پرسش و پاسخ 10

دوشنبه, 30 خرداد 1384 ساعت 15:13
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

چرا خطوط فارسی را در سایت ها «ناخوانا و بهم ریخته» می بینیم؟

بسیاری از افراد، هنگام مواجهه با صفحات فارسی ای که در آنها به جای حروف درست فارسی، اشکال عجیب و غریب دیده می شوند، به سرعت پایگاه اینترنتی مذکور را ترک می کنند، هر چند این عمل، راه مناسبی برای تنبیه طراحان صفحات وبی است که در صفحه وب خود این مشکل را حل ننموده اند، ولی چنانچه بخواهید می توانید، احتمالاً چنین صفحاتی را درست کنید. برای این منظور، کلیک راست ماوس را فشار دهید. از صفحه باز شده، گزینه encodign را انتخاب کنید. برای درست دیدن صفحات فارسی، یکی یکی گزینه های زیر را انتخاب کنید تا ببینید، کدام یک جواب می دهد: ncoding UTF-8 Windows westerne Arabic یعنی ابتدا از گزینه، (encoding, WindowsArabic) را انتخاب کنید، اگر مشکل فونت صفحه درست نشد، مجدداً راست کلیک کرده encoding و سپس (Windows westren) را انتخاب کنید. اگر همچنان مشکل مزبور باقی ماند گزینه سوم یعنی 8UTF- را امتحان کنید.

چنانچه با طی مراحل یادشده، معضل مذکور همچنان وجود داشت، به صفحه نخست پایگاه مراجعه کنید. اگر از شما خواهش شده که: «ابتدا قلم ما را نصب کنید»، در این صورت مجبورید که ابتدا آن فونت را به شکل زیر نصب کنید:

  1. فونت را دانلود کنید.
  2. در پنجره control panel روی fonts دو بار کلیک کنید تا پنجره مورد نظر باز شود.
  3. گزینه Install new font را از منوی File همان پنجره (Fonts) انتخاب کنید،
  4. مسیر فونت مورد نظر را از پنجره های فهرست Folders, Drives همان پنجره مشخص کنید. آنگاه فونت شما در پنجره کوچک fonts list of ظاهر می شود.
  5. حال، آن را انتخاب کرده، ok بزنید تا فونت مورد نظر روی سیستم نصب شود. پس از این، با زدن گزینه Refresh در صفحه وب مورد نظر، می توانید آن را به راحتی بخوانید. ولی اگر همچنان مشکل داشتید، روی صفحه وب، کلیک راست کنید و در encoding گزینه User defined را انتخاب کنید. قاعدتاً با Refresh کردن باید بتوانید صفحه مورد نظر را بخوانید.

هنگامی که ویندوز در حال کار با برنامه ای خاص هستم، پنجره Dial-Up به صورت خودکار فعال شده، برایم مزاحمت ایجاد می کند. آیا راهی برای غیر فعال کردن خودکار Dial-Up وجود دارد تا از این مزاحمت های بی موقع و ناگهانی راحت شوم؟

ابتدا بر روی My Computer کلیک راست نموده، Manage را انتخاب نمایید. در پنجره ای که باز می شود، اولی گزینه services and Applications و سپس بر services دابل کلیک کنید. در قسمت سمت راست پنجره ای که باز شده، عبارت connection ManagerRemote Access auto را بیابید و بر روی آن دو بار کلیک کنید. در قسمت Startup type از میان انتخاب های موجود Disable را انتخاب و پنجره مزبور را تأیید نمایید.

آیا برای استفاده مجدد از فلاپی دیسک هایی که معیوب هستند و در سیستم عامل ویندوز فرمت نمی شوند، راهی وجود دارد؟

با توجه به اینکه فلاپی دیسک ها آسیب پذیر هستند و پس از چند بار استفاده، دیگر قابل فرمت شدن نمی باشند، در سیستم عامل لینوکس در قسمت فلاپی فرومتر (floppy formater)، می توان فلاپی هایی را که حتی در سیستم عامل ویندوز فرمت نمی شوند، به سادگی فرمت نمود.

بعضی مواقع به جهت فراموشی، رایانه خود را ساعت ها روشن و غیر قابل استفاده می گذارم و این عمل باعث استهلاک سیستم می شود. آیا نرم افزاری وجود دارد که با آن بتوان رایانه را خود در ساعت معینی که می خواهیم، روشن یا خاموش کنیم؟

بله، نرم افزار AutoPower برنامه ای است که به شما اجازه می دهد که رایانه خود را طوری تنظیم کنید که در ساعتی معین، خاموش، روشن و یا Standby گردد. همچنین می توانید با دادن دستور خاص به رایانه خود، بعد از روشن شدن آن برنامه مورد نظر اجرا شود. این فایل می تواند آهنگ و یا فایل های فلش و تصویری باشد.

این نرم افزار را می توانید از پایگاه اینترنتی ذیل بارگیری (Download) نمایید:

http:tinyrl.com/51u91

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: چهارشنبه, 25 خرداد 1384
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 77
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 10
بازدید 10143 بار
محتوای بیشتر در این بخش: « آموزش 10
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 10 (بهار 1384) پرسش و پاسخ 10