دانستنی های فناوری 36

چهارشنبه, 30 آذر 1390 ساعت 15:06
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نخستین هارداکسترنال سونی

سونی ادعا می‌‌کند با فناوری جدید به کار رفته در این هارد دیسک، سرعت جابه‌جایی اطلاعات تا دو برابر افزایش پیدا می‌‌کند. این هارد دیسک پرتابل، UB 5 HD-PG نام دارد و دارای ۵۰۰ گیگابابت حافظه ذخیره‌سازی است که به همراه پورتUSB 3 بهترین امکان را برای ذخیره‌سازی ویدیو، تصاویر، مدارک و موسیقی فراهم می‌‌کند؛ البته قابلیت اتصال به پورتUSB 2  را نیز دارد. اين هادر دیسک پرتابل در دو رنگ مشکی و سفید با وزن ۱۸۰ گرم، در ماه جاری میلادی در فرانسه، آلمان و انگلستان عرضه خواهد شد. گفتنی است که این دستگاه انرژی خود را از طریق کابل USB تأمین می‌‌کند و دارای یک چراغ LED  است که وضعیت خود را در هنگام اتصال به رایانه نشان می‌‌دهد. از جمله امکانات منحصر به فرد این هارد دیسک، اتصال مستقیم به تلویزیون‌های براویا برای ضبط فیلم و همچنین اتصال مستقیم به PS 3 است.

 HD-PG U 5 دارای یک سیستم حفاظتی داخلی با مدل رمزگذاری ۲۵۶ بیتی برای حفاظت از اطلاعات درون هارد دیسک نیز هست.
منبع : سايت خبری ايتنا

 

 نسل جدید از فناوری انحصاری Ultra Durable گیگابایت

شرکت گیگابایت فناوری Ultra Durable 4 را بر روی مادربرد‌های مبتنی بر چیپ ست H 61  خود افتتاح کرده است.

پس از مدت‌ها موفقیت مادربرد‌های مجهز به Ultra Durable 3 شرکت گیگابایت، بالاخره نسل جدید از این فناوری نام‌آشنا نیز معرفی شد. مادربرد‌های گیگابایت به واسطه ویژگی‌های منحصر به فرد این فناوری، مثل دو انس مس بیشتر در PCB  و خازن‌های جامد ژاپنی، از طول عمر، پایداری و کارایی بالاتری برخوردار بودهاند. شرکت گیگابایت نسخه چهارم این فناوری، یعنی Ultra Durable 4 را بر روی مادربرد‌های مبتنی بر چیپ ست H 61 خود افتتاح کرده است.

این بار هدف اصلی، افزایش ایمنی و محافظت مادربرد و دیگر اجزا در برابر خطر‌هایی است که به صورت روزمره قطعات الکترونیکی را تهدید می‌‌کند. یکی از این موارد رطوبت هوا است که می‌‌تواند در درازمدت آسیب قابل توجهی به مادربرد وارد کند. گیگابایت با استفاده از مواد جدید در PCB‌هاي خود، مقاومت بُرد را در برابر نفوذ رطوبت طبیعی هوا افزایش داده است تا خطر اتصال کوتاه و دیگر خرابی‌های ناشی از رطوبت را از بین ببرد. همچنین برای مقابله با الکتریسیته ساکن، مادربرد‌های Ultra Durable 4  گیگابایت مجهز به IC‌هايي با معیار ESD بسیار بالا شدهاند. يکی دیگر از مشکلاتی که کاربران به صورت مداوم با آن مواجه می‌‌شوند، آسیب‌های ناشی از نوسانات و قطع برق شهری است.

خوشبختانه، مادربرد‌های UD۴ گیگابایت با استفاده از DualBIOS قادر هستند همواره یک نسخه از بایوس سالم را برای مواقع لزوم نگهداری کنند. همچنین این مادربرد‌ها در برابر دمای بالا نیز مقاومتر از دیگر محصولات هستند.
منبع : سايت خبری ايتنا

 

HP ابزار امنیتی جدیدی برای سازمان‌ها عرضه کرد

شرکت Hewett-Packard مجموعه ابزار جدیدی را با نام Enterprise Security Solutions روانه بازار کرده است که به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌‌کند با مشکلات امنیتی ایجادشده از جانب ابزار‌های پردازش ابری و رسانه‌های اجتماعی مقابله کنند. این ابزار امنیتی جدید با هدف کمک به شرکت‌ها و مراکز تجاری برای مقابله با تهدید‌ها و خطرات امنیتی ایجادشده از جانب سیستم‌های رایانهای همراه، خدمات IT مصرفی، خدمات مبتنی بر فضای پردازش ابری و شبکه‌های رسانهای اجتماعی عرضه شده است. شرکت HP بر این باور است که سازمان‌ها برای مقابله با این مشکلات و ناامنی‌ها باید به صورت برنامهریزی‌شده عمل کنند. شرکت HP برای رسیدن به این هدف، ابزار‌های امنیتی خود را در مجموعهای جمعآوری کرده است که به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌‌کند راهبرد امنیتی خود را متناسب با خطرات ایجادشده در اثر افزایش استفاده از ابزار‌های رایانهای موبایلی، خدمات پردازش ابری و شبکه‌های اجتماعی تعریف کنند.

در مجموعه نرم افزار‌های امنیتی سازمانی جدید HP، ابزار‌های: ArcSight، Fortify Software و TippingPoint با یکدیگر ادغام شده‌اند. این شرکت همچنین چندین ابزار امنیتی دیگر را نیز عرضه کرده است که از جمله آن‌‌ها می‌‌توان بهHP Reputation Security Monitor برای نمایش فهرست نشاني IP و DNS‌های آلوده اشاره کرد. ابزار Fortify Software Security Center که در این مجموعه عرضه شده است، میزان آسیب‌پذیری سیستم موجود را بررسی می‌‌‌كند و ابزار TippingPoint Web Application Digital Vaccine برای ترافیک برنامه‌های مخرب اینترنتی و همچنین آسیب پذیری ابزار‌های اینترنتی موجود به کار می‌‌رود.
منبع : سايت خبری ايتنا

 

رايانه‌‌های سری E ایسوس برای میز کار

روز گذشته سه رايانه رومیزی All-in-One جدید از شرکت ایسوس معرفی شد که در سایز‌های ۲۱، ۲۳ و ۲۷ اینچ به بازار ارائه می‌شوند. این رايانه با پردازشگر اینتل در انتخاب‌‌های مختلف قابل تهیه هستند و تا ۱ ترابایت هارد و ۸ گیگابایت رم را پشتیبانی می‌‌‌کنند.

نمایشگر از نوع ال ای دی و P 1080 است و درایو بلو-ری، ورودی HDMI به همراه پورت USB 3 هم روی آن‌‌ها تعبیه شده و در صورت نیاز می‌‌توانید آن‌‌ها را روی دیوار نصب کرده و به عنوان نمایشگر کنسول بازی استفاده کنید. شرکت ایسوس هم مانند تعدادی دیگر از سازندگان بزرگ رايانه، معتقد است که دوران رايانه‌‌های چند تکه رومیزی (مانیتور و کیس) رو به پایان است و این رايانه‌‌های All-in-One با طراحی زیباتر و فضای کمتر نیاز بسیاری از کاربران را تأمین می‌‌‌کنند. بنابراین، احتمالاً باید منتظر رايانه‌‌های بیشتری از این سری در بازار باشیم؛ هر چند همین الان هم مدل‌‌های متنوعی از این رايانه‌‌ها در بازار یافت می‌‌‌شود.
منبع: www.day-afzar.mihanblog.com

 

آينده را از ميان باتري‌هاي شفاف ببينيد!

محققان دانشگاه استنفورد، موفق به اختراع یک باتری لیتیوم یونی شفاف شدهاند که از قابلیت انعطاف بالایی برخوردار است. این ابداع، از لحاظ هزینه، با باتری‌های معمولی کنونی قابل مقایسه بوده و از توانايي فراوانی برای کاربرد در الکترونیک خانگی برخوردار است. شرکت‌های زیادی تاکنون توانستهاند با موفقیت ابزار‌های تا حدی شفاف مانند قاب عکس‌‌های دیجیتال و تلفن همراه با صفحه‌کلید شفاف تولید کنند. از آن‌جا که مواد فعال در باتری‌ها را در حال حاضر نمی‌‌توان به صورت شفاف ساخته یا با جایگزین‌های شفاف تغییر داد، محققان دریافتند که باید راهی برای ساخت نوعی باتری پیدا کنند که اجزای غیرشفاف آن به قدری کوچک باشند که با چشم غیرمسلح دیده نشوند. این محققان یک چارچوب شبکه‌مانند برای الکترود‌های باتری ساختند که هر خط در این شبکه از عرضی برابر با ۳۵ میکرون برخوردار است. نور از میان فواصل شفاف خطوط شبکه که بسیار نازک هستند، می‌گذرد و تمام این شبکه را شفاف نشان می‌دهد. آن‌ها برای اجرایی کردن این ایده، سه مرحله فرآیند را پشت سر گذاشتند. ابتدا این‌که از آن‌جايی که مواد عادی مانند مس یا آلومینیوم قابل استفاده نبودند، آن‌ها جایگزین‌های دیگر پیدا کردند. این محققان برای جایگزینی این عناصر، از یک ترکیب ارزان شفاف و تا حدی لاستیکی‌مانند موسوم به «پلی دی متیلسیلوکسان» (PDMS) استفاده کردند. آن‌ها PDMS را برای ایجاد تراشه‌های شبکه‌مانند در قالب‌‌های سیلیکونی ریختند. یک غشای فلزی بر روی ترانشه‌ها تشکیل شده و یک لایه رسانا به دست آمد. سپس یک محلول آبکی حاوی مواد الکترود ریز ابعاد نانو را داخل این ترانشه‌ها قرار دادند. در گام بعدی، محققان یک ماده خاص شفاف ساختند که بین الکترود‌ها قرار می‌گرفت. آن‌ها یک ژل الکترولیت را اصلاح کردند تا دو وظیفه الکترولیت و جداساز را انجام دهد. از آن‌جا که جداساز‌های موجود در باتری‌‌های کنونی، غیرشفاف هستند، این کار گامی اساسی محسوب می‌شد. آن‌ها در انت‌ها یک لایه الکترولیت را در میان الکترود‌ها قرار دادند.

تنها محدودیت موجود این نوع باتری، این است که باتری‌های شفاف از قدرتی برابر با نیمی از قدرت باتری‌های لیتیوم یونی برخوردار است؛ اما محققان امیدوارند که پیشرفت در علم مواد بتواند حجم انرژی باتری شفاف را توسعه دهد.
منبع: خبرگزارى ایسنا

 

♦ Windows 8 سازگار با NFC

فروشندگان فناوري ارتباطات میدانی نزدیک، در حال حاضر خود را برای ارائه راه حل‌هایی که با سیستمعامل جدید مایکروسافت (ویندوز ۸) که شامل قابلیت NFC خواهد بود، هماهنگ می‌کنند.

بر اساس گفته‌های واحد تولیدی مایکروسافت و اظهارات ارائه‌شده در کنفرانس داخلی سازمانی این شرکت، اگر چه مایکروسافت همچنان در حال تعیین تاریخ برای انتشار این محصول خود می‌‌باشد، شرکت گزارش کرده است که سیستم جدید حاوی کارکرد NFC که "Tap To Share" (برای به اشترکگذاری ضربه بزن) نام دارد، است که windows 8 رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های دارای Windows 8 را قادر به پشتیبانی از ریدر‌های (RFID (NFC می‌سازد. در این راه، دنیای رایانه‌ای به تعدادی از گوشی‌های تلفن همراه که با NFC سازگاری دارند، اضافه خواهد شد.

توسط عملکرد ۱۳.۵۶ مگاهرتزی Reader‌ها و Writer‌های passive (منفعل) NFC، می‌توان تگ‌ها را بررسی کرده و اطلاعات آن‌‌ها را دریافت کرد. همچنین ارسال داده‌ها را به صورت بیسیم در درون محدودهای از آن تگ‌ها امکانپذیر می‌‌سازد.

برنامه کاربردی Tap To Share شامل نرمافزار و درایور نصب‌شده برای استفاده از Reader‌های NFC ساخته‌شده به منظور دریافت یا انتقال اطلاعات (از/به) دستگاه دیگر می‌باشد.
منبع : سايت خبری ايتنا

اطلاعات تکميلي

  • تاریخ انتشار نسخه چاپی: یکشنبه, 27 آذر 1390
  • صفحه در فصلنامه: صفحه 70
  • شماره فصلنامه: فصلنامه شماره 36
بازدید 22151 بار
شما اينجا هستيد:خانه آرشیو فصلنامه شماره 36 (پائیز 1390) دانستنی های فناوری 36