابلیت Keys Hot نیز برخوردار است.

تبدیل بیش از 520 نوع فرمت تصویری به فرمت دلخواه توسط برنامه: Graphics Converter pro 9.5

فایل های تصویری، فرمت های گوناگون و فراوانی دارند؛ به طوری که امروزه برای هر برنامه مخصوصی، یک فرمت جداگانه ایجاد و رایج شده است. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که با مشکل تبدیل فرمت این فایل های گوناگون روبرو می باشید، نرم افزار  Converter ProGraphics راه حل بسیار مناسبی است.

این نرم افزار محصولی از شرکت  Newera Softwareمی باشد که با محصول Icon Cool  این شرکت قبلاً آشنا شده ایم. برنامه مورد بحث، توانایی Import کردن و نمایش بیش از 520 فرمت رایج تصویری جهان از نرم افزارهای تخصصی تا عمومی را داراست که از این میان، دارای 120 فرمت خروجی است و می تواند این 520 فرمت تصویری را به یکی از 120 فرمت خروجی و رایج در جهان تبدیل کند. برنامه Graphics Converter Pro به تنهایی تمامی این عملیات را انجام می دهد و نیازهای شما در کار با گستره وسیعی از فرمت های تصویری تأمین می نماید.

برنامه یادشده علاوه بر تبدیل فرمت، شامل 52 فیلتر برای ایجاد روی تصویر  Dffusing, Embossing, Sharpening Blurring, Color Balance, و...) و همچنین 13 افکت برای زیباتر نمودن تصاویر شما  Noise, Arbitrary Rotation Flip, Wave, و...) می باشد.

ذخیره Webcam ها و سایر فیلم های آنلاین با نرم افزار: Web Streem Recorder

اگر تا به حال به Streaming Media های در حال پخش در اینترنت مانند فیلم ها، کلیپ ها، آهنگ ها و حتی Cam برخورد کرده اید و آرزوی ذخیره آنها را داشته اید، Web Stream Recorder این خواسته شما را برآورده می نماید. در خصوص استفاده از اطلاعات آنلاین دو مشکل اساسی وجود دارد: یکی چگونگی دسترسی به نشانی منبع برنامه است و دوم، چگونگی ضبط آن بر روی دیسک سخت؛ اما برنامه Web Srteam Recorder هر دو مشکل مزبور را حل نموده است.

این محصول که به وسیله شرکت Sytexis Software تولید شده است، به شما امکان ضبط music و video و radio broadcast ها را با هر محتوایی که باشند، می دهد. پس از ذخیره اطلاعات بر روی دیسک سخت، می توانید آن را تنها با یک دابل کلیک روی دستگاه در حالت آفلاین تماشا کنید. این نرم افزار قادر است  Media Audio/Video Srteamindows فرمت های  WMA, WMV, WMX, NSC, WAXASF, و   streamShoutcast را با فرمت Mp3 ذخیره نماید.

از دیگر ویژگی های جانبی این برنامه قدرتمند، امکان دانلود هم زمان چند فایل و استفاده از این محصول، Download Manager برای دانلود سایر فایل های اشاره نمود.

این نرم افزار را می توانید از طریق نشانی ذیل دریافت نمایید:

http:\\www.sytexis.com\bin\wsrecorderpro_1_21.exe

Audio Edit Magic نرم افزاری مناسب برای ویرایش فایل های صوتی

Audio Edit Magic نرم افزاری و با توانایی های فراوان برای ویرایش، میکس، ضبط، آنالیز و پردازش افکت های انواع مختلف فرمت های صوتی است. این نرم افزار شامل ابزارها و افکت های فوق العاده و بسیاری مانند:mplifyNomalize, Phaser, Reverb, Reverse, Delay, ,Silence, Shrink, Stretch, Vibrat Invert, CommpressorEqualize, Fade Ind and Fade Ont,  و Flanget برای ایجاد تغییر در فایل های صوتی و یا تبدیل فرمت آنهاست. شما می توانید جزئیات افکت گذاری بر روی فایل صوتی خود را با ایجاد تغییر در تنظیمات آن تغییر دهید. ضمن اینکه با تغییر Channet ها و Bitrate ها، قادر به تغییر حجم فایل ها و کیفیت آنها خواهید بود. همچنین در بخش ضبط نرم افزار می توانید هر صدایی را که در کارت صوت وجود دارد، ضبط نمایید و سپس به ایجاد تغییر روی آن بپردازید.

نمای ساده و منوهای زیبا، از ویژگی دیگر این محصول می باشد و قابلیت پشتیبانی شمار وسیعی از فرمت های صوتی رایج نیز بر توانایی  MagicAudio Edit افزوده است. در هر حال، اگر از فایل های صوتی برای کارهای خود مانند وب سایت و ارائه متون به صورت PowerPoint و انیمیشن های فلش بسیار استفاده می کنید، برنامه Audio Edit Magic کمک بسیار خوبی برای شما خواهد بود. این نرم افزار با ویندوزهای: 98\Me\Nt\2000\Xp\2003 سازگاری کامل دارد.

پشتیبان گیری از فایل ها با نرم افزار Advanced Backup

این نرم افزار توسط شرکت DevelopmentCreabit برای پشتیبان گیری فایل ها طراحی شده است.

این برنامه از فرمت هایی نظیر:

Dos, Rtf, Ul, Txt. Htm, Icovwav, Wmf, Png, Tiff, Gif, Bmp, Jpg, Dll, Exe, Log, Bak, Tmp, Au, Pcm, Mid, Hlp

پشتیبان گیری می کند.

در نرم افزار Advanced Backup امکاناتی از قبیل: نشانی برای پشتیبان گیری و ذخیره به فرمت های  compession, file copyingzip در حالت های fast-Optimal-tight و تعیین زمان بندی بر حسب ساعتی، روزانه، هفتگی و کلمه رمز گنجانده شده است. این برنامه به صورت خودکار در انتظار فرا رسیدن زمان پشتیبان گیری می ماند.

نسخه آزمایشی این نرم افزار را می توانید با حجم 895 کیلوبایت از نشانی www.creabit.com دانلود کنید.

معرفی سایت پارسیک

پایگاه پارسیک در اردیبهشت 1381 با هدف ایجاد خدمات جستجو به پارسی زبانان تأسیس شده است.

مهم ترین امکانات این پایگاه در انواع جستجوگرها خلاصه می شود که عبارت اند از:

1. جستجوگر وب پارسیک

جستجوگر وب پارسیک، یک موتور جستجوگر از نوع فراگیر  (Meta Search Engine) است و این بدان معنا است که پارسیک از بانک اطلاعات دیگر موتورهای جستجوگر نیز استفاده می کند. بنابراین، جستجو در پارسیک نتیجه ای برابر با جستجو در چند جستجوگر مطرح را به دنبال دارد.

همچنین امکان ویژه ای نیز برای بهینه سازی جستجوی عبارات فارسی در این برنامه در نظر گرفته شده است که به کاربران اجازه می دهد تا عبارات فارسی را با دقت بیشتری جستجو کنند.

2. اخبار فارسی

جستجوگر خبرپارسیک ده ها پایگاه خبری فارسی را پویش می کند و در هر لحظه عناوین اخبار پایگاه های خبری را به کاربران ارائه می کند.

سعی بر این بوده است که در انتخاب پایگاه های خبری به مسائلی چون گرایش های سیاسی توجه نشود. البته تحلیل و انتخاب اخبار، به طور خودکار توسط برنامه ای تحلیلگر صورت می گیرد.

3. اخبار انگلیسی

این بخش برای ایرانیانی در نظر گرفته شده است که دوست دارند اخبار مربوط به ایران، جهان، علم و فناوری را به زبان انگلیسی دنبال کنند. به ویژه، کسانی که مایل اند انعکاس اخبار ایران را در رسانه های خارجی جستجو نمایند.

4. منابع علمی

بخش جستجوگر منابع علمی پارسیک، راه مناسبی برای جستجو در مقالات و مطالب علمی است. جستجو در این بخش با تمرکز بر پایگاه دانشگاه ها و پایگاه های معتبر علمی انجام می شود.

5. واژه نامه

واژه نامه پارسیک، ابزاری سریع و مناسب برای پیدا کردن معنای فارسی واژه های انگلیسی است. این ابزار به شکلی پیاده سازی شده است تا کاربران هنگام جستجو نیازی به خروج از پنجره جستجو را نداشته باشند.

6. بخش مالی

نرخ ارزهای خارجی، سکه و طلا به صورت روزانه در این بخش ارائه می شود.

7. سایر خدمات پایگاه

پایگاه پارسیک علاوه بر فراهم کردن بخش های مذکور، اقدام به پیاده سازی ابزارها و بخش های دیگری نیز کرده است که می توان به مواردی از قبیل: برنامه مبدل متون فارسی به کدهای یونی کد، فهرست وبلاگ های فارسی، مبدل آنلاین صفحات فارسی با کدپیچ ایران سیستم به یونی کد، ارائه نسخه اصلاحیه صفحه کلید فارسی سیستم عامل های ویندوز Xp و 2000 اشاره کرد.

ارسال SMS با رایانه

سرویس ارسال پیام کوتاه روی تلفن همراه از طریق رایانه، به عنوان یکی از خدمات شبکه ای سازمان پژوهش ها می باشد. به وسیله این روش، ارسال پیام به تمامی مشترکان تلفن همراه از طریق کاربران اینترنت فراهم شده است. کاربران برای استفاده از این امکان می توانند با مراجعه به نشانی http:\\sms.irost.org پس از ثبت نام و دریافت کلمه عبور، شماره تلفن همراه و پیام مورد نظر خود را وارد کنند. پس از چند ثانیه پیام مذکور بر روی تلفن همراه مخاطب ظاهر می گردد و ارسال کننده پیام، نیازی به تلفن همراه ندارد.

راه آسان برای مبارزه با هکرها

هکرها همیشه در پی شکار ضعف های موجود در یک سیستم هستند و از سوی دیگر، همواره راه هایی نیز برای بالا بردن ضریب ایمنی سیستم وجود دارد. هکرها به دنبال پیدا کردن حفره های جدید برای حمله می باشند و از روش های مختلف بهره می گیرند تا به موفقیت برسند. پس به ناچار باید با چگونگی ایمن سازی رایانه خود آشنا شویم. راه های آسان ایمن کردن یک سیستم مبتنی بر موضوع حفره شناسی است که به طور خلاصه در ده مورد ارائه می شود:

1. انجام تست های اسکن

هدف از این کار، روشن شدن سرحد تمام ورودی ها از اینترنت به شبکه داخلی یا برعکس است.

کاربر یک سیستم با اسکن کردن دست کم دو روز یک بار باید ورودی های سیستم های خود را به طور دقیق چک کند تا با آنالیز دقیق، تغییرات خاص و غیر منتظره را به عنوان یک علامت خطر در نظر گیرد. معمولاً سازمان های بزرگ با تعداد کاربران بالای 100 نفر، به طور دقیق و منظم نمی توانند این وظیفه خطیر را انجام دهند. از این رو، جایگزین بسیار مناسب در این زمینه، همان فایروال است. انتخاب مناسب یک فایروال خوب نرم افزاری و سخت افزاری توامان با یک ارشیتکت مناسب بهترین چاره اساسی خواهد بود. البته برخی سرحدهای ورودی از اینترنت به شبکه داخلی، از سوی کاربر، قابل کنترل نیست.

پس لزوم یافتن سرحدهای ناشناخته که منبع اصلی هکرها در جهت نفوذ به شبکه قلمداد می شود، ضروری به نظر می رسد. اولین راه ایمن کردن شبکه، شناسایی سرحدهای ورودی سیستم با اسکن ها و اسکنرهای مناسب است.

LANCuard و Angny Ipscanner برای سیستم های عامل ویندوز NMAP برای سیستم های عامل لینوکس و یونیکس قابل استناد است.

2. انجام تست های حمله و نفوذ

تست های حمله و نفوذ، راهی آسان با هدف یافتن سریع ورودی های نفوذپذیر در منظر یک شبکه داخلی است.

برای انجام این کار، دو نوع حمله و نفوذ را تدارک ببینید؛ حمله از روی LAN یا شبکه محلی خودتان، و دوم حمله از بیرون LAN ، مانند یک خط ارتباط خانگی. برای حمله به شبکه خودتان رایانه را از شبکه خارج کنید و یا بدون کارت شبکه و یا مودم به اینترنت وصل شوید و شروع به حمله کنید. نوع حملات در وهله اول پیدا کردن پورت های قابل نفوذ، و بعد راه اندازی یک دیکشنری Arrack روی Hyperterminal یا (Telnetدر ویندوز) و یا با محیط Shell و Terminal در یونیکس و لینوکس برای خواندن کلمه عبور Root می باشد. اما رمز موفقیت شما به عنوان کاربر سیستم این است که خودتان به خودتان حمله کنید و نقاط ضعف و قوت خود را بیابید. ضعف سیستم های ویندوز این است که شما نمی توانید patch یا پس دستوری برای آن بنویسید؛ بلکه تنها می توانید وجود حفره را گوشزد کنید و یا از دستکاری در رجیستری ویندوز با ترفندهای امنیتی مناسب در Regedt23 با رعایت کامل حق رایت جلوگیری کنید؛ اما اگر source open هستید، به راحتی با DeBugger یا سایر برنامه ها یک برنامه نویسی جالب روی شبکه انجام دهید تا سیستم خود را  Secureکنید. در ویندوز سطوح متفاوتی برای کاربران در client های آنها تعریف شده است؛ ولی همیشه باید راه ورودی خودتان را به عنوان Admin سیستم باز بگذارید. در ضمن نام کلمه  Adminرا به وی بدهید تا ضریب ایمنی دستگاه رایانه شما بالاتر رود و درصد ورود ویروس و انواع حملات به زیر 10% از خارج و 15% در داخل کاهش یابد.

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: چهارشنبه, 23 آذر 1384
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 73
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 12
بازدید 10431 بار
محتوای بیشتر در این بخش: « تازه های فناوری 12 پرسش و پاسخ 12 »